Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță faptul că a fost desemnat constructorul pentru lotul 3 al Drumului Expres Arad-Oradea, lot care se află în totalitate pe raza județului nostru, între municipiul Arad și Chișineu Criș, a relatat Aradon.ro
„Am desemnat astăzi constructorul și pentru lotul 3 (47 de kilometri) al DEx Arad – Oradea. Contractul (execuție lucrări) finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 a fost atribuit constructorului turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. pentru suma de 2,85 miliarde lei (fără TVA). După semnarea contractului, durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Pe traseul acestui nou lot de drum de mare viteză vor fi construite inclusiv 29 de structuri, printre care și un pasaj (592 de metri) peste calea ferată și DJ709B”, a anunțat Pistol.
Trebuie precizat, însă, că acesta este al doilea constructor care a fost desemnat de CNAIR. În decembrie 2024, același Cristian Pistol, șeful CNAIR, anunța desemnarea constructorului pentru lotul 3 al Drumului Expres Arad-Oradea. Contractul a fost atribuit atunci asocierii de firme Automagistral Pivden (Ucraina) – Precon Transilvania (România).
Valoarea contractului era de 2,97 miliarde de lei, fără TVA, iar termenele erau aceleași, respectiv 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a construcțiilor. Dar, ulterior, au început lupte duse atât la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, cât și în instanță.
Blocaj total
În luna mai a acestui an, pe toate cele trei loturi ale Expresului era un blocaj total. Lotul 1 al acestui proiect, respectiv tronsonul dintre Oradea și Salonta, era cel mai avansat din punct de vedere al achiziției. Dar, chiar și așa, contractul dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și asocierea de firme care a câștigat licitația nu putea fi semnat încă. Asocierea care a contestat inițial rezultatul procedurii a făcut recurs împotriva deciziei CNSC de a-i respinge contestația. Automagistral Pivden – Precon Transilvania a fost asocierea care a câștigat licitația, dar rezultatul a fost contestat de către asocierea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (Strabag)-Construcții Erbașu. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația, iar situația părea că s-a rezolvat. Numai că cei de la ARL Cluj au atacat decizia CNSC, deschizând o acțiune în instanță la Curtea de Apel București.
În ceea ce privește lotul 2, dintre Salonta și Chișineu-Criș, ofertele depuse pentru acest tronson erau tot în evaluare. Inițial, evaluarea trebuia finalizată în luna februarie a acestui an.
Dacă ne referim la lotul 3, cel dintre Chișineu-Criș și municipiul Arad, procedura era blocată, în luna mai, în contestații. Inițial, în luna februarie a acestui an, CNAIR a anunțat faptul că licitația pentru construirea acestui lot a fost câștigată, la fel ca pe lotul 1, de asocierea formată din Automagistral Pivden (Ucraina) și Precon Transilvania (România). Turcii de la Nurol nu au fost, însă, mulțumiți de rezultat și au contestat acest fapt la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. CNSC a admis în parte contestația depusă de Nurol și a obligat autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de constructorii turci.
În așteptare
Se pare că cei de la Nurol au avut dreptate, ținând cont de faptul că, în urma reevaluării, firma turcă a fost desemnată câștigătoare. Acum, cu toate că Pistol anunță noul constructor, urmează o nouă perioadă de așteptare, perioadă în care pot fi depuse contestații.
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,47 kilometri și este compus din trei loturi:
- Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 kilometri, la care se adaugă drumul de legătura la DN 79 (5,3 kilometri). Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat în data de 15 mai 2025 cu Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL.
- Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș): 39,7 kilometri, la care se adaugă drumul de legătura până la granița cu Ungaria (10 kilometri). Contractul este în etapa de evaluare a ofertelor.
- Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad): 47,07 kilometri, la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 kilometri).
sursa: Aradon
Trimite articolul
XAoleu…asta nu suna deloc bine, tot turci au fost si aia de la Bechtel care au inceput si au abandonat autostrada Oradea-Suplacul de Barcau, acum 22 de ani
Nu rol nu va construi un metru de autostradă firme românești o vor face turci nu vor aduce nici măcar o lopată un utilaj nimic forța de muncă românească utilaje la fel turci vin să își ia partea după firmă intră în faliment și adio garanții vor lucra cu cei mai ieftini subcontractori,cu cele mă ieftine materiale fix ca Strabag de acea să și năruit dx făcut sub tutela lor aceste firme împart cașcavalul și atât de la ingineri la muncitori toți români sunt a și tot ei împart comisioanele celor care se știe au atribuit licitatile