bihon.ro Web analytics

Săptămâna viitoare? Livrarea Astrelor, afectată de epidemie

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:

Săptămâna viitoare? Livrarea Astrelor, afectată de epidemie

Reactualizat la:
Graficul de livrare a tramvaielor noi a fost dat peste peste cap şi de epidemia de Covid19. Termele au fost deja amânate, la finalul lui 2019, din raţiuni tehnice.
Scris de Cristina Ghilea - Graficul de livrare a tramvaielor noi a fost dat peste peste cap şi de epidemia de Covid19. Termele au fost deja amânate, la finalul lui 2019, din raţiuni tehnice.

Programul de livrare a garniturilor a suferit din cauza carantinei şi restricţiilor de călătorie impuse în contextul epidemiei. Astrele orădene sunt supervizate de Siemens.

Anunţată pentru mijlocul lunii martie 2020, livrarea primelor tramvaie noi, fabricate la pe platfoma fabricii Astra din Arad ar putea ajunge, totuşi, până la începutul lui mai. Întârzierea are legătură cu epidemia, dar nu pentru că ar fi afectat personalul fabricii, ci din cauza restricţiilor de circulaţie peste graniţe.

„Din cauza carantinei, cei de la Siemens nu au putu călători la Arad pentru a superviza producţia pentru tramvaiele noastre. Contractul nostru prevede că modelele făcute pentru Oradea vor avea tracţiune şi tot ce ţine de automatizare, după modelul Siemens”, ne-a declarat Adrian Revnic, directorul tehnic al OTL SA.

Conform acestuia, la lansarea licitaţiei orădene, Astra şi Siemens au ajuns la concluzia că pot produce garnituri după cerinţele din caietul de sarcini, în preţul oferit, dacă lucrează la baza din Arad şi nu în Germania.

Patru dintre cele 20 de tramvaie noi, comandate de Primăria Oradea la Astra Arad ar fi trebuit să fie trimise beneficiarului, pe rând, începând cu mijlocul lunii martie 2020, conform graficului de livrare modificat la finalul anului trecut. În februarie, în urma unei vizite la Arad, edilii îşi păstrau optimismul.

Cu instalarea interdicţiilor, angajamentul a picat dar prima garnitură ar putea ajunge, totuşi, la Oradea, până la începutul lui mai, consideră directorul tehnic al OTL SA, Adrian Revnic. “Săptămâna viitoare aşteptăm primul tramvai, am obţinut de la Poliţie autorizarea pentru transportul agabaritic şi ruta pe care se va deplasa”, spune el.

Întârzierea are legătură cu epidemia, dar nu pentru că ar fi afectat personalul fabricii, ci din cauza restricţiilor de circulaţie peste graniţe. “Din cauza carantinei, cei de la Siemens nu au putu călători la Arad pentru a superviza producţia pentru tramvaiele noastre. Contractul nostru prevede că modelele făcute pentru Oradea vor avea tracţiune şi tot ce ţine de automatizare, după modelul Siemens”, ne-a declarat Revnic.

Conform acestuia, la lansarea licitaţiei orădene, Astra şi Siemens au ajuns la concluzia că pot produce garnituri după cerinţele din caietul de sarcini, în limitele preţului, dacă lucrează la baza din Arad şi nu în Germania.

Oradea are contract cu Astra Arad pentru 20 de tramvaie, cu termene de livrare iniţiale stabilite la 10 garnituri pe an. Anul trecut, în toamnă, constructorul a cerut decalarea termenului iniţial de predare a primelor garnituri din decembrie 2019 pentru primăvara anului 2020 după ce Primăria Oradea a cerut ca noile garnituri să aibă sisteme de stocare a energiei care să le asigure deplasarea pe cel puţin 200 de metri în plus în caz de avarie, pentru evacuarea intersecţiilor, dacă rămân în pană de energie.

La rândul său, fabrica a atenţionat beneficiarul, anul trecut, despre introducerea unor norme europene de evacuare a călătorilor în caz de incendiu.
Garniturile Astra pentru Oradea au câte 160 de locuri, sunt dotate cu sisteme de recuperare a energiei, cu aer condiţionat, dar şi cu un loc pentru persoanele cu dizabilităţi plus rampa de acces aferentă.

