bihon.ro Web analytics

Inaugurare cu ministrul fondurilor europene: Liber prin pasaj. Tramvaiele au reintrat pe Podul Dacia

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:

Inaugurare cu ministrul fondurilor europene: Liber prin pasaj. Tramvaiele au reintrat pe Podul Dacia

FOTO: Florin Birta Facebook
Reactualizat la:
Vineri la amiază, în prezența ministrului Marcel Boloș și a trioului care conduce Primăria Oradea - primarul Ilie Bolojan și viceprimarii Florin Birta și Mircea Mălan, a fost inaugurat atât Pasajul Magheru cât și partea de transport pe șine de pe Podul Dacia.
Scris de Cristina Ghilea - Vineri la amiază, în prezența ministrului Marcel Boloș și a trioului care conduce Primăria Oradea - primarul Ilie Bolojan și viceprimarii Florin Birta și Mircea Mălan, a fost inaugurat atât Pasajul Magheru cât și partea de transport pe șine de pe Podul Dacia.

Tramvaiele noi au trecut podul din ambele direcții, în jurul orei 12:00, după care transportul în comun pe ruta Gară – nodul Centrul Civic a reintrat în graficul normal.

Primarul Bolojan a folosit ocazia pentru a puncta o noutate în colaborarea cu gestionarii de bani europeni, la nivel național: „pentru prima dată, eu sunt primar de 12 ani, Ministerul Fondurilor Europene a consultat beneficiarii în pregătirea ghidurilor pentru perioada viitoare.

Ghidurile sunt pregătite pe baza consultărilor cu asociațiile autoritățolor locale, în aceste luni am clarificat multe probleme, sunt convins că în etapa viitoare absorbția se va derula mai facil”. Ministrul Boloș a ținut să puncteze că, în recentele „plimbări” prin țară, modul orădean de a face administrație locală a fost pomenit ca un model de bună practică.

„Când spui Oradea, când spui Ilie Bolojan, Florin Birta și Mircea Mălan spui o echipă managerială care este cunoscută prin hărnicie, devotament și prin implicarea de care au dat dovadă pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană”, a mai spus Boloș, ajustându-și declarația la imperativele electorale ale momentului.

Ministrul consideră că două cifre ar spune foarte mult despre performanța administrației orădene: 70 de proiecte pentru perioada de programare 2014 – 2020, cu o valoare de 350 milioane de euro.

„Impresionant, este pentru Oradea o șansă a fondurilor europene care a fost valorificată cu succes”, a insistat el, arătând că pe durata a două cicluri europene de finanțare, 600 de milioane de euro au ajuns în Oradea.

„Acest lucru se vede în Piața Unirii, în serviciile publice inclusiv cel de alimentare cu energie termică, dacă ne ducem să vedem serviciile de alimentare cu apă, de canalizare”, consideră Boloș, concluzia sa fiind că Primăria Oradea nu a ratat nicio oportunitate de a accesa fondurile europene.

Mesajul său: convingerea că Florin Birta va continua pe traseul modernizării ireversibile, cu ajutorul fondurilor europene. Birta Florin, viceprimar și candidat PNL pentru funcția de primar, a punctat modul în care s-a derulat proiectul: „anul trecut în septembrie au început lucrările la acest pasaj, având ca termen de finalizare, sfârșitul lunii septembrie. Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorul, am ajuns să deschidem pasajul înainte de începerea școlii, deci înainte de termenul de finalizare, cu vreo 10 zile”.

Executanții lucrării sunt firmele Freyrom și Procons Group, care au primit mulțumiri pentru că au făcut pasajul sub trafic, fără a opri traficul rutier pe Magheru. Valoarea inițială a lucrării a fost de 14,5 milioane de lei.

46 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. adi says:

    Masca nu trebuie, nici in tramvai, frumos exemplu. Adica astia nu dau un scuipat pe noi, suntem buni doar sa platim taxele. Bolojan vine pe primariei pe sens invers, pe interzis, Malan pe strada unde sta se intoarce pe sens unic si asa iese de pe strada, deci noi suntem un nimic, ne pot sfida cum vor ei.

    • du-te says:

      chitibusar esti

      • pro adi says:

        Esti tu!

