bihon.ro Web analytics

Centura Biharia și drumul de legătură Biharia – Paleu, clasificate ca drumuri județene

De Georgiana Anghel

Centura Biharia și drumul de legătură Biharia – Paleu, clasificate ca drumuri județene

CJ Bihor își propune organizarea licitației pentru execuția celor două drumuri în primăvara acestui an. FOTO: CJ Bihor
Lucrările pentru cele două șosele din Zona Metropolitană ar putea fi licitate în primăvara acestui an.
Scris de Georgiana Anghel - Lucrările pentru cele două șosele din Zona Metropolitană ar putea fi licitate în primăvara acestui an.

Aleșii județeni au votat, în ședința extraordinară de miercuri, un proiect de hotărâre care prevede clasificarea a două drumuri noi din zona Biharia – Paleu ca drumuri județene. Cele două drumuri vor avea indicativele „DJ 767 J” și „DJ 767 K”. Drumul județean DJ 767 J va avea o lungime de 5,6 kilometri, traseul acestuia fiind DN 19 – DJ 767K – DN 19. Lungimea drumului județean DJ 767 K va fi de 3,1 kilometri, cu traseul stabilit între DJ 767 J și DJ 767F.

Clasificarea celor două drumuri a fost necesară pentru ca autoritățile județene să poată depune cererea de finanțare pentru fonduri europene, pentru realizarea centurii Biharia (DJ767J) și a drumului de legătură Biharia – Paleu (DJ767K), proiect de investiții denumit „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea – lot 3”.

FOTO: CJ Bihor

„Cu această clasificare și cu proiectul tehnic pe care ar urma să îl primim de la Zona Metropolitană Oradea, cel mai probabil la finalul lunii februarie, ar urma să generăm apoi procedura de expropriere și să organizăm procedura de licitație pentru realizarea acestor lucrări din fonduri europene”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Potrivit CJ Bihor, proiectul ar putea fi finanțat prin Programul Operațional Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

Asociere pentru proiect

În luna decembrie, consilierii județeni au aprobat asocierea CJ Bihor cu Asociația Zona Metropolitană Oradea, primăria Paleu și primăria Biharia, în scopul realizării celor două proiecte. Documentul aprobat atunci prevede construirea drumului ocolitor al localității Biharia, care va avea o lungime de aproape 6 kilometri. Șoseaua va ocoli localitatea prin partea de est și o parte din drum va merge paralel cu DN 19 Oradea – Satu Mare, urmând să preia o mare parte din traficul care trece acum prin localitate.

Drumul de centură este prevăzut și cu o pistă pentru bicicliști. Asocierea aprobată de aleșii județeni prevede și construirea unei șosele de legătură dintre centura Biharia și localitatea Paleu, cu o lungime de 3,15 kilometri. Pentru acest drum, Studiul de Fezabilitate a fost finalizat în luna septembrie.

„Traseul noului drum pornește din zona sălii de sport din localitatea Paleu, continuă de-a lungul văii Cosmo și iese în viitoarea centură a localității Biharia, printr-o girație amenajată la intersecția cu strada Viilor”, a transmis atunci CJ Bihor, printr-un comunicat de presă.

Două girații vor fi realizate la ambele capete ale noului drum, pentru a face legătura cu centura Biharia și drumul județean ce trece pe lângă Paleu. Șoseaua va avea două benzi, câte una pe sens, cu o lățime totală de 6 metri. O pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri va fi realizată în paralel cu noul drum. Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 25 de milioane de lei, fără TVA, echivalentul a peste 5 milioane de euro.

Potrivit CJ Bihor, costul include și contravaloarea terenurilor expropriate de pe traseul drumului de legătură.

7 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. zsizsi says:

    În sfârșit se vede o rază de speranță în rezolvarea coșmarului zilnic al navetiștilor. Să auzim cât mai curând și de drumul de la Oșorhei.

    • alex says:

      cosmarul navetistilor asi rezolva largirea drumului intre Centura asta noua si pana la intrarea in Oradea, cu drumul de legatura catre Paleu si Oradea – A3 nu se rezolva mare problema cu aglomeratia ce genereaza navetistii…

  2. Dan says:

    Asi mai propune si o giratie si un drum spre episcopia, direct spre business park, deoarece ar mai elibera din aglomeratia de pe drum express in zilele lucratoare si scoala.

