Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că acest sprijin financiar ar putea înclina balanța în favoarea vehiculelor electrice, într-un moment în care tranziția către o mobilitate sustenabilă capătă tot mai multă tracțiune.
„Cred că un ecotichet de 7.500 de euro este rezonabil și ar putea fi decisiv atunci când cineva trebuie să aleagă între un autoturism electric și unul clasic, pe benzină sau motorină”, a afirmat ministrul, în cadrul unei declarații de presă susținute joi.
Fechet a subliniat importanța adaptării la noile tehnologii din industria auto, evidențiind beneficiile directe pe care acestea le aduc în ceea ce privește calitatea aerului din orașe. Potrivit acestuia, vehiculele electrice nu doar că reduc emisiile de gaze cu efect de seră, dar contribuie semnificativ și la îmbunătățirea sănătății publice.
Programul Rabla, devenit deja o tradiție în România, continuă și în 2025 cu finanțări semnificative pentru achiziția de autovehicule mai puțin poluante. Sesiunea de înscriere a producătorilor s-a desfășurat în perioada 30 aprilie – 7 mai, prin intermediul platformei Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).
Pentru această ediție, cuantumurile ecotichetelor sunt următoarele:
- 37.000 lei pentru mașini electrice pure sau cu pilă de combustie pe hidrogen;
- 15.000 lei pentru plug-in hibride și motociclete electrice;
- 12.000 lei pentru hibride convenționale;
- 10.000 lei pentru vehicule cu propulsie termică sau motociclete clasice;
- 120.000 lei pentru vehicule electrice sau plug-in hibride achiziționate de instituții publice și autorități locale.
Oficialul de la Mediu și-a exprimat optimismul în ceea ce privește creșterea interesului românilor pentru achiziția de mașini electrice, mai ales în contextul în care costurile inițiale sunt atenuate prin sprijinul statului.
„Fiecare ne dorim un oraș cu un aer cât mai curat, indiferent dacă trăim la București, la Cluj sau la mine, la Bacău, iar autoturismele electrice reprezintă un instrument care aduce și acest beneficiu, că respirăm cu toții un aer mai puțin poluat.”, a adăugat Fechet.
Trimite articolul
XNiște prosti scumpe pe când zici ca ai recuperat ceva din economie pica acumulatori și îs cam cât mașina apoi în primi doi ani scade autonomia și la jumate și creste timpul de încărcare Tesla are autonomie cca 400 de km în condiții ideale fără consumatori dar cât costa și peste doi trei ani pica la jumate un fss răsuflat interesul cuiva de sus din SUA care deține Tesla și care pierde vertiginos
Rable electrice.
Fechet e nebun la cap.