      • adi says:

        Nu asa exemplu ar trebui sa ne dea cei care ne conduc. Ca sa ceri conduita oradenilor, tu trebuie sa dai exemplu cum ar trebui sa faci. Intr-o tara civilizata nu ai vedea asa ceva, numai ca noi suntem departe de ce inseamna civilizatie

        • du-te says:

          cand ai un copil care invata bine, vine cu nota 10 acasa dar are tricoul murdar, atunci tu-l pleznesti si-l arati cu degetul, il faci de ras cat ii de prost? si insisti ca el e problema societatii noastre civilizate?

          • Gl says:

            Like. Exemplu frumos. 🙂 is deacord suntem prea obisnuit sa cautam lucruri de care ne putem lega ca sa tragem pe celalat in jos in loc sa accentuam lucruri bine facute asfel crescand amandoi si chiar la nivel de societate, umanitate.

          • Gigi says:

            Compari un copil de 10 ani cu oameni sau mai exact ființe( om = lucru mare) politicieni care indiferent de rezultat doar cum vor ei fac fara a fi trași la raspundere pentru eșecurile vizibile din spațiu aerian ? Sau pur și simplu ești adeptul fa să fie sa vadă , calitatea îndoielnică , garanție șubredă , firmele partidului. Rușine celor care nu își fac treaba( autorități )

          • pai says:

            calitatea trebuie sa fie maxim de buna, rusine celor care nu isi fac treaba. nu compar nimic gresit, si hai sa nu exageram. nu poti spune ca s-au apucat de 2 proiecte in 10 ani si ambele sunt proaste de unde sa rezulte ce conducere de cacat avem. nu.

          • adi says:

            Bai du-te, astia is copii? Astia sunt cei care ne fac reguli cum si ce sa facem.

    • Alin Lucian says:

      Marea majoritate a românilor nu poartă mască și bine fac.
      În Suedia nu au avut nici o restricție ( au trăit liberi nu mascați, închiși și subjugați în ciuda tuturor amenințărilor primite de la toți.
      Au demonstrat lumii întregi că este o GOGOMĂNIE această mască care de fapt se dorește altceva.
      Tu dacă vrei poți să o ții și în pat că este opțiunea ta dar nu-l
      blama pe cel care vede din altă perspectivă decât tine.

      • adi says:

        In Suedia a fost un fiasco total, a fost dezastru. Guvernul si-a cerut scuza, si apoi o poarta exact ca restul lumii. Asa a fost la inceput, apoi nu ati vazut ca au dat chix cu metoda lor, dar asta nu vedeti nimeni.

    • Dorel. says:

      Esti un postac PSD-ist nenorocit dar asta nu e cea mai mare problema ci cea mai mare problema este ca esti prost de bubui! Am vazut ce a facut PSD-ul in
      Sânmartin si in Baile Felix si anume cand ti-e lumea mai draga si e plin de turisti, nu te poti misca de praf si strazi inchise de un santier cu lucrari care nu se mai termina si dintre care unele sunt total aiurea.

  2. GigiManivela says:

    Dragi reporteri și cameramani, indiferent de la care publicație locală ați fi, vă rog frumos renunțați la pantaloni scurți și tricou în timpul orelor de muncă. Aveți puțin respect și mândrie față de munca voastră. Chiar arată penibil să mergi la o întâlnire cu oficialitățile și să iei interviu sau să filmezi în pantaloni scurți.
    Și când a fost inaugurarea celor doua puncte noi de trecere a frontierei, ăștia tot în pantaloni scurți. Puteai face diferența de la o poștă între români și maghiari.

  3. Add says:

    Nu inteleg ce p masii ii cum acele Interzis pietonilor..

  4. cetatean says:

    Si dupa ce fel de logica au facut pana la urma pasajul asta? A fost vorba ca sa fluidizeze circulatia, nu?
    Au facut din trotuar inca o banda ingusta ca cine face dinspre Clujului si dinspre parcul Traian dreapta spre pod sa nu trebuiasca sa dea cedeaza si sa poate incadra pe pod pe banda corecta, iar vezi tot au pus acolo cedeaza…
    Iar peste pasaj de ce n-au pus nicio separatoare?? Sa le vezi bizonii cand se intoarce acolo pe linia de tramvai… chiar nu se poate face o lucrare cu cap?

