bihon.ro Web analytics

Black Friday: Cum să te ferești de reducerile false și ce trebuie să faci dacă un produs e defect. Sfaturile ANPC

De Simona Drimbău

Black Friday: Cum să te ferești de reducerile false și ce trebuie să faci dacă un produs e defect. Sfaturile ANPC

Reactualizat la:
Regulile privind garanţiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziţionate produsele şi de preţul acestora.
Scris de Simona Drimbău - Regulile privind garanţiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziţionate produsele şi de preţul acestora.

Black Friday ziua cu cele mai mari reduceri din an, se anunță a fi o zi de senzație, datorită experienței acumulate în fiecare an, atât de magazine cât și de cumpărători, dar și datorită diversității magazinelor participante. Anul acesta Black Friday se organizează în data de 13 noiembrie.

Cu toate acestea protectorii consumatorilor atrag atenţia cumpărătorilor să fie foarte atenţi la ceea ce cumpără.

„Situaţia actuală, creată de evoluţia COVID-19, a condus la intensificarea comerţului online. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. În acest sens, atenţionez asupra faptului că la cumpărarea online, consumatorii trebuie să urmărească atent cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul cât şi data expedierii produselor. Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul online. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, spun preprezentanţii ANPC.

Drepturi

Conform legislaţiei în vigoare din momentul în care a primit un produs comandat online consumatorul are dreptul de a denunţa contractul şi 14 zile pentru a returna produsul, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării, menţionează reprezentantul ANPC.
De asemenea, consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare ale magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Diferit

Anul acesta, Black Friday se va desfăşura în condiţii speciale faţă de anii precedenţi spun protectorii consumatorilor. Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ langă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse.

Regulile privind garanţiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziţionate produsele şi de preţul acestora, online, din magazinul clasic, la preţ redus sau la preţ întreg.
Legea 449/2003, republicată, reglementează garanţiile produselor, stabilind că există două tipuri: garanţia legală de conformitate şi garanţia comercială, care pot coexista pentru un singur produs. Conform legii, garanţia legală este responsabilitatea vânzătorului.

Comisarii ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze orice abatere.

 

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O nouă tranșă de vaccin Pfizer sosește luni în țară. Centrul de distribuție la care este arondat Bihorul primește 28.000 doze
    4

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Amenzi de peste 50.000 lei, aplicate de autoritățile bihorene în ultimele 48 de ore. Peste 240 de amenzi pentru nepurtarea măștii de protecție
    3

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    UPDATE! Cum va fi vremea în Oradea, în luna martie. Vezi prognoza pentru următoarea perioadă
    2

    România

    Este vaccinul AstraZeneca efiecient împotriva noilor tulpini de coronavirus? Răspunsul unui profesor de Sănătate Publică
    3

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Decizii în 16. „Nu puteam să fac parte din cel mai slab CL de după 1989”

    România

    UPDATE! Procurorii explică de ce nu s-au luat măsuri preventive față de femeia care a accidentat mortal două copile
    11

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.