bihon.ro Web analytics

O nouă taxă de poluare

O nouă taxă de poluare

Reactualizat la:
România ar putea avea o nouă taxă de poluare. În UE, 24 de state au adoptat o astfel de taxă, iar Ministrul Mediului va lua decizia până la sfârşitul lui 2021.
România ar putea avea o nouă taxă de poluare. În UE, 24 de state au adoptat o astfel de taxă, iar Ministrul Mediului va lua decizia până la sfârşitul lui 2021.

România ar putea avea o nouă taxă de poluare. 24 de state membre ale UE au adoptat o nouă astfel de taxă. Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a declarat ca ţara noastră va trebui să se decidă dacă vrea să fie aplicată o nouă taxă de poluare în oraşe, notează Aradon.ro.

„Va trebui să decidem dacă vrem să facem parte din grupul celor 24 de state membre, care implementează diverse forme de contrângere a celor care poluează sau lăsăm sistemul exact aşa cum este acum. Există oraşe în care nu s-a făcut nimic pentru reducerea poluării şi riscul este să plătească toată ţara din cauza lor., spune Ministrul Mediului, citat de Mediafax.

Ministrul Mediului admite însă că nu o va implementa dacă nimeni nu va fi de acord cu ea. Anunțul vine în contextul în care piața auto de mașini noi s-a prăbușit, dar nu și înmatricularea de autoturisme vechi aduse din străinătate.

Anul 2020 a însemnat o scădere de peste 20 la sută a înmatriculărilor de mașini noi. Pe străzi au apărut aproape 130.000 de autoturisme noi. Și înmatriculările de mașini la mâna a doua au fost mai puține. De data asta, scăderea este de 9 la sută. În 2020 românii au adus în țară de 3 ori mai multe mașini la mâna a doua decât cele noi, peste 400.000.

După ce va fi dezbătută public, taxa de poluare ar urma să ajungă până la sfârșitul anului în Parlament, ca să fie votată de deputați și senatori într-o formă care se va aplica în toată țara.

10 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Kinga says:

    Daca ar baga-o o data !!
    Ca 8 masini din 10 care se vand si se inmatriculeaza ptr.prima data in Romania sunt fabricate intre anii 2000 si 2005-2006 .
    Sunt in contact direct cu un birou de copiat acte care se ocupa cu pregatirea documentelor ptr.inmatriculare auto.
    Cand vedem documentele de la o masina de 3 – 4 ani parca s-ar face sarbatoare, parca intram in week end.
    Cum sa nu fie poluare, cand masinile care se inmatriculeaza majoritar sunt Euro 3 si ocazional Euro 4 sau Euro 5 !?!?
    Decat sa isi cumpere romanasul o masina fabricata dupa 2010 cu norma Euro 5 , de 4500 – 5500 de euro , mai bine isi ia o carcasa cu 1500 – 1800 euro. Cheala.
    Motiveaza ca nu are bani.
    Dar in concediu nu merge in Romania.
    Ci in Croatia , Grecia , Turcia , Egipt.
    Ptr. city break-uri la Praga sau la Viena , ori ptr.concedii de maxim 7 zile in care sparge o mie si de euro cu gasca , gaseste bani vesnic, an dupa an.
    Eu sunt PENTRU o noua taxa .
    Doar asa poate scadea poluarea.
    Daca companiilor de transport li se impun tot felul de masuri prin care de fapt sunt obligati permanent sa isi innoiasca parcul auto pe motiv de poluare , de ce nu ar fi la fel si ptr. populatie ??
    Cine polueaza , sa plateasca . Este cel mai corect principiu.
    Adu Doamne taxa aia mai iute , sa scapam si de cadavrele tehnice care circula azi pe strada !
    Ori daca vor sa le pastreze, sa le inregistreze ca vehicule istorice , de epoca.
    Insa , sa ajungi sa inmatriculezi si azi masini fabricate in 2000 si 2001, cred ca numai la noi , la bulgari , ucrainieni , rusi si moldoveni este posibil.
    Ajung prin mana mea documente prin care RAR-ul confirma si atesta ca starea tehnica si estetica a unor masini fabricate acum 20 de ani corespund ptr.a fi inmatriculate in Romania ptr.prima data in viata lor.
    Si linga aceste documente este atasata si factura de achizitie !!
    Au fost cumparate prin Germania, Franta , Austria , Italia cu preturi de 700 – 800 – 1250 de euro !!
    Pai ce stare tehnica conforma pot avea , cand orice revizie serioasa depaseste aceste preturi ?
    Doar daca ii montezi cauciucuri , cheltui jumatate din suma aia .
    Eu simt ca trebuie facut ceva , trebuue de urgenta schimbat ceva .
    Nu se poate continua in felul acesta .
    Ajunge.
    Samsari mana in mana cu inginerii de la RAR si cu angajatii serviciului aflat sub comanda prefectului de la inmatriculari.
    Care trec prin toate filtrele orice masina.
    Totul se inmatriculeaza si primeste drept de circulatie pe drumurile publice.
    Parca e prea mult.

