În noul concept fermierii vor fi înștiințați pe sms când li se virează banii, așa încât să știe exact când au intrat la plată și ce sume vor încasa. De asemenea, fermierii vor putea să își verifice stadiul dosarului de cerere la APIA în orice moment folosind, cel mai probabil, o aplicație online ce va fi introdusă în sistemul APIA, un canal direct cu procesarea datelor beneficiarului.
Buletine de informare către organizații reprezintă un alt pas către îmbunătăţirea comunicării. Organizațiile reprezentative din sectorul agricol respectiv liderii fermierilor vor fi informați cu privire la activitatea de plăți a APIA.
„Am stabilit și un cadru de lucru pentru că pe fermieri nu îi interesează chestiunile teoretice, îi interesează faptic, imediat. Am considerat că se impune util și s-a și întâmplat imediat ca la cabinetul directorului general să existe o interfațare pe e-mail – pentru că de multe ori e foarte greu să răspunzi la telefon. De așa manieră că, în fiecare seară, la finalul programului, să existe o punctare a situațiilor din teritoriu. Tot ce se întâmplă va fi transmis telegrafic către reprezentanții dvs., cel puțin o dată la două zile, ca să fie lumea informată”, spun reprezentanţii APIA.
Toate cele trei sisteme de comunicare urmează să fie implementate în cel mai scurt timp, cel care este deja funcțional fiind cel de informare a organizațiilor. Mesajele pe telefon și sistemul de verificare a stadiului dosarelor vor putea fi implementate pentru cererile depuse pe 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!