26 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. oradean says:

    nah, ieri am scris un comment legat de asta la celalalt articol unde scrie ca Pesa transporta un tramvai spre Sofia si azi apare un articol despre ce am scris. Sa scrieti daca mai vreti sa dau idei despre ce puteti sa mai scrieti articole ca mai scriu 🙂

    Totusi lipseste din articol multe informatii ascunse, de ce tramvaiele nu sunt facute dupa caietul de sarcin si caietul cu care a licitat Astra, ca foarte multe lucruri au fost simplificate in tramvai, au folosit piese mai ieftine, dar totusi tramvaiul costa tot atata…

  2. Anonimul says:

    Bucurestiul prin STB n-a putut cumpara tramvaie romanesti, fabricate la ASTRA. Oradea si alte orase pot cumpara tramvaiele fabricate la Arad. Bravo lor, celor de la primariile cumparatoare si fabricii de la Arad.

    • oradean says:

      si ce bine a facut Bucurestiul ca n-a cumparat tramvaie de la Astra… cu astea 3 orase unde au castigat inca Aradul a vazut tramvaie noi, stiu cineva care acolo lucreaza si a zis ca Astra nu descurca nicicum cu asablarea, ca o sa fie intarzieri mari, deja asa se calculeaza ca ultimele tramvaie o sa intarzie cu 1-2 ani, daca acuma si Bucurestul asi castiga o licitatie cu si mai multe tramvaie, n-am primi in viata noastra tramvai noi, ca Blidar nu investeste in fabrica si in oameni, numai profitul conteaza pentru el, e tipic romanesc… sa nu mergem prea departe spre vest, interesant Pesa pentru Cluj si acuma pt Sofia reuseste si acuma sa tine termenele de livrare, CAF-ul pt Debretin si Budapesta cu peste 80 de tramvaie a reusit pana acuma sa tina termenele si niciuna nu sunt orase de casa pentru firmele respective, Aradul face tramvaie numai pentru tara noastra si nici asa nu se descurca…

      e interesant oamenii romani, cand Siemensul a livrat ULF-urile noastre dacasi intarzia o zi cu un tramvai sigur toata lumea asi arunca cu noroi ca de ce intarzie noi am platit pentru tramvaiele alea, dar daca o firma romana intarzie cu lucrarea (poate sa fie vorba de tramvaie, drumuri, orice) numai oamenii sclavi vezi ca “bine ca am dat lucrare la romanii nostrii” zicand ca oamenii cei care au si lucrat au primit banii nu un singur om (seful cel sus) primeste tot profitul iar majoritatea oamenilor lucreaza pentru salariul minim ca in orice alta loc de munca… de aceea tot acolo e Romania unde a fost si acum 30 de ani, de aceea avem politicieni si nu avansam cu absolut nimic, nici cu salariile, nici cu autostrazi, nici cu spitale, etc… daca poporul are mentalitatea asta ca lasam orice pentru “oamenii mai mari” poporul sarac tot acolo o sa ramane…

      Cum scrie si in articol de aceea face Astra tramvaiele in Arad si nu Siemensul in Germania fiindca Astraul plateste mult mai putin pentru muncitorii lui si foloseste piese mult mai ieftine, nu stiu de ce e ok pentru noi vehicule prost asamblate cand majoritatea oameniilor cumpara masini second hand din vest zicand ca Daciile sunt prost asamblate, cand pentru tramvaiele astea nu noi trebuie sa platim ca am primit bani UE…

      • Anonimul says:

        Este si acesta un aspect pe care-l expuneti. Din cate stiu Oradea e singurul oras din Romania unde circula de ani buni tramvaiele SIEMENS. Ceea ce se intampla la ASTRA, sincer nu stiu, n-am stiut ca dl. Blidar nu sta bine cu investitiile in fabrica si-n oameni, totusi timpul va spune cat de fiabile sunt tramvaiele romanesti. Revenind la Bucuresti, intreprinderea de reparatii de acolo scoate ceva tramvaie modernizate si cu podea joasa, insa din cate am inteles nu au capacitate mare si scot in jur de un tramvai la cateva luni, iar pentru Bucuresti este extrem de putin. Din pacate la noi problema achizitiilor este una extrem de sensibila. Ori esti acuzat ca esti “pe mana” cu unii ori se sare in sus pentru o intarziere de cateva saptamani si sa fim sinceri nici cu achitarea facturilor nu stam stralucit.

