bihon.ro Web analytics

Calea Bihorului – şantier cu final incert

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:

Calea Bihorului – şantier cu final incert

Calea Bihorului, anul trecut. Executivul transmite că lucrarea este, şi azi, în termen
Reactualizat la:
Şantierul a intrat în a 11 lună de la emiterea ordinului de începere, în condiţiile în care contractul prevedea şase luni pentru predarea lucrării terminate. Edilii transmit că proiectul este, încă, în termenul contractual.
Scris de Cristina Ghilea - Şantierul a intrat în a 11 lună de la emiterea ordinului de începere, în condiţiile în care contractul prevedea şase luni pentru predarea lucrării terminate. Edilii transmit că proiectul este, încă, în termenul contractual.

Aspri la vorbă dar îngăduitori cu constructorii care trag de timp pe şantierele oraşului, oamenii primarului Ilie Bolojan din Direcţia Tehnică, nu au aplicat, anul trecut, nicio penalizare pentru depăşirea termenelor contractuale.

Au acordat, în schimb, prelungiri ale termenelor de finalizare, pentru lucrările care nu s-au încadrat în limitele stabilite iniţial. Este de notorietate cazul reabilitării Străzii Calea Bihorului, care ar fi trebuit reabilitată într-un termen contractual de şase luni şi care continuă să fie sursă de stres şi ambuteiaje, la fel ca în mare parte din anul trecut.

Iniţial…

La momentul lansării proiectului, în primăvara anului trecut, Primăria transmitea că termenul estimat de finalizare este 14.09.2019, în condiţiile în care ordinul de începere a lucrărilor s-a dat în 14 martie. Constructorii, firme din grupul Selina, au avut „noroc” de câteva luni ploioase, în care lucrarea a avansat anevoios. În vara 2019 însă, pe vreme bună, a devenit clar până şi pentru şefii din Primărie că executantul lucrează la relanti.

Asta în condiţiile în care riveranii ajunseseră la limita răbdării. În iunie, primarul Ilie Bolojan însuşi admitea că şantierul se mişcă mult prea încet şi numea „demobilizarea de personal” din partea trustului Selina ca principală cauză pentru asta.

Ulterior, termenul stabilit iniţial pentru finalizarea lucrării – septembrie 2019, a fost decalat din cauza ploilor din primăvară, până în noiembrie 2019. La finalul anului trecut, viceprimarul Florin Birta dădea asigurări că la intrarea în iarnă, şantierul va ajunge până la intersecţia Căii Bihorului cu strada Ion Bogdan, unde se va amenaja o giraţie. A mai spus că abia în 2020 reabilitarea va continua până la baza serpentinelor spre Paleu, unde ar urma să întâlnească continuarea drumului expres, cel care care iese la Real.

Navetiştii şi riveranii ştiu din experienţa proprie diferenţa dintre promisiuni şi realitate – la orele de vârf, Calea Bihorului este, în continuare, gâtuită de lucrări.

Lecţie de calcul a termenelor:

Şeful Direcţiei Tehnice, Mircea Ghitea şi viceprimarul Florin Birta susţin că, de fapt, lucrarea este în termen. „Cât s-a putut, s-a lucrat. Aveau şase luni să termine contractul. În perioada în care nu s-a putut lucra, acel termen nu se ia în considerare”, a precizat directorul tehnic, pe un ton ridicat, întrebat fiind despre soarta şantierului care crează ambuteiaje.

După care, în loc de explicaţii punctuale, Ghitea ne-a oferit o lecţie despre cum o lucrare estimată în contract la şase luni, ajunge să intre în luna a 11 şi să fie, totuşi, în termen: „v-am mai explicat, dacă nu sunteţi inginer constructor, puteţi cere părerea unuia. De obicei, perioada de lucru se stabileşte în funcţie de cantităţile de lucrări care trebuie executate în condiţiile meteo necesare. Dacă acestea se schimbă, niciun proiectant nu o să spună că în condiţii nefavorabile, se poate lucra mai departe”.

Concluzia a tras-o pe acelaşi ton ridicat: „(Reabilitarea Căii Bihorului n.r.) nu este o lucrare în afara contractului. Se prelungesc acele termene corelat cu faptul că nu se poate lucra, că au apărut lucrări suplimentare care trebuie proiectate, acestea se fac la fiecare lucrare. De ce consideraţi dvs. că numai funcţionarii publici din Primărie nu ne dorim să facem lucrările la timp în timp ce toată lumea ar vrea asta?!”

Prelungiri, nu penalizări

Mai împăciuitor, viceprimarul Birta a dat-o la pace: „admitem că sunt întârzieri, că firmele pot lucra mai bine, nu le ţinem partea că nu sunt firmele de casă ale Primăriei. Stăm cu biciul pe ei, dar sunt situaţii…”

În concluzie, Direcţia Tehnică a comunicat că pe durata anului trecut, „nu am avut întârzieri care, potrivit contractului, să fie cauzatoare de penalităţi” însă „prelungiri de termene am avut, unde a fost cazul”. Mircea Ghitea a exemplificat prelungirile cu străzile Balogh Istvan sau Şt. O Iosif, pe care au fost amânate marcajele rutiere până la îndreptarea vremii.

Calea Bihorului

– cost contract: peste 5,1 milioane lei

– 2 km de şosea, trotuare late de 1,5 metri, 280 metri de ziduri de sprijin înalte de 1,60 metri, 22 de locuri de parcare şi 14.900 metri pătraţi de spaţiu verde

– ordinul de începere a lucrărilor: 14.03.2019

– termen de finalizare: 6 luni

– executanţi: Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA (asociat) – Drumuri Bihor SA (asociat) – Amper Proiect (subcontractant instalații electrice); proiectant: Proexco SRL.

3 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. NUme says:

    0 piste biciclete

  2. România

    Restaurantele ar urma să se redeschidă pe 9 iulie
    Restaurantele ar urma să se redeschidă la data de 9 iulie, au precizat surse oficiale, pentru MEDIAFAX.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident grav la ieșirea din Săbolciu: un BMW a depășit o coloană și a intrat frontal într-un Logan
    UPDATE! Un tânăr de 17 ani din Aleșd a fost transportat la spital în urma accidentului rutier produs sâmbătă după-masă, la pe DN1, la ieșirea din Săbolciu. 4

    BIHON Sport local

    Bihoreanul Pușcaș a regăsit drumul spre gol! Reading a câștigat la scor!
    Internaționalul bihorean a evoluat până în minutul 78 și a contribuit la trei goluri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Asfalt nou pe Șoseaua de Centură a Oradiei
    Pe sectorul Ovid Densușianu din Ioșia va fi un nou strat de uzură îmbunătățit, pe o lungime 4,6 kilometri, iar pe celelalte tronsoane se va turna o mixtură asfaltică subțire, denumită șlam bituminos, pe o lungime de 7,4 kilometri. 3

    BIHON Sport local

    Begu a fost prea puternică în duelul Irinelor de la Winners Open
    Ploaia a perturbat programul semifinalelor de sâmbătă de la turneul de tenis feminin Winners Open Cluj-Napoca, dotat cu premii de 30.000 de dolari.

    România

    Orban: Dacă azi ar trebui să decid prelungirea stării de alertă pentru mâine, aş face-o
    Orban a declarat că dacă ar trebui să ia o decizie astăzi, aceasta ar fi de prelungire a stării de alertă, pentru a treia lună consecutiv în România.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.