bihon.ro Web analytics

Protest cu claxoane: Zeci de localnici din Aleșd au protestat față de traseul viitoarei centuri ocolitoare

De Bihon.ro

Protest cu claxoane: Zeci de localnici din Aleșd au protestat față de traseul viitoarei centuri ocolitoare

FOTO: Aleșd Online
Reactualizat la:
Zeci de aleșdeni s-au arătat nemulțumiți de traseul viitoarei centuri ocolitoare a orașului. Participanții s-au urcat în mașini, s-au înșirat în coloană și au traversat străzile orașului în timp ce claxonau.
Scris de Bihon.ro - Zeci de aleșdeni s-au arătat nemulțumiți de traseul viitoarei centuri ocolitoare a orașului. Participanții s-au urcat în mașini, s-au înșirat în coloană și au traversat străzile orașului în timp ce claxonau.

Mașinile respective aveau inscripționate mesaje precum „Nu vrem centură prin solarii”, sau „STOP centură prin cartier”. Coloana de mașini a trecut inclusiv pe strada pe care locuiește primarul Ioan Todoca.

Potrivit AleșdOnline, câțiva localnici sunt nemulțumiți de faptul că noua șosea ocolitoare ar urma să treacă la mică distanță de casele lor. Oamenii se opun variantei propuse de Consiliul Județean Bihor pentru că viitoarea şosea ar trece prin cartiere rezidenţiale, și nu ar rezolva problema traficului din oraş şi nici pe cea a poluării, după cum susțin aceștia.

Oamenii cer ca noul drum să ocolească oraşul, aşa cum, de altfel, prevedea un proiect mai vechi al CNAIR.

Trei variante

Reamintim ca pe o hartă au fost evidenţiate în culori diferite toate cele trei variante, pe care Preseditnele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan le-a prezentat pe fiecare în parte cu câteva explicaţii.

Astfel, cea mai veche variantă, de acum 10 ani, ar avea o lungime de 16,8 kilometri şi ar costa circa 102 milioane euro, adică 6 milioane euro pentru fiecare kilometru, din cauză că traseul ar traversa râul Crişul Repede pe două poduri şi ar urca şi coborî mai multe coline.

O a doua variantă ar ocoli oraşul Aleşd pe malul drept al Crişului fără să presupună traversarea râului, pe o lungime de 6,4 kilometri şi cu un cost de aproximativ 27 milioane euro, deci 4,2 milioane euro per kilometru.

Varianta „nemulțumitoare”

Cea de-a treia varianta, despre care Bolojan a specificat că este cea pe care o va susţine CJ Bihor, ar ocoli Aleşdul tot pe malul drept al Crişului, dar mai aproape de oraş, având o lungime de 5,9 kilometri şi un cost tot de 4,2 milioane euro.

Pe lângă faptul că prima variantă ar presupune costuri nerealiste, diferenţa între celelalte două este că dacă varianta a doua ar necesita mai multe exproprieri şi ar trece şi pe terenuri care fac parte dintr-un sit Natura 2000, cea de-a treia este “cea mai scurtă şi mai uşor de construit”, a spus atunci preşedintele CJ Bihor. De asemenea, ea ar prezenta avantajul că necesită exproprierea unor terenuri care nu sunt afectate de construcţii, cu o singură excepţie.

FOTO: Aleșd Online

Drumul de centură ar urma să plece, cu orientare dinspre Oradea, din zona între comuna Lugaşu de Jos şi intrarea în Aleşd, să intre în spatele cartierului de blocuri şi apoi “pe o stradă unde, dintr-un câmp, Primăria Aleşd a emis autorizaţii de construcţie pentru case”, a explicat Bolojan, precizând că “problema este că pe câteva sute de metri intră într-o zonă locuită, dar este un lucru suportabil”.

Aceasta, adică cea de-a treia, este varianta de proiect care a stârnit nemulţumiri în rândul localnicilor din Aleşd.

FOTO: Aleșd Online

 

41 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. No way says:

    Pai sa voteze Bolovanul lor in continuare, alesdanii. Si dupa aia sa faca proteste cu claxoane.

  2. Ranger says:

    Zgarcit om mai poate fi si Bolovanul asta.

  3. Temacticã says:

    Referendrum?