        • Robert says:

          da, numai in Oradea circula tramvaie noi facut in strainatate. Si tramvaiele Siemens Ulf deja au implinit 12 ani fara mari probleme, probleme ce au fost in majoritatea a fost din cauza caii de tramvai, toate Siemensurile sunt blocate programatic pe viteza maxima de 40km/h fiindca cand au venit tramvaiele au fost portiuni problematice, dar de atunci aproape 70% din oras ar trebui schimbate sinele ca tramvaiele Siemens Ulf au fost facute pentru sinele din Viena, pentru Oradea Siemensul a vrut sa vina cu oferta sa cu Avenio, modelul care e baza si pentru tramvaiele facut de Astra, dar primarul de atunci a cerut un termen atat de mic ca a gandit ca o sa castige votul oameniilor ca Siemensul numai asa a reusit sa livreze primele 3 tramvaie Ulf ca a trimis la Oradea tramvaie facute deja pentru Viena, de aceea toti Siemensurile noastre e vopsit in culoriile Wiener Linien.

          Si de aceea putem spune ca Siemensurile noaste sunt cu muuult peste tramvaiele, ca tramvaiele noaste au fost facute prima data pentru Viena, deci sigur n-au folosit piese ieftine. Sper din tot suflet ca o sa putem spune asta si pentru tramvaiele facute de catre Astra peste 12-13 ani ca numai atata probleme au avut, cat am avut cu Ulfurile.

          • Anonimul says:

            Sa inteleg ca dubla masura functioneaza si-n tehnica ? A fost o intrebare retorica. Din pacate toti “partenerii” nostri europeni cand aduc ceva in noi, aduc material rulant ceva mai “subtire” din punct de vedere al utilarii si pieselor componente, insa nici calea de rulare oradeana si de pretutindeni din tara nu este una tocmai buna pentru aceste tramvaie. Din cate stiu calea de rulare pe unde trec tramvaiele Siemens a fost refacuta tocmai ca acestea sa fie exploatate in conditii optime.Nici nu-mi vine sa cred ca Ulf-urile au deja 12 ani de exploatare.

  3. xxxxxxx says:

    Din pacate e cum m-am asteptat: romaneste. Astia de la arad au inceput afacerea cu nerespectarea termenelor. Sunt absolut sigur ca pe cand vor livra ultimul tramvai(in 5-10 ani) primul va fi bun de casat. La primul tramvai NU trebuie sa intarzii. O poti lalai cu celelalte dar nu cu primul.

    • Decretel says:

      Ptr. Oradean :
      Tu esti ungur la origine ?
      Ca daca eu analizez exprimarea ta din postare , tu gandesti ungureste si te apuci ulterior ca sa scrii romaneste !
      Asa se vede cu ochiul liber .
      Nu vorbesc de greselile gramaticale numeroase si evidente . Si nici de faptul ca scrii de parca esti intre amicii tai de la Debrecen ori Szolnok , pe grupul vostru de pe facebook sau instageam . Ca numai acolo o propozitie nu se termina decat la finalul pandemiei de Covid – 19 .
      Si nici nu refer la continut .
      Caci si ala e scris ca sa critice investitia intr-o afacere romaneasca si sa ridice ode afecerilor altora , inclusiv unguresti !
      Eu fac referire directa la exprimare , care este dezastruoasa !!
      Sincer , fac parte din generatia decreteilor , am 10 clase facute pe bune .
      Nu imi dau seama ce facultăți de impachetat fum la distanta ai finalizat tu ,draga Oradean , dar parca te gasesti la nivelul de scris si exprimare a unui copil de 8 – 10 ani din anul 1975 !
      Eu ,cu un asemenea mod de exprimare , mi-ar fi rusine sa postez un comentariu pe net , intr-un spatiu public unde au acces zeci de mii de persoane. Mi-ar fi frica ca as fi considerat ultima gaina taiata de la fostul magazin “Avicola” , sau cea mai ieftina gaina vie vanduta la aprozar inainte de 1989 !
      Scuze , te critic , nu m-am putut rabda dupa ce am citit atat continutul postarii tale cat si halul in care te exprimi in scris si greselile masive repetate pe care le faci .
      O sa fac si un comentariu putin rautacios – “E greu limbul roman ! ”
      In alta ordine de idei , felicitari edililor nostri care fac ceva ptr.oras . Cine vrea sa vada cum e altundeva , sa se duca la Sud sau la est de Ardeal , ptr.comparatie . Adica sa treaca Carpatii , apoi se conving .

