Această nouă facilitate vine să simplifice procesul de acces la aceste servicii, reducând semnificativ nevoia de deplasare fizică la ghișee și timpul de așteptare. Până acum, doar notarii și persoanele fizice autorizate puteau depune online cereri pentru înscrieri privind actele juridice sau documentațiile cadastrale pe care le întocmesc.
Din octombrie însă, și cetățenii vor avea posibilitatea de a solicita direct prin intermediul platformei MyEterra servicii precum notarea sau radierea în cartea funciară a unor documente precum autorizațiile de construire, antecontractele sau contractele de locațiune și comodat. De asemenea, aceștia vor putea corecta erori materiale apărute în înscrieri, actualiza informații tehnice ce nu necesită documentație cadastrală, sau solicita diverse certificate și copii ale documentelor aflate în arhivă.
Pentru a accesa aceste servicii, utilizatorii trebuie să își creeze un cont în aplicația MyEterra. Este important de reținut că operațiunile privind drepturi reale – cum ar fi transferul, constituirea sau modificarea acestora – care necesită acte întocmite de notari, vor continua să fie gestionate exclusiv prin intermediul notarilor publici.
Directorul ANCPI, Laurențiu Blaga, subliniază că această măsură reprezintă un pas important în digitalizarea serviciilor cadastrale, care a început odată cu accesul gratuit, atât online, cât și la ghișeu, la extrase de carte funciară și planuri cadastrale. Totodată, platforma MyEterra oferă primăriilor și consiliilor județene acces gratuit la aceste documente, facilitând astfel soluționarea mai rapidă a cererilor administrative precum autorizările de construire sau certificatele de urbanism.
Citiți principiile noastre de moderare aici!