Oradea este unul dintre cele 12 orașe din România în care va fi testat autobuzul cu hidrogen Urbino 12. Acesta este produs de Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public. Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen, va fi testat în cadrul unui tur național, timp de două luni, în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.
Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.
„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.
„Interesul nostru este să asigurăm pentru Oradea un transport în comun la un nivel ridicat, cât mai nepoluant, verde. Având în vedere că este pentru prima dată când la Oradea este testat un astfel de autobus, noi trebuie să ținem seama de mai multe aspecte: cine va produce hidrogenul, cine îl păstra, cine va asigura mentenanța”, a precizat Adrian Revnic, directorul tehnic al OTL.
Caracteristici
Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.
Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.
În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.
Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.
Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.
Trimite articolul
XNu pot spune decat, sa fie intr-un ceas bun si sa treaca probele de anduranta sau exploatare si sa calatorim cat mai repede cu ele. Trebuie luate in seama si lucrarile de intretinere, mentenanta si/sau piesele de schimb ca autobuzul sa fie rentabil pentru exploatare in orasul de pe Cris.
-
Daca il baga prin Velenta nu trece nici un test de anduranta.
-
Dimpotriva, acolo vor fi adevaratele teste : ))
-
O singura observatie: cum facem cu hidrogenul, cum/unde il stocam, cum il producem? Pe langa ca nu emite noxe in urma arderii, mai are o calitate: este extrem de inflamabil! Vezi patania zeppelinului Hindenburg https://www.youtube.com/watch?v=CgWHbpMVQ1U
-
Si cum il producem ? Prin electroliza, din apa ? Asta consuma mai mult curent electric-energie decat produce arderea hidrogenului !
Aiureli pseudo-ecologiste. Ne scarpinam la urechea stanga cu mana dreapta …-
… deocamdata … Totusi nu uita ca lumea face progrese tehnologice enorme in ziua de astazi. La un moment dat in raportul cost-beneficiu trebuie introdusa si variabila “mediu”. Deja este cam tarziu, dar este bine ca exista astfel de initiative si se face ceva (cam timid, dar incet-incet se vor intensifica). Am ajuns in punctul in care costul tehnologiilor astora noi, prietenoase cu mediul, ar trebui sa ne preocupe mai putin, in fata iminentei amenintari date de incalzirea globala (de fapt incalzirea globala cu toate efectele ei e deja aici, iminenta fiind catastrofa totala). E ca si cum nu ai vrea sa te tratezi de cancer, pentru ca tratamentul este scump, scotand din ecuatie costul cel mai semnificativ: viata!
-
In restul lumii nu sint introduse aceste tehnologii costisitoare,dar si in UE numai este propunere,de unde energie pt.producere hidrogen acuma sa trezesc ca sa produci energie verde ai nevoie de soare si sufle vintul,apa,daca lipsesc aceste componente sint nevoiti sa importe energie produse de centrale pe carbune,gaz si atomice.Producerea energiei verzi costa mai mult decit energia clasica.
-
-
Viitorul transportului urban este electric fara discutie.
Sigur ca, companiile petrolifere (BP,Shell,OMV etc.) fac orice ca sa ramana relevante.Ei sunt cei care produc hidrogenul printr un proces tehnologic care emite noxe.Rezervorul autobuzului sau automobilului (Toyota Honda) trebuie sa suporte presiuni imense necesare stocarii hidrogenului ceea ce le face costisitore.Si sa nu iutam ca propulsia pt aceste mijloace de transport este asigurata tot de motoare electrice.In afara de propulsia rachetelor folosirea hidrogenului ca si combustibil nu este fezabila deocamdata.