BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Proiectul noului depou de tramvaie din Oradea a fost depus pentru finanțare. Lucrările se ridică la 278 milioane de lei

Proiectul noului depou de tramvaie din Oradea a fost depus pentru finanțare. Lucrările se ridică la 278 milioane de lei

De Maria Oprea
la 1 May 2024 07:00 Reactualizat la: 1 May 2024 08:57
2 Comentarii

Proiectul noului depou de tramvaie din Oradea a fost depus pentru finanțare. Lucrările se ridică la 278 milioane de lei

1 May 2024 07:00 Reactualizat la: 1 May 2024 08:57
A fost depus spre finanțare proiectul de construire a noii autobaze, modernizare a depoului de tramvaie și de realizare a unei piste de biciclete.
Scris de Maria Oprea - A fost depus spre finanțare proiectul de construire a noii autobaze, modernizare a depoului de tramvaie și de realizare a unei piste de biciclete.

Trimite articolul

X

Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI), a depus spre finanțare un proiect amplu ce vizează modernizarea infrastructurii de transport din municipiu. Proiectul intitulat „Construire autobază și reabilitare depou în Municipiul Oradea” a fost depus în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

[eadvert]

Acest proiect cuprinde 3 obiective de investiții care au studiile de fezabilitate finalizate:

  1. Dezvoltarea și optimizarea sistemului de transport public la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale prin amenajarea și dotarea unei Autobaze.
  2. Modernizare infrastructură depou tramvaie Oradea.
  3. Amenajare pistă de biciclete pasaj cartierul Grigorescu până la pista existentă pe Sextil Pușcariu.

Valoarea proiectului depus este 278.634.955,26 de lei, din care valoarea nerambursabilă este 144.719.589,00 lei. Aceasta este valoarea nerambursabilă maximă pentru un proiect.

Modernizarea depoului de tramvaie din Oradea

Obiectul acestei investiții este modernizarea depoului de tramvaie de pe strada Atelierelor. Astfel, se propun următoarele intervenții:

  • realizarea infrastructurii și suprastructurii liniilor de tramvai
  • înlocuirea liniilor de tramvai conform normelor actuale pentru montarea noii linii de rulare;
  • modernizarea fluxurilor la nivelul depoului;
  • modernizarea dispozitivului de cale sens;
  • introducerea unui sistem de semnalizare, gresare;
  • modernizarea halei de intervenții zilnice (C9) în vederea preluării activităților și funcțiunilor specifice întreținerii și reparației materialului rulant nou și material rulant existent pe baza tehnologiilor moderne care să corespundă cu cerințele cărților tehnice;
  • modernizarea rețelelor interioare, sistemului de pompare și decantare;
  • modernizarea sistemului și rețelei de alimentare, fir contact;
  • modernizarea rețelei de iluminat în incinta depoului;
  • modernizarea platformelor și circulațiilor interioare în hala de intervenții zilnice (Corp C9) precum şi a zonelor verzi;
  • Refacerea sistemului P.S.I;
  • Amenajarea unei spălătorii exterioare de tramvaie, cu echipamentele și infrastructura necesară.

Construire a unei autobaze noi

„Terenul care face obiectul prezentei propuneri de investiții se află pe strada Anghel I. Saligny, fiind situat în Parcul Industrial Eurobusiness II, având un acces facil dinspre șoseaua de centură a municipiului. Suprafața terenului este de 33.119 mp, acesta aflându-se în intravilanul municipiului Oradea și având categoria de folosință de teren arabil”, a transmis Primăria Municipiului Oradea.

Autobaza va fi dotată cu toate facilitățile necesare și va include mai multe clădiri, printre care:

  • Clădire administrativă (regim de înălțime P + 1E)
  • Clădire exploatare și programare (regim de înălțime P)
  • Clădire ateliere reparații și întreținere (regim de înălțime P)
  • Clădire ITP și spălătorie (regim de înălțime P)
  • Copertină 1 (regim de înălțime P)
  • Copertină 2 (regim de înălțime P)
  • Stație de alimentare (regim de înălțime P)
  • Cabină portar (regim de înălțime P)

Între clădirea administrativă și clădirea de ateliere de reparații și întreținere, se propune un corp de clădire cu funcțiunea de exploatare și programare. Acest corp va fi destinat unei bune organizări a ieșirilor și intrărilor autobuzelor în autobază.

