Prefectura Bihor ne-a transmis că instituția nu a „procedat până la data prezentei la sesizarea Comisiei de disciplină pentru secretarii generali ai unităților administrativ – teritoriale din județul Bihor”. Asta după ce în luna iunie, Prefectura anunța un set de măsuri ce urmau a fi luate, pentru a remedia deficiențele constatate în activitatea secretarilor generali. Printre măsurile anunțate pe 3 iunie de către Instituția Prefectului, se numără și „sesizarea Comisiei de disciplină pentru oportunitatea aplicării de sancțiuni, ca urmare a întârzierilor repetate în comunicarea actelor administrative, a răspunsurilor la circulare și a altor deficiențe”.
Printr-o solicitare făcută de Jurnal bihorean către Prefectură, pentru a afla dacă există secretari generali care au fost anchetați și eventual sancționați, ca urmare a neregulilor constatate de instituție, am aflat și că această Comisie de disciplină a fost înființată pe data de 2 iulie, prin Ordinul Prefectului nr. 296.
Întâlniri cu secretarii
Potrivit unui comunicat emis în luna iunie de sursa citată, reieșea că în urma unor întâlniri de lucru cu secretarii generali ai primăriilor din județ, au fost constatate o serie de nereguli în activitatea acestora.
„Cele mai flagrante situații care au generat dificultăți în efectuarea verificării legalității actelor, s-au constatat în comunele Căbeşti, Lugaşu de Jos, Mădăras, Brusturi, Cetariu, Șinteu și Finiș” , a transmis atunci Prefectura Bihor, prin intermediului comunicatului.
„Sincope în desfășurarea normală a activității s-au înregistrat în comunele în care posturile de secretari generali sunt vacante sau atribuțiile acestora sunt exercitate temporar de funcționari din aparatul de specialitate al primarului, fără pregătire în domeniu, respectiv în Avram Iancu, Finiș, Lugașu de Jos, Sălacea, Cefa, Mădăras, Șinteu”, a mai precizat sursa citată.
Tot în același comunicat, prefectul Dumitru Țiplea mai transmitea că: „În paralel cu aceste întâlniri, care au rolul de a ghida și informa, vom lua și măsuri disciplinare în cazul celor care nu susțin reforma administrației locale în folosul cetățenilor. Ne dorim ca acest efort reformator să funcționeze în baza unui parteneriat între primar și consiliu local, secretari generali și Instituția Prefectului”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!