
Un tronson din calea ferată Cluj-Napoca – Oradea care teoretic trebuie să fie gata anul viitor nu are nici măcar autorizație de construire, reclamă Asociația Pro Infrastructură, care susține că termenul din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru acest segment este ratat.
Este vorba despre tronsonul Poieni – Vadu Crișului de pe calea ferată Cluj-Napoca – Oradea, care avea termen de finalizare august 2025, pentru a putea primi finanțare din PNRR. Pro Infrastructura amintește că, după îndelungi negocieri, acest tronson a fost mutat pe împrumuturi și noua țintă pentru a nu pierde complet finanțarea este de 50% din lucrări executate.
„În politica actuală de struț, CFR Infrastructură va rata cu brio și acest obiectiv, deci alți bani irosiți. Și nu doar asta: un coridor esențial rămâne ciuntit și impracticabil ani buni de acum înainte, chiar dacă restul loturilor se finalizează”, afirmă API.
Studiu de fezabilitate greșit
Din informațiile asociației, studiul de fezabilitate (SF) a fost fundamental greșit pe celebrul defileu al Crișului Repede.
„Iar acum CFR nu reușește să se înțeleagă cu proiectantul asupra soluțiilor. Aici avem fir simplu (o singură linie) deja scos din teren, deci circulația trenurilor e imposibilă. De un an suntem duși cu zăhărelul că imediat se rezolvă, dar amânările vin una după alta. Astăzi noul termen e vag-definitul “trimestrul IV 2025”. De fapt înseamnă “nu știm” și este posibil să ajungem în 2026 din cauza lipsei asumării oficialilor CFR care stau neputincioși cu un SF neconform în mână”, transmite API.
Cât va mai dura șantierul?
„Cât le permit mai-marii politicieni și cei din Ministerul Transporturilor care arată un dezinteres total, iar orice ban european gratis aruncat pe geam intră la categoria “Ghinion!”. De ieri trebuia începută o reformă în CFR SA și trași la răspundere oamenii care tărăgănează și blochează proiectele feroviare. Dacă așa ceva se întâmpla pe autostrăzi, era mare vâlvă printre decidenți”, au scris cei de la API pe Facebook.
Trimite articolul
XBravos republica … . Toti astia care au “demolat” aceasta cale ferata buna, rea, era in functiune. Cu totii ar trebui pusi la zid pentru “subminarea economiei nationale” sau “inalta tradare”. Pana aceste infractiuni nu vor fi puse in aplicare, Romania nu se va face bine.
Domnul Bolojan să îi purece pe cei de la Transporturi care poartă responsabilitatea lucrărilor