De asemenea, în acest corp de clădire de regăsesc birourile aferente secției: birou operatori programare, birou șef coloană, birou șef secție, alături de sala de ședințe și o încăpere destinată arhivei. Aceste spații sunt deservite de grupuri sanitare organizate pe sexe și oficiu.

Clădire ateliere de reparații și întreținere autobuze

Situația propusă ilustrează un corp de clădire cu o suprafață construită de 1772,37 mp și o suprafață desfășurată de 1772,37 mp, care adăpostește zona de reparații autobuze.

În incinta halei sunt proiectate 7 linii de autobuze numerotate de la Linia 1 până la Linia 7, care au funcțiuni și sunt echipate după cum urmează:

  • Linia 1 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT1+SU) care beneficiază de canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.
  • Linia 2 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT2+SU) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m, cu poduri rabatabile pentru acees lateral în zonele de lucru greu accesibile și elevatoare.
  • Linia 3 – Linie de revizie tehnică (RT3) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
  • Linia 4 – Linie de revizie tehnică (RT4) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
  • Linia 5 – Linie pentru reparații curente + verificare rapidă (RC1+VR) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.
  • Linia 6 – Linie pentru reparații curente (RC2) care beneficiază de elevatoare.
  • Linia 7 – Linie pentru reparații curente autobuze electrice echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
  • Linia 8 – Linie pentru spălătorie autobuze electrice.
  • Linia 9 – Linie pentru spălătorie autobuze.
  • Linia 10 – Linie pentru inspecție tehnică periodică având canal tehnic cu adâncimea de 1,50 m și lungime de 20,60 m.

Copertina 1, 2

În partea de est a amplasamentului, se propun două copertine identice care au rolul de a proteja autobuzele care staționează pe amplasament cu o suprafață construită/copertină de 1594,95 mp. Se generează un spațiu acoperit, fără închideri laterale. Copertinele vor adăposti un număr de 72 de autobuze.

Trimite articolul

X
Taguri:
autobază nouă ,
depoul de tramvaie ,
infrastructura ,
primaria oradea
2 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dehelean says:
    May 1, 2024 at 11:46 am

    Alti bani, alta distractie….acum vine intrebarea, ce va face PMO cu terenurile actualelor baze OTL? Sa sunam la șmecherii dinpenele care au numere de Prima! Noi vom afla, DNA si institutiile statului nu, fiindca angajati lor stau la bograci si mici si râgâie a incompetentă sau conflic de interese.

    Reply
    • marius says:
      May 1, 2024 at 7:43 pm

      Terenurile s-au spus ca vor fi pentru Prima. primaria demoleaza tot ce se poate in oras pentru a da gratis terenul celor de la Prima.

      Reply
  2. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mediatorul - între practica artistică și curatoriat. Talk cu artistul Mihai Toth
    Mihai Toth este artist și face parte din echipa Art Encounters, conducând programul de mediere culturală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tâlharii care au intrat peste un pensionar din Oradea, condamnați la câte 3 ani de închisoare
    Cei trei bărbați care au intrat în apartamentul unui orădean de 71 de ani, l-au amenințat și i-au furat banii și țigările, au fost condamnați de Judecătoria Oradea la câte 3 ani de închisoare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Sunt nevinovat!”. Condamnat la 23 de ani pentru o crimă, un bihorean a cerut pentru a șaptea oară revizuirea
    Condamnat în 2019 la o pedeapsă de 23 de ani de închisoare pentru uciderea unui om al străzii, sub un pod din Oradea, un bihorean insistă să își dovedească nevinovăția, chiar și după ani buni petrecuți după gratii.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Hoțul care s-a ascuns într-un WC din fundul curții, condamnat la aproape 5 ani de închisoare
    Claudiu Nistor Iuhas, un bărbat de 22 de ani, din Tășad, a fost judecat după ce a furat o mașină, a condus-o fără să aibă permis și a avariat-o, abandonând-o apoi într-un șanț.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Agricultorii din zonele necooperativizate ar putea intra în sistemul de pensii publice
    Un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor vizează modificarea sistemului public de pensii, astfel încât și agricultorii din zonele necooperativizate, care au cotizat înainte de 1990, să poată beneficia de pensie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea câștigă teren pentru piațetă și o jumătate de milion de euro
    Consilierii locali din Oradea au aprobat un schimb imobiliar cu o miză dublă: eliberarea terenului necesar unui amplu proiect de regenerare urbană în centrul orașului și simultan, dezvoltarea unui centru medical privat specializat. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.