bihon.ro Web analytics

Raport final în cazul accidentului aviatic din Apuseni. Adrian Iovan a luat o serie de decizii eronate

Reactualizat la:

Raport final în cazul accidentului aviatic din Apuseni. Adrian Iovan a luat o serie de decizii eronate

<p>Moții din comuna Horea au construit o capelă în locul în care s-a petrecut accidentul aviatic. - FOTO: Carmen Ile</p>
Reactualizat la:
Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a prezentat luni raportul final în privința accidentului aviatic din Apuseni de pe 20 ianuarie 2014.
Scris de Carmen Ile - Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a prezentat luni raportul final în privința accidentului aviatic din Apuseni de pe 20 ianuarie 2014.

Cauza producerii accidentului constă în oprirea motoarelor ca urmare a givrajului sever al carburatoarelor.

Potrivit raportului, Răzvan Petrescu era pilotul aeronavei, iar Adrian Iovan era comandant.

În perioada februarie – decembrie 2013 aeronava a fost imobilizată pentru executarea unor lucrări de întreținere planificate

Decizii eronate

Iovan nu avea experienţă de a pilota un astfel de aparat de zbor, mai puţin performant, şi a luat mai multe decizii eronate, potrivit comisiei de anchetă. Printre deciziile eronate se numără:

– evaluarea eronată a factorilor de risc specifici desfășurării acestui zbor datorată întreruperii mari de la zbor și lipsei de experiență a echipajului pe aeronava BN-2A-27, inclusă în clasa MEP;

– decizia eronată a comandantului aeronavei de a continua misiunea de zbor în condiții meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor;

– decizia eronată a comandantului aeronavei de a zbura o lungă perioadă de timp în condiții de givraj;

– deciza eronată a comandantului de a continua misiunea sub AMA, în condiții de zbor IMC după reguli de zbor IFR;

– decizia eronată a comandantului aeronavei de a decola cu masa peste limita maxima admisă și poziția centrului de greutate în afara limitelor calculate și impuse de producător.

„Pe parcursul acestui zbor, aeronava s-a confruntat cu un givraj nu la nivelul structurii, ci la nivelul carburatoarelor motoarelor, ceea ce nu a permis aeronavei să atingă altitudinea de 11.000 de picioare (…) Din cauza givrajului, deasupra plafonului de nori s-a produs blocarea motoarelor.

Problemele de givraj sunt motivul pentru care aeronava nu a urcat la nivelul de altitudine dorit. Este de remarcat că pe radarul de control al controlorilor de trafic s-a declanşat alarma, ceea ce însemna că aeronava opera sub altitudinea minimă de siguranţă în zonă. Controlorul i-a cerut încă o dată pilotului să crească altitudinea de zbor a aeronavei”, a declarat Eugen Suciu, membru al comisiei de investigatie în cadul CIAS.

El a mai spus că, ulterior, Adrian Iovan a comunicat controlorilor de trafic că va coborî sub altitudinea de 2.400 de metri, ceea ce înseamnă că acesta ieşea din raza radarului, moment în care echipajul avea întreaga responsabilitate.

Cruce pusă de moți la locul accidentului aviatic. - FOTO: Carmen Ile

Cruce pusă de moți la locul accidentului aviatic. – FOTO: Carmen Ile

Adrian Iovan avea peste 14.000 de ore de zbor pe aeronave performante.

Specialişti din România, Marea Britanie, unde a fost fabricată aeronava şi SUA, unde au fost fabricate motoarele, au întocmit raportul care are 158 de pagini.

În urma accidentului aviatic din ianuarie 2014 au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    A fost turnat asfaltul pe o porțiune din drumul Beiuș – Aleșd
    Drumul Județean 764 face legătura între localitățile Beiuș (intersecție cu DN76) și Aleșd (intersecție DN1), având o lungime totală de 69 de kilometri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mai multe loturi de înghețată retrase din cauza oxidului de etilenă
    Supermarketurile din România retrag mai multe loturi de înghețată Milka și KitKat, din cauza utilizării peste limitele legale a oxidului de etilenă.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Clienţii unor bănci, vizaţi de hackeri
    Mai mulţi clienţi ai unor bănci din România au fost vizaţi de „mostre” de atacuri de tip phishing, prin care hackerii au utilizat identitatea vizuală a acestor instituţii, atrage atenţia Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO). 1

    BIHON CAO

    Se întrerupe apa în Băile 1 Mai, Haieu, Rontău și Betfia

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă

    BIHON CAO

    Se întrerupe furnizarea apei pentru 3 străzi din Decebal

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un tânăr de 17 ani a condus un moped neînmatriculat și a accidentat un copil de 7 ani
    Accidentul a avut loc luni, 2 august, în localitatea bihoreană Șoimi. 1

    România

    Arafat: Sunt persoane care îndrăznesc să prezinte documente false la intrarea în țară. Vezi care sunt sancțiunile
    Sunt persoane care îndrăznesc să prezinte documente false la intrarea în țară, a spus, luni, șeful DSU, dr. Raed Arafat, care a dat exemplul a 30 de pasageri ai unui zbor sosit în România din Anglia, care ar fi trecut în același timp prin boală. El speră că valul 4 al pandemiei va fi ultimul. 2

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bombă din al Doilea Război Mondial descoperită la Cordău
    Muncitorii care efectuează lucrări pentru rețeaua de canalizare au alertat pompierii bihoreni în cursul serii de luni, 2 august, după ce au descoperit o bombă. 1

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.