  5. faramasca says:

    fara masca, frumos exemplu ne dati nesimtitilor. E plin de oameni, aglomeratie si pe voi va doar in paispe de masca. Regulile nu sint pentru voi doar pentru altii. RUSINE!

  6. Via caloriferata says:

    Temelie aşa dar la termofrigare factura e jar.

  7. Lucian says:

    Peste pasaj nu au pus separatoare pentru a putea intoarce masinile de pompiers care nu incap pe sub pasaj

  8. anonim says:

    Bolo asta nu prea a iesit prin lume, pe langa ca nu are inaltimea corespunzatoare mai e si ingust pasajul. Oare unde a mai vazut el pasaj subteran cu trotuar pt pietoni ?

    • Orbu' says:

      Nu e pt pietoni…e pt situatii de avarie

      • alttds says:

        ce situatii de avarie ? ca abia are jumatate de metru latime si bordura e inalta! nici nu poti urca pe el cu roata ca dai cu farul in perete. poate e pentru biciclete!

    • Victor says:

      Cum adica nu are inltimea corescunzatoare? Tu stii ce inaltime are pasajul? Doar Camioanele mari cu inaltimea de la 4m in sus nu ar putea sa treaca ceea ce are logica pentru ca pasajul nu a fost facut pentru aceasta categorie de vehicule. Sau tu vrei sa treci cu Tractorul pe sub pasaj si te roade ca nu poti?

      Cat despre latime din nou, se vede clar pe imagini, sunt doua benzi normale de circulatie ceea ce inseamna ca incape orice vehicul care adre dreptul sa circule prin oras fara restrictii.

      Care este problema daca pasajul are trotuar pentru pietoni?

  9. Ministrul reporturilor categoria I-a says:

    E bun pentru termoficare?

  10. altuss says:

    Bine că n-au dat cu capul ! E bine făcut dar păcat ca va trebuie spart din nou şi adâncit, că altfel e făcut degeaba. Deci, alţi bani pentru spart. 🙂

  11. otl-o_teapa_liberala says:

    Faina noua statie de tramvai: Pe jos asfalt negru, sus acoperis de sticla. Estimez vara, datorita negrului de jos si a efectului de sera sus cam 50 de grade. Nu e rau, sa nu se mai tot planga calatorii astia nesimtiti ca ingheata in statie asteptand o jumatate de ora tramvaiul rarit de chel pentru eficientizare si profit. Incurajam transportul in comun, vedeti bai fraierilor?
    PS: imi place ca la pozele cu jurnalistii au trimis tramvaiul cu numarul 301, primul venit, adica prototipul aratat nemtilor. Vorbele rele zic ca cele venite ulterior sunt diferite un pic in interior, alte scaune, alt material etc. Pentru economie, evident. Cica nu sunt doua la fel intre cele 6 venite deja 🙂

  12. vasi says:

    O mica mare problema e. Strada Libertatii era foarte folosita pt ajunge din centru in parcul Traian. Dar acum e aproape inutilizabila pt ca daca iesi de pe Libertatii in Traian doar dreapta poti face, spre Centru Civic. Nu poti sa intri sub pasaj, sau spre gara sau hoteluri. Iar la ore de varf se stie ca Roman Ciorogariu era plina pana piata Creanga, acum nimeni nu va merge pe Libertatii si toti vor intra pe Roman Ciorogariu. Va fi destru in zona aia, mai rau a facut asta decat a rezolvat zona centrala. Deci ttul e facut pt fluidizarea Magherului dar restul vor fi blocate , inclusiv pasajul la ora de varf.

