bihon.ro Web analytics

Arhitectul orădean Cristian Pușcaș, în echipa care proiectează metroul de la Cluj

De Veronica Bursașiu

Arhitectul orădean Cristian Pușcaș, în echipa care proiectează metroul de la Cluj

Reactualizat la:
Echipa din care face parte Cristian Pușcaș va asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului ușor și ale metroului.
Scris de Veronica Bursașiu - Echipa din care face parte Cristian Pușcaș va asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului ușor și ale metroului.

Proiectul e unul gigantic. În 2015, primarul Clujului, Emil Boc, a respins ideea construirii unei rețele de metrou, din cauza costurilor „exorbitante”, estimate de el la 5 miliarde de euro. Pe 12 mai 2020, primarul Emil Boc a anunțat că se lucrează la studiul de fezabilitate pentru construcția metroului și a trenului metropolitan și că lucrările de execuție ar putea dura zece ani. Numai studiile costă 36 milioane de euro. Arhitectul Cristian Pușcaș a fost supranumit la Oradea arhitectul bisericilor.

În portofoliul său sunt lucrări precum:
conversie funcțională la fostul Palat al Finanțelor (Policlinica 1) în sediul Consiliului Județean Bihor, Reabilitare Spitalul Militar de Urgențe “dr. Victor Popescu” – Timișoara, Eficientizare energetică și reabilitare sediul Institutiei Prefectului Sălaj, Reabilitare Palatul Rimanoczy sr – Oradea, Reabilitare fațade sediul Filarmonicii – Oradea. Fără doar și poate să faci parte din echipa care proiectează metroul Clujului e o lucrare de referință. Ce înseamnă pentru arhitectul orădean? „Este în primul rând o provocare profesională, o oportunitate de a lucra și învăța într-o echipa multidisciplinară.

Prin biroul nostru de arhitectură vom asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului ușor și ale metroului.
Împreună cu biroul de arhitectură specializat în urbanism (UrbanVision – Bucuresti), avem sarcina de a stabili exact coridoarele de trafic (în special la metrou), locul de amplasare al stațiilor, respectiv modalitățile de rezolvare a acceselor, ținand cont de contextul istorico- arhitectural local.Discuții despre soluții de descongestionare a traficului din ce în ce mai intens din oraș au fost inițiate încă de la începutul anilor 2010, diverse personalități publice sau instituții propunând extinderea liniilor de tramvai, construirea unui tren suspendat sau a unei linii de monorail de-a lungul râului Someșul Mic. Ideea de monorail în Cluj este mai veche, un proiect în acest sens fiind întocmit încă din anii 1980.

În 2018, primarul Emil Boc a anunțat că mai multe firme din Japonia ar fi interesate de proiectarea și construirea unei linii de metrou în Cluj.Presa a speculat că era vorba de gigantul japonez din domeniul feroviar East Japan Railway Company.

O licitație internațională a fost organizată în iunie 2019, având ca obiect: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, conform cerințelor caietului de sarcini și a documentației de atribuire”.

Cinci firme sau consorții de firme din Franța, Italia, Japonia și Marea Britanie și România au depus oferte pentru realizarea documentațiilor solicitate prin licitație:
SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România),Asocierea Explan SRL (România) – Dr. Sauer & Partners (Marea Britanie),Asocierea Metroul SA (România) – PADECO Co., LTD (Japonia),Asocierea Eurocerad Internațional SRL (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata S.p.A (Italia);Egis Rail SA;

Pe 4 martie 2020, primarul Emil Boc a confirmat că, urmare a deciziei instanței, asocierea SWS Engineering – SYSTRA – Metrans rămâne câștigătorul definitiv al licitației.

7 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Florinel says:

    Mda,un proiect esuat la fel ca toate celelalte legate de satul Kolosvar.istericii galben albastri cred ca minciuna metge la nesfarsit….m-as fi bucurat sa vad un Cluj realmente dezvoltat si centru al Transilvaniei,dar nu e,nu capabilitatea de a se remacra in termeni reali!sunt doar niste companii in mediul IT si multa sustinere politica,in rest e doar un oras populat cu sateni la fel cum e si Oradea.ca sa pretinzi statutul de metropola trebuie sa ai si metropolitani care sa fie capabili ptr viata din metropola,nu doar oportunisti ptr care si vorbitul limbii romane literar,constituie o povara.asadar dpmdvedere daca acest proiect se finalizeaza vor fi doar bani cheltuiti degeaba!

    • Florinelul says:

      Florinel, ramai in ograda tu. E mai ok.

