Reprezentanții Inspectoratului General pentru Imigrări precizează că ordonanța are ca obiect de reglementare implementarea prevederilor Acordului de retragere în ceea ce privește dreptul de ședere al cetățenilor britanici și al membrilor de familie ai acestora pe teritoriul României, după perioada de tranziție (persoane incluse în sintagma ,,beneficiar art. 50 TUEˮ). Actul normativ vizează, în principal, reglementarea intrării și șederii cetățenilor britanici și a membrilor de familie ai acestora, beneficiari ai Acordului de retragere, care se află pe teritoriul României și continuă să aibă reședința, după încheierea perioadei de tranziție, precum și stabilirea condițiilor și a documentelor în vederea obținerii unui permis de ședere.
„Astfel, cetățenii britanici și membrii lor de familie intrați pe teritoriul României, în perioada 01 – 31.12.2020, pot solicita în termen de maximum 90 zile prelungirea dreptului de ședere temporară, în România, la formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări, sub rezerva îndeplinirii condițiilor prevăzute de reglementările europene privind libera circulație a persoanelor. În ceea ce privește titularii unor documente de rezidență eliberate anterior datei de 1 decembrie 2020, aceștia pot solicita prelungirea dreptului de ședere temporară și pe termen lung până cel mult la data de 31 decembrie 2021. Aceleași condiții le sunt aplicabile și membrilor de familie ai acestora. În cazul membrilor de familie care se alătură cetățeanului britanic, începând cu data de 1 ianuarie 2021, aceștia pot solicita prelungirea dreptului de ședere temporară până la 31.12.2021, iar cei care intră începând cu 01.10.2021 au obligația de a solicita prelungirea dreptului de ședere în maximum 90 zile de la data intrării pe teritoriul României, la structurile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări.
Ordonanța aprobată recunoaște rezidența permanentă obținută de beneficiarii Acordului de retragere, în condițiile OUG nr. 102/2005 cu modificările și completările ulterioare, cu condiția solicitării eliberării permisului de ședere pe termen lung până la 31.12.2021. La solicitarea prelungirii dreptului de ședere, cetățenii britanici și membrii lor de familie vor prezenta o cerere însoțită de documentul de trecere a frontierei de stat, dovada asigurării de sănătate, a deținerii legale a spațiului de locuit, a mijloacelor de întreținere și, după caz, dovada legăturii de rudenie între aceștia. Lucrătorii frontalieri, încadrați în muncă pe teritoriul țării noastre, pot solicita formațiunilor teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări, începând cu data de 01.01.2021, eliberarea unui permis de ședere în acest scop. Solicitarea se face în baza unei cereri ce va fi însoțită de contractul individual de muncă și documentul de trecere a frontierei de stat. Valabilitatea permisului pentru lucrătorii frontalieri este egală cu durata contractului de muncă, dar nu mai mult de 5 ani. Emiterea documentelor eliberate beneficiarilor art. 50 TUE se va realiza cu scutirea de la plata taxelor și a costului documentului și vor cuprinde mențiunea «art. 50 TUE», «art. 18(1) din WA» și «art. 26 din WA»,după caz, precum și codul numeric personal.
Valabilitatea permiselor de ședere temporară este de până la 5 ani de la data emiterii, iar în cazul membrilor de familie, aceasta nu poate depăși perioada de ședere a cetățenilor britanici ai căror membrii de familie sunt. Permisele de ședere permanentă vor avea o valabilitate de 10 ani de la data emiterii, cu excepția celor care se emit persoanelor cu vârsta de până la 14 ani, a căror valabilitate este de 5 ani. De asemenea, actul normativ stabilește regimul sancționator contravențional aplicabil pentru cei care nu respectă obligațiile ce le revin pe teritoriul țării noastre, în materie de reglementarea dreptului de ședere, iar valoarea amenzilor este de la 100 la 500 lei. Prezenta ordonanță asigură un regim juridic simplificat pentru cetățenii britanici și membrii lor de familie aflați în ședere legală pe teritoriul României, anterior datei retragerii Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, dar și pentru cei noi sosiți, după această perioadă, creând un climat de stabilitate și contribuind în mod pozitiv la consolidarea relațiilor sociale dezvoltate de-a lungul șederii în țara noastră”, explică Inspectoratul General pentru Imigrări.
Trimite articolul
XCe să se întâmple, o să cadă lira sterlină în capul lor pe motiv de blondulie.
Muye Anglia Forever! (Fuck InGaland!). Si toti protestantii sa se scurga prin Tamisza. Amin.
Prostii drecu! Sa stea aici cu romanii, bulgarii și grecii. Ce le trebuie suveranitate și abilitatea de a-și face singuri legile! Boris ala e super rău, probabil capitalist din ala împuțit. Urăsc capitaliștii mai mult ca orice!