  13. bolojel says:

    CItat dintr-un comentariu al unui amarat din gasca lui bolojel: “Acolo pe bihon sunt exact aceiasi troli care comenteaza si aici, fosti angajati(spagari si incompetenti) ai PMO sau atarnatori. Dupa ce Bolojan i-a expediat au devenit dusmanii lui for ever… Oameni fara caracter si obisnuiti cu nemunca, niste lichele care nici pe Facebook nu-si asuma identitatea, e clar ca apartineti trecutului. Postat 12 Septembrie 2020, 10:11 de Neutryno”
    Adica el posteaza sub pseudonimul electryno pardon neutryno si ii acuza pe ceilalti ca sunt anonimi 🙂
    Si e clar ca omul crede ca daca il injuram pe imbecilul chel e musai sa fim fosti angajati pmo dati afara de cretin. Sau pesedisti. Eu unul nu am fost nu sunt si nu voi fi nicidata bugetar, si cu atat mai mult subalternul idiotului chel. Ca il injur e pentru ca merita. E simplu. Si-a bagat adanc mana jegosul in buzunarul meu pentru imbecilitatile sale, si acum ii multumesc. Si o sa injur cat voi trai pe el si pe toti din gasca. E clar neutrinashule? PS: am mai zis ca nu imi fac cont dincolo, pur si simplu nu merita efortul, mai ales ca e o fituica de partid, fara legatura cu jurnalismul adevarat.

    • cetatean says:

      Inca una dn seria Politica lucrului facut de mantuiala marca Bolovan …

      • altuss says:

        Nu e de mântuială, ci e făcut cu scopul de cere alţi bani pentru a face pasajul funcţional, deoarece aşa strâmt cum e acum, nu poate fi neutilizat de autocarele care ar fi mers la hoteluri, sau de pompieri.Mă mir cu de li s-a dat voie de la ISU Crişana să de facă o asemenea bazaconie ?! Aşa a fost şi cu mozaicul de la Vulturul Negru, aşa a fost şi cu Ciuperca, iar acum, aşa aşa e şi cu pasajul Magheru, făcut special prea jos, pentru a se cere bani de adâncire. Acesta e furtuil PNL-Style .

  14. Şcoala Democratiţã says:

    Dacă este concentrare de putere-i aprobare.

  15. xxxxx says:

    Ce avea ministru de inaugurat nu imi dau seama, nimeni din guvern nu are nici un merit in ce se face in orasul asta asa ca numai de taietori de panglici nu avem nevoie plus nu este o realizare extra este o constructie si atat nu e ceva iesit din comun,de fapt la noi asa ceva trebuie inaugurat cu un sobor de politicieni si popi in tara in care o autostrada de 600 de km inceputa in 2007 are cateva bucatele terminate ,asa isi motiveaza neputinta politicienii taind panglici la ori ce realizare si isi aroga merite pe care nu le au

  16. bolojel says:

    Azi 14 septembrie trebuia sa iti faci poze bolojele, ambuteiaj ca de obicei, megapasajul nu a rezolvat absolut nimic. Colac peste pupaza, un tramvai Astra s-a defectat chiar acolo, sporind efectul 🙂

  17. BIHON Opinii

    Accident rutier. Ce despăgubiri poți obține? (II)
    Indiferent de locul în care s-a produs accidentul de vehicul - pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulaţiei publice, în incinte şi în orice alte locuri, atât în timpul deplasării, cât şi în timpul staţionării vehiculului asigurat, asigurătorul RCA acordă despăgubiri până la limita de răspundere prevăzută în contractul RCA pentru:

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ,,Ready de party”, cu Mr. Lupu
    Videoclipul a fost lansat, la începutul acestei săptămâni, și este dedicat momentului în care Andrei Lupu s-a îndrăgostit definitiv și irevocabil de hip-hop.

    Bihon CSM Oradea

    Debut fulminant în Europe Cup. Au fost „lei” în fieful „vulturilor”
    CSM CSU Oradea a învins pe Beșiktaș Istanbul în primul meci din Turcia.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Procurorul Bogdan Sergiu Chiș, delegat șef la DNA Oradea
    Membrii Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii au decis, în ședința de marți, delegarea pe funcția de șef al DNA Oradea a procurorului Bogdan Sergiu Chiș. 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cuzap: Album istorico-geografic - o carte de vizită pentru sat și oamenii lui
    Monografia satului Cuzap, adunată într-o lucrare pe cât de elegantă pe atât de plină de conținut, a apărut la finele anului trecut, la editura Ratio et Revelatio.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Prefectul - o miză tot mai mare
    Deși rezultatul alegerilor locale, dar și parlamentare, au arătat clar că județul Bihor este dominat copios de către PNL, UDMR insistă în Capitală pentru funcția de prefect. 4

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.