Ieri şi alaltăieri, eu personal am circulat pe jumătate din reţeaua de drumuri judeţene. Se circulă în condiţii de iarnă, dar se circulă. Pe unde am circulat, eu am fost mulţumit. Chiar dacă vineri noapte au fost ceva probleme, duminică am circulat în condiţii foarte bune”, ne-a spus Cheşeli. Directorul tehnic al CJ spune că a circulat cu maşina de serviciu – un VW Tiguan – cu 60-80 km/h în afara localităţilor.
Chiar dacă se circulă, drumurile sunt mai mult albe, în special la altitudine, unde este un strat de zăpadă de 1-2 centimetri, a arătat Cheşeli. Au fost însă şi probleme, sâmbătă noaptea, pe DJ 768 Hidişelu de Sus – Lăzăreni – Holod, pe tronsoanele în pantă. La fel şi în zona de la Pădurea Neagră. În schimb, la Stâna de Vale s-a circulat în condiţii bune.
Au fost însă şi reclamaţii. Oamenii au sunat inclusiv la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. „Au fost probleme în special cu ieşirea pe carosabil. S-au blocat maşinile, deoarece s-a intrat cu lamele pe carosabil”, ne-a mai declarat Filip Cheşeli. De altfel, aceeaşi problemă a fost şi în Oradea, unde, din cauza faptului că maşinile RER au împroşcat zăpada pe marginea drumurilor, maşinile au rămas blocate în parcări.
Responsabilitate împărţită
Consiliul Judeţean a sectorizat Bihorul, astfel încât mai multe firme se ocupă de deszăpeziri, după ce în timpul administraţiei Kiss o singură firmă deszăpezea tot judeţul, pe DJ-uri. E vorba despre Selina. Azi, Selina se mai ocupă doar de zona Beiuş – Stâna de Vale, de altfel cea mai dificilă.
Bugetul anunţat de Consiliul Judeţean pentru pregătirea drumurilor de sezonul hibernal este de 3 milioane de lei. Judeţul Bihor e sectorizat pe cinci zone – Oradea, Marghita, Aleşd, Salonta, Beiuş – încă din 2010. Contractele sunt valabile pe patru ani, adică până în sezonul hibernal 2013-2014, inclusiv. Ghenau Trade este ocupă de deszăpezire în zona din jurul Oradiei. Aceeaşi Ghenau Trade operează şi pe zona Aleşd, în timp ce la Marghita e Via Vita SR, iar în zona Salonta-Tinca Crişana Pro Construct SA.
„Deszăpezirea ne costă 500-600.000 lei pe fiecare zonă”, spunea Voloşeniuc în toamnă, precizând că sumele din contracte sunt aproximative. Iarna trecută s-au cheltuit cu deszăpezirea 1,8 milioane de lei noi. Fiecare zonă ar trebui dotată cu patru – şase maşini de intervenţie. Cele cinci zone totalizează 905,22 de kilometri de drumuri.
Calin Corpas
Mai greu pe Centura decat la Stana de Vale
Zapada a pus stapanire si pe Oradea
Citiți principiile noastre de moderare aici!