Bravo lor ! Greu,da s-au prins intrun final ! MUIE europa nu este nimic altceva decat o colonizare fara razboi,ia toate resursele,inteligenta,suspenda suveranitatea statelor,iau decizii in numele lor ! Desii, multi propovaduiesc prohodul UK,veti vedea ca in 10 ani,lira va fi la un nuvel de aproape doua ori in raport cu muie euro ! Dezintegrarea acestui mastodont cu picioare de lut zis si muie a inceput ! Urmeaza Ungaria si foarte apropape Polonia,dupa care……va venii dezstrul ! Pacat ca noi,am oferit tot ce aveam si am primit ceea ce stie mai bine sa ofere europa,MUIE !
-
Respect pentru Marea Britanie, Ungaria şi Polonia, care nu se supun. De România, vai de naţia asta: a fost slugă de când s-a născut.
-
Vorbiti prostii, ca sa nu spun ca manipulati grosier. Fara aderarea la UE si NATO, ne-ar fi mancat paduchii de vii aici, pe frumoasele plaiuri mioritice! Si asa, a avut grija gasca de infractori psd, impreuna cu aliatii lor de nadejde udmr, sa ne tina saraci si prosti cat au putut de mult. O sa mai vedem ce-o sa fie si cu “vitejii” astia de englezi… Prostia se plateste!
-
Sunt dferente intre UK si Polonia/Ungaria. Cele doua sunt tari anti-eu dar isi aleg lideri anti-liberali. UK in schimb are o sansa, fiindca se dezice de socialismul european (UE) in acelasi timp se dezice si de influenta ruseasca.
Sa vedem. Oricum e clar ca am avea o lume mai buna fara Rusia, Iran, China si UE.
-
noroc cu Romania , un adevarat bastion al libertatii,al democratiei si al bunastarii in zona Europei de est … dar va las acum , ma duc sa fac caca in fundul gradinii 🙂
-
Tine-te bine de par si ia inca unul in cealalta mana, pentru caini, dupa modelul oltenesc! Probabil esti dintre cei care nu vor sa se racordeze la apa si canal si apoi le pute rau UE! Patetici! E naspa rau UE asta, ca ne bani degeaba, asteptand sa-i folosim cu cap, in loc sa munceasca el pentru noi! Sa ne lase UE asta in pace, sa nu se ia de obiceiurile noastre stramosesti: cei doi pari si frunze de brusturi! Asa-i Todere?
-
-
-
De mult nu m-am distrat așa copios, citind articolul ăsta. Cică ,englezii pot solicita prelungirea dreptului de ședere in Romania in termen de…
Da ce sărăcie să caute englezii în corhazu ăsta de țară ?
Păi,englezul cel mai necalificat dintre necalificați ia salar in țara lui 1400 lire lunar. Să vină să muncească in Țiganica pentru 250 de lire și câteva tichete de cantină ?
Că de investiții in Ro, nici nu se pune problema, e una dintre țările cele mai nesigure din Europa, în ciuda faptului că salariile pe care le ar plăti ar fi derizorii.
Oricum, bihon, mersi de articol, și acuma mă dor fălcile de cât am putut râde.
-
Razi si tu ca prostu-n targ! Daca tu esti unul dintre “bogatii” aia de necalificati care ia 1400 de lire, nu inseamna ca toti sunt ca tine si ca lumea se rezuma la ceea ce crezi tu ca stii despre ea. Unii gasesc oportunitati foarte bune si in tara asta, pe care ignoranti ca tine o desconsidera cu atata superioritate.
-
Mai întâi de toate, nu sunt nici necalificat si nici “bogat”,dar asta nu are importantă deloc.
Sunt perfect de acord că fără UE si NATO ,România ar fi o țară falită,în care ar fi instaurată dictatura, fără doar și poate. Îmi amintesc foarte bine eforturile domnului pușcăriaș Dragnea, de a scoate Romania din UE și de a acapara puterea definitiv.
La polul opus însă, e Anglia, care e o țară democratică prin definiție, și care nici nu cunoaște sensul cuvântului comunism.Beneficiile economice ale Angliei ca membră in UE au fost reduse comparativ cu contribuțiile enorme pe care aceasta le a avut față de UE.Doar timpul va demonstra dacă au făcut alegerea potrivită ieșind din UE.Personal, cred că nu au greșit, dar, repet vom vedea!
In ceea ce privește oportunitățile de a dezvolta o afacere, aici diferența dintre UK și Ro e de la cer la pământ, asta ți -o spune un fost antreprenor din Ro,proprietar de “mică făbricuță “cu câțiva angajati.
Birocrația aproape inexistentă, neimplicarea excesivă a organelor de control ale statului in bunul mers al afacerii, stabilitatea legislativă, chiar împrumutul din partea statului cu dobândă zero pentru dezvoltarea micii afaceri, toate astea recomandă UK ca destinație atractivă de afaceri in detrimentul României.
-
Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.