bihon.ro Web analytics

Rus out! CNAIR rupe contractul cu Trameco, parte a Grupului Selina, pentru Chiribiș-Biharia

De Georgiana Anghel
Reactualizat la:

Rus out! CNAIR rupe contractul cu Trameco, parte a Grupului Selina, pentru Chiribiș-Biharia

Reactualizat la:
Porțiunea dintre Biharia și Chiribiș, din Autostrada Transilvania, ar fi trebuit să fie finalizată în august 2022.
Scris de Georgiana Anghel - Porțiunea dintre Biharia și Chiribiș, din Autostrada Transilvania, ar fi trebuit să fie finalizată în august 2022.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul încheiat cu firma Trameco pentru tronsonul Chiribiș – Biharia de pe A3 (Autostrada Transilvania).

Informația a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Totodată, sursa citată a confirmat că Trameco a primit certificat negativ, astfel că nu mai poate participa la licitații publice timp de 3 ani și constructorul a fost penalizat de CNAIR cu 4,6 milioane de lei.

Jurnal bihorean a solicitat punctul de vedere al proprietarului Trameco, Beniamin Rus, însă acesta nu a dat deocamdată o declarație.

Așa cum Jurnal bihorean a mai scris, tronsonul Chiribiș – Biharia avea termen de finalizare luna august 2022, însă din cauza unor neînțelegeri apărute între constructor și CNAIR, lucrările sunt blocate de mai bine de 17 luni, stadiul de execuție fiind de 1%, adică constructorul a făcut doar organizarea de șantier.
Contractul pentru Chiribiș – Biharia a fost semnat pe 12 iunie 2020, urmând ca porțiunea din A3 să fie executată de o asociere de firme, sub conducerea Trameco, parte a grupului Selina. Cei 28,55 de kilometri de autostradă urmau să fie proiectați în 6 luni de la semnarea contractului și executați într-un an și jumătate. Însă, CNAIR a respins trei proiecte tehnice realizate de Trameco, pe motiv că acestea prevăd suplimentarea lucrărilor cu aproximativ 40% peste valoarea contractuală. În tot acest timp CNAIR a susținut că nu este posibilă suplimentarea lucrărilor, așa cum constructorul a cerut prin proiectul tehnic, în timp ce constructorul a spus că la modul în care a fost făcut caietul de sarcini și expertiza „autostrada nu stă în picioare”.

Începută în 2004

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost atribuite firmei americane Bechtel, în anul 2004. Contractul a fost reziliat în 2013, după ce americanii au terminat doar 42 de kilometri, între Gilău și Câmpia Turzii. Noul constructor, asocierea de firme Corsan – Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL – Via Design SRL nu a făcut nimic, prin urmare, contractul a fost reziliat încă o dată, în anul 2017. În Bihor, singura porțiune de autostradă finalizată este Biharia – Borș, executată de o asociere de firme sub conducerea Selina.

La 12 iunie 2020, CNAIR a semnat contractul cu Asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C2, Chiribiș – Biharia, care face parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania). Contractul prevedea 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție, termenul de finalizare fiind august 2022, valoarea lucrărilor fiind de 326 milioane de lei plus TVA.

Trameco a realizat Biharia – Borș 2 și face Chețani – Câmpia Turzii

Trameco, parte a grupului de firme Selina, a realizat și sectorul Biharia – Borș II din Autostrada Transilvania, tronson care se unește cu autostrada M4 din Ungaria și mai departe cu M35. Finalizarea acestui tronson s-a făcut în 2020, înainte de termenul prevăzut în contract. Pentru secțiunea de 5,35 kilometri valoarea contractului a fost de 134,22 milioane lei (fără TVA) și lucrările au fost executate de asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L.

De altfel, firma Trameco a fost desemnată, recent, câștigătoare la licitația pentru execuția tronsonului de autostradă situat între Chețani – Câmpia Turzii. La porțiunea lungă de aproximativ 16 kilometri lucrează asocierea de firme Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios S.A. – Trameco S.A. – Drumuri Bihor S.A.. Drum Asfalt, Trameco și Drumuri Bihor. Contractul a fost adjudecat, potrivit unui comunicat al CNAIR, la peste 363 de milioane de lei. Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, în timp ce durata de garanție este de 120 de luni. „Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Motivele care au dus la rezilierea contractului dintre CNAIR și constructorul Beni Rus, pentru tronsonul Chiribiș – Biharia

 

10 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Vlad says:

    Vor trece 20 de ani de la prima lopata si tot nu vom circula cap coada pe aceasta autostrada… ar merita puscaria toti cei responsabili, indiferent de culoarea politica. Incompetenta nu are carnet de partid….

