Astfel, conform Ordinului comun al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, al ministrului afacerilor interne şi al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii, numerele de înmatriculare cu litere și cifre de culoare verde vor fi acordate exclusiv autovehiculelor cu emisii zero de CO2 (mașini pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen).
„Numere de înmatriculare dedicate mașinilor nepoluante vor funcționa ca un pașaport verde pentru acest tip de autovehicule. Prin identificarea clară și vizibilă a vehiculelor nepoluante în trafic, creăm cadrul pentru acordarea unor facilități celor care le utilizează: fie că vorbim de parcare gratuită, acces permis în zone cu emisii reduse, reduceri de taxe și impozite, autoritățile locale, în special cele din marile aglomerări urbane, vor avea un instrument de lucru foarte util”, a declarat ministrul Tánczos Barna.
Noile măsuri vor intra în vigoare la 60 de zile de la publicarea Ordinului în Monitorul Oficial. În cazul mașinilor deja înmatriculate care respectă criteriile de acordare a ”numerelor verzi”, acestea vor putea fi preschimbate, la cerere, după intrarea în vigoare a prevederilor actului normativ.
(sursa: Mediafax)
Trimite articolul
XAșteptăm cu nerăbdare ca posesori de 2.0 TDI cu DPF off ( și alte oboseli de diesel) sa stea cât mai la periferia orașelor sa nu mai imputa aeru în centrul orașului cu oboselile lor de import. Oricum la ce scumpa ii motorina au ajuns și sa meargă încet și sub turat, ii vezi numa cum fac coloana în trafic. de zici ca ii alai de nunta. 😂
Unde ii fum ii și sărăcie!
-
Rade ciob de oala sparta.
-
Nemaipomenit de verde,stai calm…merg pe jos, fac orice numai să nu contribui în contul otl, știi ce zic 🤣.Apropo, sunt mândru că de 10 ani(cel puțin)otl nu a avut parte de contribuția mea, iar primăria a beneficiat de taxe,din partea mea doar în rate 🤣👍
-
Asta da, motiv de mandrie! Esti un cetatean model! Da’ meriti salariu baban, servicii sanitare de top, drumuri si strazi asfaltate, invatamant de calitate, servicii publice la superlativ! Sa ti se dea, ca esti merituos din cale-afara! De-ar fi cat de multi ca tine!
-
Am vrea sa stim si motivul: de ce, pe cine ajuta? Sau doar sa te poti lauda?
Si energia electrica cu care se incarca tesla saracului de unde provine?
Pai sa va zic eu: Provine (cf statistici oficiale ANRE) din 41% prin arderea combustibililor fosili, hidrocarburi si biomasa, 36% energie hidro (stii hidrocentrale care distrug mediul), 8% energie nucleara iar restul de 15% din energie eoliana si solara.
Nemaipomeit de verde!
Ca sa nu mai vorbim de bateriile cu litiu cat de verzi sunt – litiul este extras din Congo de catre mineri, multi dintre ei copii, fara nici un fel de SSM si protectia mediului.
Asa ca vrajelile cu “masini verzi” sunt pentru fraierii de stanga care mananca populisme cu lingura!
-
👍
O alta rasina inventata de autoritati. Nu mai bine s-ar ingriji ca la fiecare colt de strada sa fie o statie de incarcare pentru aceste masini. Raman la parerea ca cele mai bune automobile pentru Romania, deocamdata sunt cele pe gaz sau hibride.
Trăiască TDI inca un secol cu pdf activ bineinteles ca restul sunt doar vrajeli,momeala pentru fraieri si gusteri.
Se cam vede chiar și la nivel local ce țeapă au luat cei cu mașini electrice. Deja foarte puține stații au rămas gratuite, alea sunt mereu ocupate. Cele care au fost gratuite și erau ocupate mai mereu, acum sunt mereu libere. Dacă faci un calcul îți dai seama că o încărcare dacă este stație cu plată te costa la raportat la 100km cât cu combustibilul convențional.
Avantaje
– piese mai puține în mișcare la motor, probabilitate mai mică de defectare.
– putere instalață cucuplu mult mai mare la orice turație sau viteză
– emișii 0 în exploatare
Dezavantaje
-prețul ridicat la achiziție chiar și cu megabonusurile acoradte de stat
-timp de încărcare relativ lung
– autonomie scăzută
– imposibilitatea de a avea o rezervă să nu faci pana prostului dacă nu găsești stație de încărcare, deci trebuie totul planificat cu mare atenție și planuri B în caz de stație defectă sau ocupată.
– numărul în scădere a astațiilor gratuite.
– procedeuri sofisticate să poți activa încărcătorul.
– așteptare lungă dacă stația este ocupată și tu nu ai rezervă de energie să te duci la altul.
– cost ridicat de depalsare raportat la 100km în cazul în care nu este gratuit.ă energia alimentată.
– un cost inevitabil ridicat după relativ puțini ani de utilizare pentru schimbarea bateriilor.
– valoare de revânzare foarte mică la vechime mai mare de 5 ani.
Încă susțin că deși am mașină hibridă și bicicetă electrică, mașinile lectrice sunt un mijloc de mobilitate pentru oameni cu bani sau ecologiști devotați și nu perntru cei care doresc să circule rațional, economic.
Mașinile cu pilă de combustie (fie că e vorba de hidrogen sau altceva) sînt tot electrice, dar energia e produsă pe loc în loc să fie înmagazinată într-o baterie.
@flash…tot am invatat ceva, cum ca sunt fraieri de stanga, ceea ce inseamna, nu i asa, ca nu se egzista fraieri de dreapa?…brusc imi apar in fata iohanis, gorghiu, busoi, vijulie, scanteie, turcan, bogdan care sunt votati de nefraierii de dreapta….