  4. alegatorul says:

    Acum Alesdenii simt pe pielea lor ce fel de om e contaranul lor.Nici o problema, macar se dumiresc si ei ce inseamna conducerea autoritara din muschi si in zemflemea.Mai Alesdeni, capul plecat si joc de glezna.Acum v-a venit randul voua sa va gustati din plin propriul “produs” al meleagurilor voastre.Ati vrut centura OCOLITOARE ,acum veti primi centura dupa capacitatea de intelegere a geniului bihorean,adica centura printre casele voastre, ca doar numai asa se pot expropria o gramada de proprietati prvate.Altfel nu-l mai tinteti minte pe “emanatul vostru”.In ingamfarea lui caracteristica seful de judet nu-si da seama ca Alesdul in dezvoltarea sa viitoare va creste pe orizontala nu numai pe verticala iar drumul OCOLITOR chia poarta in denumire menirea lui de a ocoli o localitate nu sa treaca prin ea ca voda prin loboda ca astfel facem ceva numai sa ne trezim ca facem ceva.Ori sa duci traficul greu in si prin localitate dintr-un loc in altul este de o prostie rar intalnita .Dar ce sa-i faci acum e randul Alesdeilor sa guste din binefacerile elanului nimicitor prostesc.Daca primarul nu e total vandut sefului de la judet mai poate salva situatia sinistra care-i paste pe localnici.Altfel “cartile sunt facute” .

    • hot says:

      e bine sa circuli pe centura oradiei pupincuristle?

      • Cot says:

        Da, pentru cã ocolește orașul.

        • hot says:

          unde? de care oras vb? Oradea? iosia,grigorescu…

        • vasi says:

          Ce ocoleste orasiul, pune mana pe harta sa vezi ca deja ai cartiere dincolo de centura, Grigorescu, Balcescu, magzinele mari, piata 100, Nufarul spre Sanmartin, Episcopia nu o ocoleste. imediat ai jumate din oras dincolo de centura, dar nu stii ca nu umbli prin oras. Nici nu cunosti orasul. “cot”

          • COT says:

            Ce s-a făcut pe urmã, miră umblaţii.
            La Aleşd, nu s-au făcut după ce a fost făcută centura, se miră vashotaşii.

      • bolovan says:

        Ce legatura bolojan cu centura Oradiei ? Apartine de administratia drumurilor nationale si a fost finantata de ministerul transporturilor

      • vasi says:

        Centura a facut-o Filip desteptule! Bolojan doar la largit-o la 4 benzi, dar tu inca erai la coada vacii, nu ai venit in oras. Si tare buna e si centura asta ca deja e bulevard in interiorul orasului. O centura trebuie facuta la departare de oras, nu prin oras.

    • Functionar says:

      Da.
      Alesdanii se revolta mai tare, exact ca la o comanda.
      Ei stiu ca daca se va face centura ocolitoare pe acest traseu de care se declara nemultumiti, o gramada de smecheri nu vor mai vinde terenuri pe care se pot construi case, nu vor primi nici autorizatii de construire si nu va fi dezvolatata reteaua de electricitate, apa, canal, etc…
      Sunt multi direct afectati in planurile lor de “afaceri”.
      Sunt multe terenuri aflate deja in proprietate, multe in faza de dezmembrare si impartire pe loturi ptr.a fi vandute ulterior.
      Li se dau planurile de afaceri peste cap unor smecherasi.
      Au investit niste sume, au cumparat suprafete cu scopul de a le felia ulterior si a-si tripla banii.
      Acum se vad in pericol ca sa isi piarda banutii.
      Prin expropiere, sau prin imposibilitatea de a le mai valorifica la nivelul dorit.
      Ei alimenteaza populatia cu tot felul de info, ii agita pe oameni, ii conving sa participe la aceste forme de protest cetatenesc.
      Nu e atat de mare supararea si deranjul majoritatii alesdanilor cat este interesul major doar al unora dintre ei.
      Dar despre asta nu se vorbeste.
      Nici ei nu povestesc nimic, dar nici articolele din presa nu aduc in discutie asta.
      O verificare atenta, jurnalistica, de tip ancheta la Oficiul de Cadastru ar scoate in evidenta probabil cine sunt cei mai interesati sa nu se faca aceasta varianta ocolitoare pe respectivul traseu, cine are cele mai mari interese pe zona, interese pastrate ascunse.
      Bolojan fiind din zona, cunoaste exact situatie in teren si cine se gaseste la butoanele acestor asa zise marsuri si proteste.

