Stratul de uzură, al treilea și ultimul, a fost turnat pe o porțiune de 17.7 km din distanța totală de 23,3 km. În prezent se lucrează la sensul giratoriu de la intersecția dintre DJ795 Salonta-Tinca și DJ709, spre localitatea Arpășel. În plus, se lucrează în Salonta la canalizare, la pista de biciclete și la amenajarea parcărilor. Totodată, se finalizează lucrările la podețele de la drumurile laterale și la acostamente.
Președintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, a avut mai multe întâlniri cu primarii din Tulca și Salonta, Daniel Avrămuț și Torok Laszlo, precum cu și reprezentanții firmei clujene Diferit SRL, care execută lucrările, pentru a analiza evoluția priectului. Valoarea contractului este de 86 de milioane de lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, Prioritatea de investiții 5: O regiune accesibilă, Obiectivul specific 3.2.ț
„Primăriile din comunele Tinca și Tulca au în implementare proiecte de introducere a rețelelor de gaze și canalizare, astfel că în interiorul localităților pe unde trece drumul nu s-a lucrat, pentru a nu fi în situația de a asfalta și ulterior a fi nevoiți să spargem și să refacem lucrările. Lucrările de modernizare a drumului Tinca – Salonta au fost întârziate de mai mulți ani de un șir de contestații și de procese,” a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca face parte din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din județul Bihor”. Acesta cuprinde construirea a 37,6 kilometri de drumuri noi: (1) Centura Sântandrei – 5 km, (2) Centura Oșorhei – 5,8 km, (3) Centura Nojorid – 8,4 km, (4) Centura Biharia – 8,7 km, (5) Padiș – Ic Ponor – 9,7 km și reabilitarea a 36,1 kilometri de drumuri județene existente: (5) Salonta – Tinca – 23,3 km și (6) Oșorhei – Copăcel – 12,8 km.
Trimite articolul
XDeci a durat 3 ani să modernizeze un drum de 23 km. În acest timp se făcea un tronson de autostradă nu un simplu drum județean, care după rețeta clasică de Bihor va fi și îngust. Termenul de execuție stabilit în contract a fost prea lejer….
Acest drum nu e prevazut cu șanțuri amenajate și betonate? Se pare că la noi se lucra de mântuială!