    • Scrieti exact cum gandinti, adica ca curu! says:

      As mai propune (nu … ași!) sa lasati proiectele la arhitecti si ingineri, sa se ocupe ei de ele.
      Eventual sa se ocupe de asta niste oameni cu studii, care pot analiza si posibilitatile cat si utilitatea construirii unor drumuri.
      Iar voi acestia trei – patru care ati postat pareri si impresii, ar fi bine sa va ocupati si sa indreptati ceea ce nu ati facut atunci cand a trebuit.
      Adica sa luati caietele, cartile , creionul si hartia si sa va apucati sa invatati sa scrieti.
      Ca ati nenorocit limbul roman!
      Cred ca v-ati stropit cu cerneala atunci cand vi s-a cerut ca sa scrieti cu ea pe hartie.
      Banuiesc si de ce. Ptr. ca majoritatea celor ce-s navetisti pe zona Biharia – Episcopia – Paleu sunt din zonele cu populatie maghiara.
      Care au avut asa o mare grija sa invete limba lor materna la scoala si si-au batut joc de limba romana scrisa si citita sau vorbita.
      De aia zic.
      Ca sa proiectezi sosele sau sa trasezi viitoare artere, prima data trebuie sa stii sa scrii, sa te exprimi si sa citesti corect in limba tarii unde vrei sa construiesti.

      • Cetateanul turmentat says:

        Au ma tu iacata ca tu stii si vorbi si citi dara si tot nu faci nimic oba?

      • Andrei says:

        Auzi bre, ia dute tu in bucale si invata sparlamentarii si senatorii romani get pe get, sa vorbeasca corect pe limba materna si a tarii ! Auzi bre pana cand ”crema societatii” isi batjocureste limba materna NU poti avea pretentii la minoritati !Asta sa nu-ti spun ca multi maghiari se exprima mai corect in romana ca romanii … Dute draqului de patrihot, nu vezi barna in ochii tai dar vezi scobitaorea la vecini!

  3. România

    Au vopsit balustradele podului cu tot cu mașinile parcate sub el, dar și pe cele aflate în trafic
    O echipă de muncitori a reușit să vopsească balustradele podului de la Otopeni cu tot cu mașinile parcate sub, dar și cu cele aflate în trecere.

    Mapamond

    Rusia clonează marile branduri - CoolCola, Fancy și Street
    Ochakovo, un producător rus de băuturi, a anunţat că va produce o nouă gamă de băuturi răcoritoare pentru a înlocui mărcile emblematice precum Coca-Cola, Fanta şi Sprite, care au părăsit piaţa rusă în urma invaziei militare ruse în Ucraina.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Alimentele viitorului: Ce am putea mânca până în 2050
    Oamenii de știință au întocmit o listă de plante puțin cunoscute care ar putea săapară în meniuri până în 2050. Din listă fac parte banana falsă, fasolea și pandanusul.

    BIHON CAO

    Întreruperi Compania de Apă

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Variola maimuței. Avem motive de îngrijorare? Precizările RO Vaccinare
    RO Vaccinare postează precizările dr. Cristian Apetrei despre variola maimuței: „Nu e nicio mare resetare, nicio mare vrăjitorie, nici gut feeling, biocurenți sau vreo previziune de-a lui Nostradamus”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Excelența Sa ambasadorul George Bologan, scrisoare de acreditare în fața Regelui Spaniei
    Cooperarea multidirecțională, academică, economică, politică și organizarea unei ședințe comune de guvern s-au aflat, de asemenea, pe agenda discuțiilor. Bihoreanul George Bologan devine ambasador cu drepturi depline.

    BIHON Sport local

    CAO 1910 Oradea a câștigat „derby-ul viitorului”. Multe debuturi în Liga 3 și o retragere!
    Două echipe bihorene cu „sacii în căruță” s-au întâlnit sâmbătă în ultima etapă a play-off-ului din Liga 3, Seria 10.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.