Problema este gravă: există riscul de incendiu din cauza unei defecțiuni de fabricație. Autoritățile au constatat că, la anumite vehicule Dacia Duster III, lipsește o garnitură de etanșare între blocul supapei solenoidale și recipientul de GPL (gaz petrolier lichefiat). Această piesă este esențială pentru siguranță. Fără ea, poate apărea o scurgere de gaz. Iar cum GPL-ul este un combustibil inflamabil, o scânteie sau o sursă de căldură ar putea provoca un incendiu.
Conform autorităților, modelul afectat nu este conform cu regulamentele europene privind siguranța vehiculelor. Din acest motiv, Dacia a început o campanie de rechemare în service. Mașinile vizate vor fi reparate gratuit, iar proprietarii ar trebui să fie contactați de către reprezentanții mărcii.
Ce trebuie să faci dacă ai un Duster GPL?
- Dacă deții o Dacia Duster III pe GPL, este recomandat:
- Să contactezi un dealer Dacia pentru a verifica dacă mașina ta este afectată.
- Să consulți aplicația InfoCons, secțiunea ALERTE, unde poți vedea detalii despre produs, țara de proveniență și fotografii relevante.
- Să nu amâni programarea în service, dacă ești vizat, pentru a evita orice risc.
Aplicația InfoCons oferă acces la alerte despre produse periculoase din diverse categorii – de la jucării, electronice și cosmetice până la autoturisme. Riscurile identificate includ arsuri, șocuri electrice, sufocare, daune pentru sănătate sau chiar incendii, așa cum este cazul actual.
Siguranța vine pe primul loc. Dacă deții un Dacia Duster GPL, verifică imediat dacă mașina ta este printre cele afectate. Defecțiunea nu este vizibilă cu ochiul liber, dar poate avea consecințe grave. O vizită la service poate face diferența între un drum sigur și un pericol real.
Trimite articolul
XMasina saracilor fara femei. Spui la o femeie ce masina conduci, te paraseste de indata
O gafă făcută de niște muncitori necalificați. Greu de crezut, că acei muncitori dețin autorizație/atestat ISCIR să poată monta sisteme GPL, altfel nu ar face acea gafă. Probă de etanșeitate s-a făcut în timpul verificării instalației? Multivalva se fixează pe butelie cu șuruburi în fabrică Dacia, altfel mai greu faci racordarea la cele două conducte.