      • loll says:

        si “instageam” ce inseamna profesore ? de ce tot ne comparam cu orasele de peste Carpati si sudul Romaniei ? hai fa si tu o comparatie cu niste orase din vest dupa aia sa-l ridici in slavi pe primarul tau minunat !

      • Anonimul says:

        @Decretel
        Cred ca esti dus cu capul. Te-ai trezit sa faci analiza gramaticala ? Credeam c-ai sa spui ceva in legatura cu subiectu,profesore.

  4. Robert says:

    Minciuni peste minciuni marca Astra Arad. Pandemie e și acum, va fi și săptămâna viitoare. Restricțiile de călătorie există în continuare, deci nici acum nu ar fi putut să vină personalul de Siemens, fiindcă automat intri în izolare 14 zile dacă ai sosit din zonă galbenă și în carantină din roșie.

    Deci nici scuza asta nu ține, cum nu ține nici aia cu evacuarea, că cei de la Arad au primit tranvaie între timp și au aceleași uși, doar botul diferă.

  5. cetatean says:

    Penalizari pentru intarziere? Aaahh, scuze, Bolojan nu penalizeaza firmele de casa sau de unde primeste inapoi ceva banuti, numai oamenii de rand cine au votat pe el taxeaza pentru orice prostie si acuma cand e pandemie…

    • Decretel says:

      Vad ca primul comentariu ati hotarat ca nu merita a fi publicat . Deci , l-ati sters .
      Asta oare va avea aceeasi soarta ?
      Ptr. Oradean : inainte sa dai drumul spre publicare , ia te rog si verifica , corecteaza sau modifica imensele greseli de scriere si exprimare pe care le faci in postarile alea fara de sfarsit . Parca esti cu prietenii in grupul vostru de pe ceva retea sociala , asa scrii .
      Cat despre tranvaie , eu felicit initiativa alesilor de a achizitiona aceste tramvaie , chiar daca ziarul nu este un prieten al administratiei noastre locale .
      Oricum , mai bine sa cumpere de la Astra Arad , decat din Ungaria. Macar mai ofera de lucru la romani , sa nu fie nevoiti sa plece din tara !

      • lalala says:

        Daca tot te legi de fiecare, ca fapt divers: virgula punctul nu sunt despratite cu spatiu de cuvantul pe care il urmeaza: Tu scrii peste tot exemplu , exemplu cand ar fi corect exemplu, exemplu. Asta ca sa ne legam de ceva esential nu de continutul mesajului. Iar tramvaiele din Arad sunt fantastice sublime dar…deocamdata nu sunt. Avea dreptate primarul cand a zis ca vin in octombrie. Doar ca nu a precizat anul 🙂 Si vom vedea daca vor arata la fel de bine dupa 12 ani ca tramvaiele Siemens. Am mari indoieli in acest sens. Noroc ca in 12 ani sper sa nu mai fiu oradean, multumita carmaciului unic si inegalabil.

      • PtDecretel says:

        Care e problema ta cu ungurii? Ca toti romanii din Oradea au fost adus aici de Ceausescu and co fix de acolo unde faci referiri, dincolo de Carpati… si acuma faci referiri ca cat de bine e aici fata de acolo?
        E mai bine decat Ungaria? pai “Orbanul din Ungaria” a facut autostrada pana la gradina ta, unde e partea de romana? ce a facut pana acuma “Orbanul din Romania” sau Iohannis, Dragnea, Pontea sau altcivena in ultimele 30 de ani? si acele 5 km cu care se lauda Selina e facut din cauza presiunii ce face Ungaria, punctul de frontiera, totul face Ungaria, numai acele 5km ar trebui sa faca Romania… sa vezi cand v-a fi gata autostrada pana la Cluj… linia ferata pana la Cluj electrificata tot Ungaria face presiuni sa fie facut odata…

        Zici pentru altii sa nu publica ideile sale fiindca e ungur, altii care sunt roman si nici asa nu stie sa scrie o propozitie normala nu e problema? Cum ai scris si tu, scuze pentru ca o sa fiu rautacios, dar esti tare innapoiat frate. Daca analfabetii au voie sa exprime opiniile, cine esti tu sa zici la altii sa nu scrie fiindca e ungur? Ai inteles ce a scris, deci nu a fost atat de dramatic cum scrie unii si citesti de 10 ori ca n-ai inteles nimic din el… a scris opinia despre ce scrie in articol.