  2. bihoreanul says:

    Mda, din cauza lui s-a intarziat 2 ani + cine stie cati ani pana la desemnarea noului castigator. Nu mai vorbesc de costuri, care vor fi mult mai mari. Un excroc omul asta. Putea sa renunte de la bun inceput, daca stia ca nu e in stare sa faca tronsonul.

    • gigi says:

      A crezut ca face acelasi biznis ca si cu depanatorul TV kiss , ca dupa ce prinde contractul mai stoarce 40% in plus ….

  3. Un conducator auto says:

    Daca are certificat negativ cum poate sa faca tronsonul de la Chetani, care de fapt a fost contestat de catre austrieci. Si ce se intampla cu sectorul Suplacu de Barcau – Chiribis, unde a castigat Erbasu si cei din grupul Selina au contestat. Fiind doar cele 2 firme cred ca ar trebui semnat automat cu Erbasu constructia sectorului respectiv.

  4. cetatean says:

    Cum m-am gandit de la bun inceput… au asteptat sa castige pe centura Alesdului si Beiusui si numai dupa aceea au reziliat contractul, deci firma in urmatorii 3 ani n-are voie sa participe la o licitatie dar deja au castigat destule ca sa aiba unde sa lucreaza in urmatorii 3 ani, plus sigur mai primeste de la prietenii lui din Oradea inca niste proiecte supraplatine ca cel de Cantemir-Nufarului, deci no stres… dar autostrada tot nu o sa avem, bine ca Beni nu ramane fara bani

  5. Johannis says:

    Vorba lui Zelenski, scuze, Iohanis :
    „România normală”,

  6. Tergiversare de doi ani says:

    Acest contract trebuia reziliat la primele pretenții prostești a lui rus beniamin care s-au obișnuit să șantajeze tot timpul pentru a primii bani in plus un cârdășie cu autoritățile, firmele lui ar trebui excluse de la licitațiile din bani publici, pentru neseriozitate, șantaj și lucrări de proasta calitate.

  7. Mihai says:

    Deci ultima șansă rămâne trenul de mare viteză…

  8. ciolanis says:

    penibil… deci inca ani buni de acum incolo Bihorul va ramane tot doar cu cei 5 km de autostrada “realizata” in ultimii 30 de ani 🙁

  9. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Alergăm împreună la fapte bune pentru autism”

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Poștașii continuă protestele la București
    SLPR solicită Guvernului României să dispună o analiză temeinică și sănătoasă asupra stării Companiei Naționale Poșta Română.

    România

    Klaus Iohannis a promulgat Legea Offshore - Statul va câștiga 60% din redevențe în urma exploatării
    Președintele Klaus Iohannis a promulgat miercuri,25 mai, Legea Offshore.

    BIHON CAO

    Întreruperi Compania de Apă

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Incendiu cauzat de o afumătoare improvizată - o casă și o anexă au fost salvate
    Pompierii militari bihoreni au intervenit în cursul nopții de marți spre miercuri, 25 mai, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o gospodărie din localitatea Aușeu.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ce tipuri de ampermetru există? De ce ampermetrul digital este cel mai folosit?
    Ampermetrele sunt folosite pentru a detecta probleme în circuitele electrice( niveluri neobișnuit de ridicate sau scăzute de curent). Primul poate indica o funcționare defectuoasă a componentelor pentru un scurtcircuit, în timp ce, cel din urmă poate fi un semn de întreruperi perturbatoare sau impedanță electrică neobișnuită. Este obligatoriu să verifici prizele folosind un ampermetru atunci când efectuezi reparații sau schimbi o siguranță.Ampermetrele nu trebuie confundate cu voltmetrele, care măsoară tensiunea dintr-un circuit. Tensiunea electrică este diferența de potențial electric dintre două puncte dintr-un circuit și, prin urmare, cantitatea de forță necesară pentru a muta sarcina între ele. Ampermetrul digital – ce trebuie să știi despre el?

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Indicele ROBOR a trecut pragul de 5 %, indicele IRCC în creștere
    Conform informațiilor publicate zilnic de BNR, încă de la sfârșitul lunii aprilie 2022, indicele ROBOR la 3 luni, ROBOR la 6 luni și ROBOR la 1 an, a depășit pragul psihologic de 5 % și continuă să crească, fiind cotat la niveluri comparabile cu cele de acum zece ani.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.