Scandalul, inițial izolat pe forumuri precum Reddit și Softpedia, a escaladat rapid în spațiul public, ridicând semne de întrebare cu privire la transparența și responsabilitatea companiei față de consumatori, notează Adevărul.
Tot mai mulți cumpărători reclamă că au achiziționat produse cosmetice, electronice și parfumuri de la comercianți terți listați pe eMag, dar au primit în schimb falsuri livrate din China, sub eticheta unor firme aparent legitime. Un utilizator de pe Reddit a povestit cum a comandat căști AirPods și echipamente Logitech, însă pachetul conținea produse de calitate inferioară, livrate fără certificări de garanție sau autentificare.
Un alt client, citat de Adevărul, a declarat că trei dintre comenzile sale — inclusiv produse cosmetice — s-au dovedit a fi contrafăcute. Mai grav, susține acesta, serviciul clienți ar fi încercat să gestioneze problema printr-un simplu retur, fără să ia în calcul implicațiile legale ale vânzării de falsuri.
Recenzii negative, blocate de platformă?
Mai mulți utilizatori susțin că platforma nu doar că nu i-a protejat, dar le-ar fi blocat și recenziile în care avertizau asupra produselor contrafăcute. Sistemul automat de review-uri ar fi respins comentarii care conțineau cuvinte cheie precum „fals”, „fake” sau „contrafăcut”. Acest comportament a dus la acuzații de cenzură și lipsă de transparență.
„Cum poate un client să se ferească de astfel de situații dacă nu i se permite accesul la feedback real?”, întreabă retoric un utilizator pe Facebook.
Situația a devenit și mai delicată după ce producătorul sud-coreean SKIN1004 a confirmat, în urma unei investigații proprii, că unele produse vândute pe eMag sub brandul său sunt contrafăcute. Potrivit unei analize oficiale trimise companiei românești, articolele respective nu provin din nicio linie de distribuție autorizată și diferă semnificativ de standardele de calitate ale brandului.
SKIN1004 a solicitat eMag să ia măsuri urgente: de la blocarea vânzătorilor implicați și informarea clienților, până la solicitarea de dovezi privind proveniența legală a produselor. Mai mult, compania a avertizat că aceste falsuri pot conține ingrediente periculoase și ar putea declanșa reacții adverse grave. Comunicatul subliniază că vânzarea de produse contrafăcute reprezintă o încălcare a legislației privind mărcile înregistrate și poate atrage sancțiuni civile și penale.
Conform Adevărul, lista transmisă de SKIN1004 include peste 15 produse – de la seruri și creme, până la loțiuni tonice și produse de curățare – toate comercializate de comercianți din Asia, sub conturi de tip „department store”.
Răspunsul oficial eMag: Sellerii sunt responsabili
Contactați de Adevărul, reprezentanții eMag au oferit un punct de vedere în care afirmă că tratează cu „prioritate maximă” toate sesizările privind produse suspecte și că încurajează clienții să semnaleze problemele direct în chat-ul platformei.
„La eMAG, luăm în considerare feedbackul clienților și acționăm rapid pentru a verifica sesizările primite, astfel încât experiența de cumpărare să fie sigură și de încredere. Orice suspiciune legată de un produs sau de un comerciant este tratată cu prioritate maximă, iar clienții sunt încurajați să ne contacteze direct în chat, unde echipa noastră face imediat verificările necesare și ia măsuri. Pentru ca un comerciant să se listeze pe platformă și să comercializeze produse prin intermediul ei, trebuie să respecte legislația în vigoare, iar în cazul în care se constată abateri, acesta poate să fie suspendat temporar sau definitiv din platformă. Conform legislației în vigoare, sellerii sunt singurii responsabili pentru produsele pe care le comercializează. Avem un set de indicatori pe care îi urmărim, iar prin verificările periodice luăm măsuri suplimentare de siguranță în beneficiul clienților”, au transmis reprezentanții eMAG
Această declarație, însă, nu pare să fi convins publicul. Mulți clienți consideră că eMag, în calitate de operator al platformei și intermediar între vânzători și clienți, are o responsabilitate directă în ceea ce privește calitatea produselor listate.
„Când ești liderul pieței, nu poți spune că n-ai nicio obligație. E vorba de încrederea oamenilor”, a scris un utilizator pe X (fostul Twitter).
Trimite articolul
XDespre produse contrafacute, nu pot sa ma pronunt, nu am patit personal, oricum ar fi grav, ANPC si justitia ar trebui sa ia masuri, dar… traim in Romania. Despre partea cu blocarea recenziilor negative, a conditionarii publicarii de solicitarea de reeditare sau chiar editarea, publicarea trunchiata de catre moderatori am patit si de atunci nu mai trimit nici un review. Nu stiu cine a luat aceasta hotarare dar uita ca prin recenzii si-a castigat emagul incredere si notorietate. Ce am patit eu, pateste toata lumea si in final ramane doar sentimentul de scarba… Si pentru ce, sa vinzi produse ale unor anonimi, produse cumparate la kg de pe Temu, Aliexpress, etc?, alaturi de produse de ce sa nu recunoastem majoritatea de buna calitate.
No , ca sa vezi 🤣🤣🤣🤣🤣
Firma eMag ar trebui controlată de autoritățile un domeniu și confiscate toate produsele false pentru distrugere și amendată cu milioane de euro pentru aceste escrocherii de chinezării,voriduse de proastă calitate care ar trebui interzise in Romania.
experiente negative cand cumperi in retea de la alti furnizori in reteaua lor.
Eu NU cumpar de pe emag. Este singurul mod in care pot boicota o firma atat de mare. NU UITATI ca EMAG NU ESTE o FIRMA ROMANEASCA. Emag a fost cumparat de grupul Sud African Naspers in 2012. Iar cautati la Dante International (Emag) pe net profitul anual … sa fim seriosi. Emag declara profituri INFIME la cifre de afaceri imense. Adica afiseaza profiturile extern. De asemenea un alt factor – este ca investeste IMENS in publicitate online – incat sa omoare alte firme. Pe tot felul de cuvinte cheie. De asemenea emag pretide de la cei care vand prin platforma lor 10% … si nu permite acelor firme sa vanda sub pretul de pe emag. Asa ca TOATE aceste practici in defavoarea clientului, chiar si a vanzatorului de pe market place – ma face sa ii boicotez de ani de zile CU PORTOFELUL. Cumparati de la romania, de oriunde altundeva dar NU de la EMAG ! Este o mizerie de firma cu practici indoielnice, in defavoarea clientului si a vanzatorului onest. Nu uitati ca MACAR 10% din orice pret merge la Naspers Sud Africa.