BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Opinii
Autostrada, doar prin noi înşine!

Autostrada, doar prin noi înşine!

la 9 November 2016 11:11 Reactualizat la: 10 November 2016 11:31

Autostrada, doar prin noi înşine!

9 November 2016 11:11 Reactualizat la: 10 November 2016 11:31
Au trecut 13 ani de când Guvernul Năstase atribuia americanilor de la Bechtel construcţia Autostrăzii Transilvania.
Scris de farcas - Au trecut 13 ani de când Guvernul Năstase atribuia americanilor de la Bechtel construcţia Autostrăzii Transilvania.

Trimite articolul

X

S-a schimbat Puterea, iar Băsescu şi Tăriceanu au întârziat proiectul, pretextând cu tot felul de pseudo-argumentaţii. După ce, finalmente, lucrurile începuseră să se mişte pe tronsonul bihorean, premierul Boc a mutat între frontul de lucru din Bihor în Cluj, astfel încât azi, cea mai apropiată autostradă există doar în jurul Clujului.

După ani de zile de nepăsare guvernamentală, cu chiu, cu vai, în 2015, Guvernul Ponta semna contractul cu spaniolii asociaţi în Corsan – Corviam. Pentru ca, iată, la distanţă de un an şi jumătate aceiaşi spanioli să notifice CNAIR, urmaşa CNADNR, cum că vor să renunţe la contract, după ce nu au mişcat nici măcar o roabă pe tronsonul Borş – Suplac. CNAIR a luat la cunoştinţă de problemele spaniolilor şi a anunţat deja că tronsonul se va scoate din nou la licitaţie. Alţi bani, altă distracţie, dar mai cu seamă alt timp pierdut ce atârnă greu ca o piatră de moară pentru zona de nord-vest, într-o epocă în care conectivitatea înseamnă tot mai mult. Pe lângă dezavantajul neacceptării României în Schengen, ce se traduce cu timp pierdut în neştire la frontieră, de către transportatori, România întârzie să-şi construiască reţeaua de autostrăzi, menită să reducă ecartul de dezvoltare faţă de ţările central-europene (nu îndrăznesc să fac comparaţii cu Europa de Vest).

Aflăm că spaniolii de la Corsan – Corviam au dat cu piciorul unui contract de cca. 150 milioane de euro + TVA. Mai aflăm că CNAIR a emis deja penalităţi de 75 milioane de lei, care vor fi achitate cine ştie când. Rămâne să aflăm dacă Statul Român va executa garanţia de execuţie, obligatoriu depusă în bancă de firma contractoare. Şi se naşte încă o întrebare: De ce nu au ştiut cei de la minister şi din compania naţională de problemele spaniolilor din timp? Eventual când le-a dat mega-contractul pe mână!

Însă, dincolo de toate acestea, Statul Român trebuie să decidă cum va licita tronsonul bihorean, lung de 60 de kilometri. Va da din nou câştigătoare o firmă străină, ce ne va lăsa cu ochii-n soare? Sau, finalmente, CNAIR îşi va scoate ochelarii de cal şi va privi şi spre firmele autohtone, care abia aşteaptă să primească spre contractare tronsoane de autostradă? Altfel, nu vom reuşi să capitalizăm cu adevărat capitalul românesc, câtă vreme mai toate contractele mari sunt oferite companiilor venetice.

Avem deja dovada neseriozităţii unor companii străine, vezi inclusiv problemele majore de pe tronsonul fisurat Sibiu – Orăştie, executat de compania italiană Salini Impregilo, cea care, culmea!, are acum în sarcină alte două loturi de autostradă: Lugoj – Deva şi Sebeş – Turda.

Calin Corpas

Sunt convins că şi românii pot construi autostrăzi. După două rateuri mari pe tronsonul bihorean de 60 de kilometri, Statul Român trebuie să înceteze să-şi bată joc de noi. Poate că a sosit momentul ca cele mai mari firme de construcţii din judeţul Bihor să-şi dea mâna, să se asocieze şi să depună o ofertă cât se poate de serioasă, pe care Ministerul Transporturilor şi CNAIR să nu o poată refuza.

Domnilor de la Redolaj, Selina Grup, Construcţii Bihor SA, Gavella (şi lista rămâne deschisă), ce ziceţi, se poate? Aceeaşi întrebare aş lansa-o şi pentru decidenţii din Capitală, plecând de la premisa că, deşi trăim într-un capitalism feroce globalizat, nimeni nu ne poate interzice nouă, românilor, să punem mâna şi să ne construim ţara cu capital şi mână de lucru autohtonă. Şi, de ce nu?, chiar cu companii 100% locale. Aşa procedează cei din lumea civilizată, spre care tânjim. Doar n-om fi noi mai proşti ca alţii. Sau greşesc? Oare ne-am metamorfozat într-o simplă colonie?

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada transilvania ,
CNAIR ,
ministerul transporturilor ,
tronson bihorean
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Sold Out! Trei concerte de Anul Nou dirijate de Andrej Vesel la Filarmonica de Stat Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Scandal violent pe o stradă din Oradea. Un bărbat a lovit-o pe o șoferiță, de față cu fetița acesteia
    Un conflict în trafic, petrecut pe o stradă din Oradea, a degenerat după ce un bărbat s-a dus la o șoferiță și și-a vărsat nervii pe aceasta, înjurând-o.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ministrul Sănătății anunță: valoarea punctului în ambulatoriu crește de la 1 ianuarie
    Ministrul Sănătății Alexandru Rogobete susține, într-o postare pe facebook, că reducerea concediilor medicale fictive au dus la economii de aproximativ 120 de milioane de lei pe lună și că valoarea punctului în ambulatoriu va crește de la 5 la 6,5 lei, de la 1 ianuarie.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    România

    Permisul auto, mai ușor de obținut: legea care îi scutește pe unii candidați de proba teoretică a fost adoptată
    Actul normativ va intra în vigoare la data de 27 decembrie 2025 și introduce, pentru prima dată, excepții clare de la susținerea probei teoretice pentru anumite categorii de candidați.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    10 luni de închisoare pentru un șofer băut, care a lovit un polițist și a fugit în pădure
    O seară petrecută la o petrecere privată și stropită bine cu alcool s-a terminat pentru un bărbat în mijlocul pădurii din Nojorid, unde a încercat să se ascundă de polițiștii care l-au oprit inițial la un filtru, lângă Aeroportul din Oradea.

    România

    Consumatorii vulnerabili vor beneficia în continuare de sprijin pentru plata energiei. Vezi până când
    Consumatorii vulnerabili de energie ar putea beneficia în continuare de sprijin financiar din partea statului pentru plata facturilor la electricitate.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.