Lucrările au început pe 20 ianuarie 2025, iar echipele lucrează simultan pe mai multe fronturi, realizând deja aproximativ 25% din activitățile contractuale. În total, proiectul înregistrează un progres de 62% la nivel general, potrivit companiei.
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei fără TVA și un termen de execuție de 18 luni. Lucrările includ terasamente, consolidări, structuri de poduri și pasaje, precum și podețe, toate fiind însoțite de teste constante de calitate în laborator.
În ceea ce privește terasamentele și corpul autostrăzii, se execută excavații, taluzări, nivelări, decopertarea stratului vegetal, precum și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast. La structuri, echipele se ocupă de armarea și betonarea piloților, culeelor și plăcilor de racordare, precum și de montajul elementelor prefabricate și hidroizolații. Podețele beneficiază de lucrări similare, cu armare, cofrare, betonare și montaj de prefabricate. În paralel, se amenajează drumurile de acces, platformele și depozitele pentru materiale, iar aprovizionarea cu prefabricate și concasarea agregatelor se realizează constant.
Construcții Erbașu preia un tronson anterior abandonat de Bechtel, care a rămas blocat timp de 12 ani din cauza plăților neachitate de statul român. „Chiar dacă s-ar rata vara viitoare și vom intra în scenariul pesimist, totuși avem șanse mari să scăpăm de acest sector blestemat cel mai târziu la sfârșitul lui 2026, adică la 22 de ani și jumătate (!!!) de la prima cupă de excavator dată de Bechtel în iunie 2004“, a transmis compania, citată de Știridecluj.ro.
Contractul pentru cei 26,35 km dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș a fost semnat pe 24 noiembrie 2023 și include 6 luni de proiectare și 18 luni de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat pe 19 decembrie 2024, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 20 ianuarie 2025. Finalizarea tronsonului este estimată pentru iulie 2026.
Citiți principiile noastre de moderare aici!