    • unul says:

      Cu toate de acord cu tine in afara de concedii poate nu ai fost dar iti spun ca in Romania e ma scump la mare de două ori minim si incomparabil la conditii ca in Grecia de exemplu asa ca in Romania trebuie să ai bani seriosi sa mergi la mare si stomacul insensibil obrazul la fel,legat de mașini mai bine o Dacie e 6 nouă decat un jaf cu 50999 de km cu emblema cu staif

    • Psiholog de itp-isti says:

      Belengherule, sunt romani care abia isi permit sa circule cu un golf 3, 4 sau un tdi passat care nu consuma.

      Sunt oameni cu salarul minim, sau 2000 lei. Altii au si cheltuieli, rate la case, banci, etc.

      Ai o problema mare, dute la psiholog ca este grav! Asa am prins unu la itp, o puta de om. Masina este in stare perfecta, emisii, etc.
      A avut o problema cu un sticker lipid de fabrica pe caroserie, pe interior.

      Multi care lucreaza ca tine au probleme la bibilica.

      Dar daca la rar sau itp ar exista oameni inteligenti, nu ar accepta cacaturi de euro 2 care scot fum negru dens.

    • focfarafum says:

      kinga draga, oare colectezi selectiv?oare ai masina electrica? oare dupa picnic lasi curat locul?Ore te incalzesti cu gaz sau de la sistemul central? oare ai fost pe borsului sa vezi ce poluare, ce emisii si cate deseuri produc fabricile nestingherite?? Probabil ai gasit tu vreo sursa de venit pe care o tapezi de la vreo institutie de stat ca iti merge asa bine de te deranjeaza ca ti-a dat careva cu fumul la nasuc dintr-o “rabla” de 15 ani. Oare daca iti strangeai cu greu 5000 de e dintr-un salar sa iti iei ceva cu care sa mergi sa-ti faci treaba de zi cu zi..poate un parcurs de 7-8 mii de km pe an oare mai militai pt taxa??? Norma euro 4 este obligatorie din 2005 (benzinarele o respecta de prin 2001)….totusi cati isi mai aduc masini mai vechi de 15 ani???? -un procent f mic, te asigur!(probabil tu vezi asta in statisticile extraordinare de la biroul de copiat acte din Poczovelistea). Sunt ferm convins ca nu ai habar de cum functioneaza un sistem de reducere a noxelor la o masina….si nici de durata de viata a acestuia (timp in care corespunde parametrilor oferiti de fabricant).

      Pana te mai dezmeticesti din ignoranta grosolana …din textele de pitzi care a mancat stricat.. te rog eu fa o donatie la ministerul mediului(oare unde ajung banii??), planteza un copac…(impiedica sa fie taiat unul!!)colecteaza selectiv(2 fractii nu e selectiv) si mai citeste…ca ai prea multe fumuri in cap!

    • Mata says:

      Kinga buna ziua nu este chiar real ce spui tu aici sunt oameni care poate nu isi permit mai mult. Poate au doar 2000 euro de unde sa scoata mai mult.Sau le dai tu bani.