        De ce nu scrii opiniile tale la oamenii innapoiati cine la fiecare articol scrie ca din cauza antenelor 5G e tot COVID-19-ul astea? Acele persoane iti place tie?
        Ce ar fi sa nu criticam pe altii odata si sa unim odata, toti traim in aceeasi oras si sa mergem inainte impreuna pentru un viitor mai bun, nu sa aratam la celalalt sa stai jos ca tu esti ungur n-ai voie sa exprimi opinia…

        • Voxx says:

          Foarte bine ai scris corect absolut nimic nu stiu numai sa-l critice pe ungurii mai bine ar fii sa se ocupe de problemele adevarate! Au distrus tot ce sa putut au vandut tot ce era bun nimic in orasul asta nu se face la timp tot ce au construit altii le demoleaza!Cand au dus mastile ce au spus unii ca numai maghiarii primesc romanii nimic nu primesc oamenii astia sunt innapoiati rau de tot!

      • Anonimul says:

        Ai vazut ce-ai facut desteptu’ lu’peste prajit, ai nascut o furtuna prin sovinismul tau, ai agitat apele prostiei tale endemice, nu ca ceilalti ar fi mai prejos, insa tu esti de noaptea mintii. N-ai comentat nimic,te-ai balacit in mocirla neputintei, atat ai facut ai creat mare deranj.

  6. misugermanul says:

    In pozele publicate pe bihon in februarie se vede clar stadiul in care era tramvaiul, fara finisaje terminate, cabluri care atarna peste tot, era cam ca si o casa terminata la rosu. Doar expertii nostrii din primarie si-au putut imagina ca ala va fi un tramvai functional in martie. Doar minciuni ale PMO, OTL, Astra. Cele 10 tramvaie care trebuiau livrate in 2020 nu vor fi gata sigur cu acest ritm de lucru, as fi curios sa vad graficul de livrare al lor, dar ala cred ca e secret de stat.

    • Decretel says:

      Da .
      Deci va place .
      Ok.
      Va dau voie sa va simtiti bine impreuna,se pare ca sunteti incantati de acest mod de a comunica unii cu ceilalti.
      Sa stai si sa citesti,apoi sa recitesti ca probabil a treia oara dupa ce termini de citit sa poti ca sa intelegegi cam ce a dorit omul sa critice (ca numai asta face in realitate) la cei ce se ocupa de producerea , livrarea sau achizitia acestor tramvaie.
      Continuati sa faceti ce stiti in felul in care se pare ca stiti.
      Succes!

      • PtDecretel says:

        vedem ca si tu continui sa critici pe ceilalti ca te crezi ca tu esti mai tare in loc sa scrii despre subiect cum scrie altii