    • Medved says:

      Limba standard nu e altceva decat regula unor sateni din sud in detrimentul altor sateni din alte parti. Adica ei au zis; Domnilor, ce grai este corect? Al nostru, nu de la noi se da ora exacta? Si un cor de voci a zis, de acord, da, da, stimabile. Fireste, aici este capitala deci aici se vorbeste corect romaneste. Si asa cei din provincie au devenit tarani iar bucurestenii cei mai destepti, civilizati si drepti dintre romani.
      Civilizatia Bucurestiului se bazeaza pe nepasarea si in mare parte truda taranilor din provincie care accepta un stat ultra centralizat in care Bucurestiul dicteaza cata hartie igienica se aloca wc-urilor publice din Oradea. Sigur, o exagerare dar un motiv in plus pentru care noi taranii din provincie vom fi mereu la mila centrului iar centrul, Bucurestiul se va uita mereu cu aroganta ca la niste tarani needucati si milogi, care nu stim noi cum e cu civilizatia si metropolele europene. Bucurestiul, chiar si in zilele noastre ramane un tatuca Stalin al Romaniei. Alt motiv pentru care Oradea, Cluj, Timisoara, Iasi, nu vor deveni prea curand, sau poate niciodata, un Munchen al Romaniei iar toate institutiile, sediile mari de firme, ziare, tv, mass-media in general vor ramane la Bucuresti.

      • Tautu says:

        Limba romana literara este ce vorbita in secolele XVI-XVII in Brasov si Targoviste. In Bucuresti se vorbeste tot un grai.

  2. Robert says:

    Este o boala în România de a încurca euro cu lei atunci când se vb de investiții. Altfel studii de fezabilitate are Boc de e plin podul, la asta e maestru și la concurs de idei.In realitate investiții infinit mai mici ca valoare zac în așteptare din lipsa de fonduri da el face Metrou, bafta! (vorba lui Robu de la TM. Unii n-au bani nici să-și facă o bucata de centura da visează la Metrou. Oricum dc se va face ceva totuși aia va fi din banii noștri, ai celor dinOradea, Satu Mare, Arad etc adică din banii statului pt ca Cluj Napoca evident nu are bani de asa ceva. Și uite asa plătim noi toți pt incompetenta unui primar gen Boc care a permis dezvoltarea unui haos imobiliar în care toți construiau ce vroiau și unde vroiau iar acum constata ca nu mai are pe unde merge decât pe sub pământ. Dc era asa bun primar pe cât îl lauda unii făcea poate o dezvoltare mai echilibrata și poate se mai putea și circula prin orașul ala.

    • Djeucu says:

      Păi tocmai asta e ideea. Vine cu megalomania cu metroul, si va da-ti seama ca orice investitie in transportul public si infrastructura va fi blocată pe motiv… Ca va facem metrou. Uite asa Clujul se va bloca la investitii pe următorii 20-30 de ani… Bravo! Pana atunci la Oradea se vor mai face o grămadă de investiții…

  3. nebunia! says:

    ce cacat de stire este asta !>? Reclama .? sau stire>?

  4. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cod galben de vreme severă în Bihor: furtuni și instabilitate atmosferică
    Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de vreme severă imediată.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Șomerii tehnici fără asigurări de sănătate
    Mii de angajați în șomaj tehnic apar ca neasigurați din cauza problemelor de comunicare dintre Fisc și Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

    România

    Programul „Prima Casă", schimbat din nou. Ce prevede noul program „Noua Casă"
    Programul "Prima casă", redenumit în acest an "O familie, o casă", va deveni "Noua casă", potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice.

    România

    Orban: Cluburile ar putea fi închise după ora 22:00
    Premierul României Ludovic Orban a spus sâmbătă că dacă normele de siguranță și distanțare socială nu se respectă, cluburile s-ar putea închide după ora 22:00. 2

    Mapamond

    O ţară din Uniunea Europeană interzice de luni accesul românilor, în urma creşterii numărului de cazuri de coronavirus
    Guvernul lituanian a decis, vineri, să interzică accesul pe teritoriul Lituaniei pentru rezidenţii din România, în contextul evoluţiei COVID-19, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Afacerilor Externe (MAE).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Controalele s-au lăsat cu 61 de sancţiuni contravenţionale
    Nu mai puțin de 146 de poliţişti, jandarmi, pompieri, poliţişti locali şi reprezentanţi ai unor instituţii de aplicare a legii au participat la raziile din Oradea și județ pentru prevenirea răspândirii şi limitarea infectării cu noul coronavirus. 1

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.