  5. bolojan says:

    pai cel mai scurt drum e in linie dreapta. asa ar trebui si centrua direct prin oras in linie dreapta

  6. xxxxxxx says:

    Vad mai sus un cor de godaci la cometarii. Atata va zic: nuf-nuf d’aci.

    eu unul votez varianta 3, mi se rupe de solariile lor, sa fie despagubiti daca tre sa li se ia din solarii. iar peste 15 ani cand orasul se va mai fi dezvoltat as face si varianta 1 si varianta 3 sa ramana drum prin oras.
    In orice caz ciudata dorinta localnicilor, bine ca nu au vrut si niste serpentine.

    • Goga says:

      Lor le trebuie aia de 102mE dar ei contribuie cu nimicuri, bugetul local e praf, zona e sub dezvoltata, locuri de munca plătite vai de steaua lor. De ar trebui sa contribuie bugetul local cu 50% și le-ar creste taxele, iar ar sari in sus de coor. Și săraci și cu pretenții, bine că nu vor subteran. Plus că protestează în pandemie? Pro(te)st controlat de haurari la care prostii pun botul.

      • Gheorghe says:

        De asta suntem noi asa de dezvoltati ca avem din astia ,,sub dezvoltati,,care au impanzit de zeci de ani conducerile locale , judetene si guvernamentale !!!

    • Alesdean says:

      Iti doresc tot binele din lume.
      P.S. data viitoare cand se mai construieste ceva sper sa treaca pe la tine prin sufragerii

  7. Alegereşd says:

    CE învaţã velocratul la şcoala pedalãrii netiranice.

  8. ovi says:

    A se vedea centura Sacuienului. Aia trece frumos prin afara orasului, nu deranjeaza cu nimic, acostamentul e sanatos, ai spatiu destul, practic n-ai cum sa faci accident. Si nici nu e facuta prin cartiere, doar de dragul economiei de bani. Aia e o lucrare de nota 10! De ce in Alesd nu se poate face la fel? De ce BOU’ asta de bolojan se incapataneaza sa faca doar cum vrea el? Parerea oamenilor nu conteaza pentru el. Acum incep sa-si dea seama si bihorenii ce fel de om e acest bolojan. Oradea e praf in urma lui. Aglomeratie, investitii fara cap, drumuri ca dupa razboi. Centrul renovat e important doar pentru turisti, sa-si faca poze. Doar locuitorii simt cu adevarat ce se intampla in oras, nu turistu care sta 2 ore. Sper ca cetatenii din Alesd sa fie uniti iar parerea lor sa fie ascultata. Politicienii lucreaza pentru cetateni, nu invers!

    • Gheorghe says:

      Parerea oradenilor a fost ascultata? Nu,atunci de ce ar asculta parerea celor din Alesd !

    • drop says:

      Iar esti cretin Ovi? Mi bine ti-ai curata zapada din fata casei

    • vasi says:

      Asa e cel mai bine, o face si apoi inca 10 ani se vor mai adauga ba un pod, ba un giratoriu, ba o bretea de legatura, exact cum tot carpeste centura sin podurile din zona aradului piata 100, in loc sa faci de la inceput bine, mai bine tot faci dupa sa aiba firmele de casa de lucru. De tot vrea drumuri din Polonia de ce nu copiaza de acolo autostrazi si sosele suspendate, facute sa fie bune si peste 20 de ani, nu sa le facem mici si ieftine .

    • Sofer de Tir says:

      Da, mai Ovi!!
      Faina Centura la Sacuieni !!
      Sa bagi tot traficul greu sa circule pe dealuri. Sa nu fie ungurasii deranjati.
      Caci la campie, prin stanga nu se putea face varianta ocolitoare, nu-i asa??
      De ce?
      Ptr.ca trebuiau facute doua pasarele peste calea ferata, nu ?
      Ptr.tine care te plimbi cu Consuelo in masina mica e …parfum. Giugiuc.
      Dar ala cu camionul de 40 de tone care trebuie sa o ia si la dus si la intors pe deal pe deasupra Sacuienilor, invartindu-se prin vreo trei- patru sensuri giratorii cu 24 de tone de marfa incarcate peste cele 15 tone ale camionului nu zice Doamne Ajuta-ti!!
      Ci spune….Bata-l Dumnezeu pe ala care o gandit asa o centura ocolitoare!!
      Asa ca ….tu iti vezi doar interesul de moment.
      Tie sa iti fie bine si celor ca tine.
      Cand ninge si e 01.00 noaptea, pe tine te doare la pendula ca soferul ala aflat in cursa nu poate urca pe “dealul” tip centura de la Sacuieni!
      Tu stai cu mana intre picioare la Consuelo, sub plapuma si bagi cu … porcu’!
      Ala cu camionul sta si asteapta ora 05.00 sau 06.00 ptr.ca sa se hotarasca aia cu deszapezirea ca sa iasa spre dimineata pe traseu si sa dea cu sare. Ca nu poate urca pe deal si sa se invarta in sensurile giratorii proaspat inventate in panta.
      Asa ca, ma lasi cu exemplele astea de K.k.t ??
      Fiecare suferiti numai de individualism.
      Tie sa iti fie bine.
      Restul…., la dracu!