      • parinte says:

        bicicleta e o alternativa sanatoasa
        mai ales daca nu ai bani, de ce trebuie neaparat sa cumperi? Muncesti, faci bani, iti permiti si cumperi. Dup[a ce poluezi ca boul, sunt euro de ani deja, noi bagam euro in draci. MAi esti si smardoi, lovesti masina si o abandonezi ca deh, ori daca lovesti o persona plangi ca nu ai bani de o zi de spital. Sa fim seriosi, cat itio permiti, atat te intinzi. deie D-zo sa treceti ITP-ul pe buna, ca se umple Rematu’.

      • Kinga says:

        Dar de ce trebuie neaparat sa isi ia fiecare persoana o masina ?
        De ce nu umbla cu tramvaiul sau cu autobusul?
        De ce nu circula cu mijloacele de transport pe care le solicita angajatorului ca sa se deplaseze la munca
        , atunci cand se angajeaza?
        Toti asta cer , sa li se asigure transportul!
        Dupa e le ofera transportul cu busuri sau autobuse , ei se pling ca nu au mai multi bani decat 1000-2000 de euro ptr.masina.
        De ce sa iti iei masina daca vii la munca cu autobusul platit de firma?
        Ahj !
        Ptr. ca au si altii ??!
        Ok , munceste , aduna-yi bani si cumparati o masina buna , nu cadavre. Sau pune un avans si ia-ti o masina noua si plateste-o in rate . Daca nu …. , plateste taxa de poluare si cumparati cate trei cadavre de conserve din astea la fiecare numar de casa.
        De ce la un apartament de bloc tata are o masina, mama alta, dar mai cumpara inca o a treia si fiului sau fiicei!?
        Iar toate astea trei valoreaza impreuna maxim 7000 sau 8000 de euro!?
        Nu mai bine isi cumpara cu banii dati pe trei carcase puturoase, una singura dar ok, cu norma de poluare redusa, masina de familie cu folosinta indelungata?
        Decat sa cumpere ptr. 4 – 5 ani si apoi o manaca programul national de reinnoire a parcului auto. Sa fiu eu in locul guvernului , nu le-as da un leu la care inmatriculeaza cazaturile astea si dupa doi – trei ani cer subventie.
        Si mai si au pretentii sa le dea guvernul macar …. 7000 – 10.000 de lei pe captura aia cand o predau la concasat!
        Asa gandeste oradeanul sau bihoreanul nostru.
        Cum au explicat predecesorii mei.
        3 DIN 5 GANDESC SI PRACTIC ACTIONEAZA ASA .
        Dar ptr. concedii , ptr. facut poze la Arieseni a doua zi de Craciun sau de Anul Nou, intotdeauna au bani cei care-si cumpara cambuzele alea de 1500 – 2000 de euro!!
        Ptr. fumat , baut , chefuri si plimbari gasesc vesnic bani.
        Si toata viata si-o petrec doar cumparand baraci din astea, pe principiul ca nu merita cumparate masini bune , ca aia nu este investitie, investitia in masina e o prostie dupa cum spun ei.
        Dar in burta si in telefoane ultimele aparitii sau mofturi se pot baga banii. Ca in alea se merita investitia!
        In alea stau bani, probabil.

  2. Soferul says:

    Iar o puneti de o hotie creati conditii ca nimeni nu vrea o rabla din vest dacă are bani de nouă hoților daca luati banii icurățati aerul sau cum impunerii norme la prina inatriculare hoților nu se inatriculeaza decat de la e 5 in sus si gata ati rezolvat problema,dar asa EU tipa ca e discriminatoriu ca auleu ca rablele raman la ei si costa reciclatul

  3. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    13 milioane de lei investiți pentru eficiența energetică a Spitalului Salonta
    În momentul de faţă, Spitalul Municipal Salonta deserveşte circa 60.000 de locuitori, reprezentând populația acestui municipiu și din localitățile limitrofe.

    România

    Berea slab alcoolizată ar putea fi vândută pe stadioanele din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O nouă campanie de e-mail-uri frauduloase, trimise în numele a șase bănci din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Încă o demisie: Anca Grama a plecat din CJ Bihor. Vezi cine o va înlocui
    3

    BIHON Sport local

    CAO a aruncat tinerii în luptă cu CS Ineu. La orădeni a mai debutat un internațional de juniori

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ANL dublează chiriile. „Copiii și șobolanii împart același ANL”
    6

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.