Potrivit Antena 3 CNN, care citează surse oficiale, banii alocați acestui program vor fi direcționați către proiecte cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Decizia vine pe fondul unei analize extinse asupra tuturor programelor aflate în gestiunea Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Noua conducere a Ministerului Mediului a confirmat că va evalua toate inițiativele, atât cele suspendate, cât și cele care urmau să fie lansate.
„Toate programele de la Administraţia Fondului pentru Mediu vor fi analizate şi vom lua o decizie în curând cu privire la acestea – cele care au fost blocate şi cele care urmau să fie lansate”, a declarat marți Diana Buzoianu, noul ministru al Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul ceremoniei de preluare a mandatului de la predecesorul său, Mircea Fechet.
Motivul principal invocat pentru suspendarea programului este nevoia de a utiliza mai eficient fondurile disponibile, într-un context în care toate ministerele se confruntă cu reduceri bugetare.
„Va trebui să vedem cum ducem banii să fie folosiţi cât mai eficient şi pe proiectele care au cel mai mare impact de reducere de emisii”, a explicat Diana Buzoianu, subliniind necesitatea de a prioritiza investițiile cu rezultate clare în combaterea schimbărilor climatice.
Pe 18 iunie, Administrația Fondului pentru Mediu anunța suspendarea tuturor programelor de finanțare aflate în desfășurare. A doua zi, instituția a revenit cu precizări: nu toate programele sunt sistate, ci doar lansările viitoare, inclusiv sesiunea Rabla pentru persoane fizice, care era programată să înceapă pe 19 iunie.
Deși nu a fost emis un anunț oficial privind o suspendare pe termen lung, sursele citate de Antena 3 CNN indică faptul că Programul Rabla nu va fi reluat mai devreme de 2027.
Lansat în urmă cu peste un deceniu, Programul Rabla este menit să sprijine înlocuirea autoturismelor vechi și poluante cu vehicule noi, mai puțin poluante sau chiar electrice. Subdiviziunea Rabla Clasic permitea achiziția de mașini cu motoare cu combustie internă, dar mai eficiente, iar Rabla Plus încuraja achiziția de automobile electrice sau hibride.
An de an, programul a atras zeci de mii de beneficiari, fiind considerat un pilon esențial în politicile de mediu și mobilitate urbană din România.
Trimite articolul
XBolojan sa ceara banii inapoi tutoror ce au luat bani de la rabla, toti cu Dacii sa dea banii inapoi. Asta era program sa ajute Dacia si pe francezi. Acum faliment scrie pe Dacia fara rabla. Astia is aia ce nu pot vira stanga pe pasajul Tudor-Decebal