        Asta e problema in tara asta ca sa ramanem prosti si lasam totul asa cum e acuma, asa sigur inaintam… sa nu criticam ca sunt termene care ar trebui respectate ca vin oamenii ca tine care critica de ce vrem sa fim oameni ca din Germania unde daca cineva nu termina lucrarea la timp plateste amenda… vii ca macar Blidar a creat locuri de munca – cu salarii minime, dar nu conteaza – si oamenii nu merg in strainatate… da, de aceea cei care vad ce e in Romania au plecat deja si au ramas majoritar oameni ca tine cei care critica altii care vad ca ceva nu e ok si ar trebui sa schimbam ceva… de aceea auzi si in ziua de azi pe strada oameni cei care nu zic altceva ca in timpul lui Ceausescu totul a fost mai bun… cu mentalitatea asta sa nu schimbam ceva ramane tara asta totdeauna unde e de 100 ani… asa sigur progresam, nu? ce ar fi ca Bolojan sa nu numai sa dea lucrari la firmele sale de case dar si sa obliga pe ei atunci sa termina lucrariile, nu sa prelungeasca la infinit termenele? De aceea nu progreseaza nici Selina ca peste tot lucreaza aceeasi oameni, odata aici, saptamana viitoare acolo… de ce nu mai angajeaza oameni in loc sa ia numai profitul ca a facut 10 proiecte cu oameni pt max 3? vezi anunturile pe profilul lui Selina unde oamenii, cei care au plecat deja, intrebe ca dea si salarii sau numai minimul ala 3000 cat obliga legea?
        Dar tu poti linistit sa continui sa critici pe ceilalti cei care vad de ce nu inaintam ca seful tau Bolojan asta vrea ca in loc sa vedem ca el face parcari in locul a 20 de case cand la 50 de metri el a dat aviz pt un prieten sa faca un bloc… tu zici ca e bine ca prima data restauram piata Nufarul din bani publici, sa lasam investitori ca la un teren mic sa dezvolta 5-6 blocuri de 6-8 etaje fara parcari si acuma demolam piata ca sa facem parcari, asa? aia nu vezi? cati bani dat afara fara niciun rost atunci?
        Ce ar fi sa unim odata si Bolojan sa-l intrebe oamenii ce vor? trebuie sa investim si sa facem proiecte, dar cu capul… un proiect ar trebui legat cu celalalt nu ca azi faci ceva iar maine faci totul cu 0 ca ai un proiect “si mai bun”

      • loll says:

        e mare plictiseala in carantina decretele, daca ai ajuns sa citesti si sa corectezi greselile gramaticale din toate comentariile de pe bihon 🙂

  7. roro says:

    Mna, ca a plans toata lumea sa luam tramvaie din Romania. Crapa lumea daca se luau de afara. acum asteptam…

  8. bolovan says:

    un tramvai numit dorinta …

  9. Unu ' de departe says:

    Ce bine ca “unii le stiu pe toate”
    Eu traiesc in Germania, iar daca Primaria Oradea cumpara in continuare de la Siemens, era aceiasi problema ca si cu Aradul.
    Nicaieri in lume, nu se lucreaza la la cote maxime. Siemens, lucreaza cu o mica parte din muncitori si, nu uitati un lucru…. foarte multe piese, ca-s ptr Siemens, ca-s ptr Astra, se produc prin toate colturile lumii.

  10. România

    Test negativ SARS-Cov2, necesar pentru cetățenii străini la intrarea în Serbia din România, Bulgaria, Macedonia și Croația
    Măsuri restrictive impuse de autoritățile din serbia celor care călătoresc din România, Bulgaria, Macedonia și Croația. Cei care doresc să intre în țara vecină din aceste țări trebuie să prezinte un test negativ SARS Cov2.

    România

    Covid-19, întâmplări din izolare. Problemele cu care se confruntă doi actori din Timișoara
    Pandemia de coronavirus „face pași repezi”. Din ce în ce mai mulți oameni, rude, prieteni, sunt suspecți sau chiar „pozitivi” la testele Covid-19.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    2.000.000 de lei pentru Universitatea din Oradea
    La Universitatea din Oradea, patru facultăţi au fost câştigătoare la granturile pentru finanţarea învăţământului. Banii sunt alocaţi pentru o perioadă de 24 de luni, pentru proiecte destinate prevenirii abandonului şcolar şi îmbunătăţirii procesului de învăţământ. 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Corina Crețu l-ar vedea primar pe Claudiu Pop, dar acesta nu candidează
    Fostul comisar european l-ar fi văzut pe Claudiu Pop primar al Oradiei, de vreme ce Bolojan nu mai candidează. Însă candidatul ProRo pentru Primăria Oradea este un alt Pop, mai tânărul Daniel Pop. Deși Oradea face excepție, Crețu deplânge incapacitatea României de a profita cu adevărat de fondurile europene. 5

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Coronavirus în Bihor: 58 de cazuri noi, 73 persoane vindecate. 1.328 infectări în România
    Potrivit datelor transmise de Grupul de Comunicare Strategică, numărul cazurilor noi la nivel de județ se mențin tot peste 50. 7

    România

    FSLI: Deschiderea anului școlar pusă sub semnul întrebării
    Deschiderea noului an școlar este pusă sub semnul întrebării, dacă nu se acordă salariile majorate de la 1 septembrie cadrelor didactice, avertizează Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). 1

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.