      • gigi says:

        Da mai sofer de sofer cu ciocan si levier ce esti…
        mai boule , unde ai vazit in lumea aceasta sa faca drumurile dupa cum vrea cucul la soferul de tir…
        pai ia du-te si spunele sa mute soseaua la izvorul crisului ca tu ai zeci de tone si nu ai timp sa urci panta ba chiar ar trebui sa mute tot e60 pana la cluj prin Timisoara ca e plin de dealuri si tu nu ai chef si timp sa tot urci si combori dealuri si munti…. idiot prost ce te-a facut mata cu un sofer de tir turc in parcarea de la Dedulesti….

  9. Needucat says:

    N-o spun neapărat cu răutate, dar îşi merită soarta,aplaudacilor le urmează!

  10. Citizen says:

    Taranii astia nu au nevoie nici de buda in casa….ce sa mai vorbim de o sosea ocolitoare…..

  11. Gheorghe says:

    Culcat ! …si in Oradea trece ,,expresul ,, prin oras ! Saracii de ei ,, cu solariile,, lor , deja îi si văd pe cei care au mărsăluit cu gipanele si mertanele cum se apucă de lucru prin solarii 🙂 🙂 🙂 ! Oare nu mai degraba este deranjant pentru ei să nu treacă circulatia la mai putin de 500m de vilele lor construite ,,legal,,?!…auzi tu să-i deranjezi cu zgomot de motoare când ei se lăfăie prin piscină ascultând manele ! Urât lucru !

    • makeromaniasmallagain says:

      A si inceput ceata de postaci pnl sa-si faca treaba:
      Idei generale:
      – aia toti sunt lenesi (nu-si curata zapada) subdezvoltati, “asculta manele”, e clar ca sunt toti “asistati social”, cum isi permit sa il contrazica pe geniul unicul irepetabilul (si scarbosul) sprancenat?
      – in oradea dupa idolul chel totul e bine, e minunat, e fantastic, doar lapte si miere
      – doar pnl e bun, ceilalti sunt “udmr” sau “copy paste”(iar au uitat de aur, lol)
      Idei putine, dar, fiind perioada imbecililor social media, feisbuk, se pare ca functioneaza, si gasca pnl primeste voturi cu duiumul. Vedem peste patru ani insa ce va fi, dupa atata imensa dezvoltare, nu-i asa?

  12. adi says:

    Cea mai ieftina varianta, ar fi cea mai scurta, il nie dreapta direct prin oras, prin curtea din spatele caselor

  13. Dacă nu vã convine, plimbaţi says:

    Dragi ale(r)gãtori, dacă vă convine sã vã plimbați…

  14. Asztrid says:

    Logic si la modul general orice localitate e in dezvoltare, expansiune; daca tu deja de pe acum faci centura printre case, peste cativa ani acea centura va fi aproape in centrul localitatii. Facem ce ne place mai mult sau ce e practic pana la urma,daca tot facem, dom le bolovan?

  15. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    13 milioane de lei investiți pentru eficiența energetică a Spitalului Salonta
    În momentul de faţă, Spitalul Municipal Salonta deserveşte circa 60.000 de locuitori, reprezentând populația acestui municipiu și din localitățile limitrofe.

    România

    Berea slab alcoolizată ar putea fi vândută pe stadioanele din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O nouă campanie de e-mail-uri frauduloase, trimise în numele a șase bănci din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Încă o demisie: Anca Grama a plecat din CJ Bihor. Vezi cine o va înlocui
    4

    BIHON Sport local

    CAO a aruncat tinerii în luptă cu CS Ineu. La orădeni a mai debutat un internațional de juniori

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ANL dublează chiriile. „Copiii și șobolanii împart același ANL”
    6

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.