BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Încep lucrările de dublare și electrificare a căii ferate. Din 2024, nu vor mai fi trenuri pe ruta Oradea-Cluj Napoca

Încep lucrările de dublare și electrificare a căii ferate. Din 2024, nu vor mai fi trenuri pe ruta Oradea-Cluj Napoca

De Alexandra Szabo
la 13 October 2023 10:45 Reactualizat la: 12 October 2023 19:47
9 Comentarii

Încep lucrările de dublare și electrificare a căii ferate. Din 2024, nu vor mai fi trenuri pe ruta Oradea-Cluj Napoca

foto: Economedia
13 October 2023 10:45 Reactualizat la: 12 October 2023 19:47
Durata lucrărilor este estimată la cel puțin doi ani.
Scris de Alexandra Szabo - Durata lucrărilor este estimată la cel puțin doi ani.

Trimite articolul

X

„În cadrul proiectului de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, a transmis Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, citați de HotNews.

Aproape 40 de curse în fiecare zi

Zi de zi, pe ruta Oradea- Cluj-Napoca sunt efectuate 38 de curse. Dintre acestea, 12 perechi sunt operate de SNTFC CFR Călători, patru perechi de Interregional Călători și alte trei perechi de către Transferoviar Călători, a relatat Club Feroviar.

[eadvert]

Dintre toate acestea, cel mai repede se poate ajunge din Oradea în Cluj cu trenul IRN146 în doar două ore și 32 de minute. Cea mai lentă cursă este R 3075, operat de grupul feroviar de stat, care străbate distanța de 152 de kilometri în trei ore și 58 de minute.

Proiect împărțit în patru loturi

Proiectul a fost împărțit în patru loturi astfel:

Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (20 octombrie 2022). Contract de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA

Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (2 noiembrie 2022) Contract de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA

Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20 octombrie 2022). Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.

Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20 octombrie 2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

„Având în vedere modul în care s-au desfășurat până acum lucrările de modernizare a căii ferate din România, este greu de crezut că o lucrare atât de complexă va fi gata în doi ani. Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, decontarea lor se va face de la bugetul de stat, pentru că PNRR nu permite fazarea proiectelor”, se mai arată în materialul Clubului Feroviar.

Au fost semnate toate contractele pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
cfr ,
electrificare ,
intrerupere circulatie ,
modernizare ,
oradea - cluj napoca
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Iancu says:
    October 13, 2023 at 10:54 am

    Niste cretini! Trebuia sa termine nenorocita de autostrada inainte de a opri circulatia trenurilor!!

    Reply
    • zsizsi says:
      October 13, 2023 at 11:56 am

      Și tu crezi, că cine mergea cu trenul va merge cu mașină personală și nu cu autocar? Autocarele/microbuzele nu merg și nu vor merge pe autostradă că pierd clienți potențiali din satele de pe parcurs. Oricum pe drumul nașional ajungi mai repede și acum ca trenul.

      Reply
    • Anonimul says:
      October 13, 2023 at 3:15 pm

      Da, cei de la “transporturi” trebuiau sa se gandeasca la o alternativa, respectiv sa fie terminata o sosea expres sau o bucata de autostrada. Sa dea Domnul ca lucrarile la infrastructura CF sa se finalizeze la termenul stabilit.

      Reply
  2. ? says:
    October 13, 2023 at 11:17 am

    La ce ne trebuie trenuri spre cluj cand noi avem autobuzul turistic otl (o teapa liberala) si air oradea (a barf looping company) cu curse in spatiul virtual mintii iliotului ?

    Reply
  3. taxi-driver says:
    October 13, 2023 at 12:57 pm

    Cluj – Aghireș circulă tren pe câte o linie alternativ, Aghireș – Huedin circulă autobuze… Dar Huedin Oradea cum și ce circulă….

    Reply
    • ioio says:
      October 13, 2023 at 1:42 pm

      Voia domnului

      Reply
  4. unul says:
    October 13, 2023 at 1:27 pm

    Oare ce alternative de circulatie terestra vor fi spre Bucuresti sau macar pana in Cluj ?

    Reply
    • Altul ii raspunde la Unul says:
      October 13, 2023 at 8:16 pm

      Spre Bucuresti ai traseu modernizat din Oradea spre Deva.
      De acolo urci pe autostrada.
      Ca asa iti place.
      Dar esti invațat ca drumul catre Bucuresti sa treaca doar pe linga Cluj.
      De-acum o sa ai trairi intense majore.
      Traficul va fi de cosmar.
      Nu e suficient cat tranzit a fost pina acum !
      De acum vor fi si basculele si utilajele care vir participa zi de zi la constructia caii ferate.
      Unele vor iesi in drumul national, altele vor intra in lateral.
      Unele supraincarcate, altele goale.
      Soseaua efectiv rupta de greutate, asfaltul plin de noroi, nisip, pietre…..
      Marcajele vor disparea de atata trafic.
      Un cosmar.
      Cosmarul nostru, al tuturor.
      Pe timp de zi estimrz ca vor trece trei ore si jumatate ca sa faci portiunea intre Oradea si Gilău.

      Reply
  5. balog victor says:
    October 15, 2023 at 1:37 pm

    m-ai face linie ferata daca nu vor m-ai fi trenuri?

    Reply
  6. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    CAS confirmă: după implementarea Legii Bolojan, în Bihor a scăzut numărul concediilor medicale
    Numărul certificatelor de concediu medical eliberate în 2025, comparativ cu anul 2024, a scăzut cu circa 3.200.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bărbatul care a provocat un accident în care a murit cumnatul său, în Biharia, condamnat la închisoare cu suspendare
    Un bărbat de 39 de ani, din Cheșereu, care a provocat un accident în care și-a pierdut viața cumnatul său, de 28 de ani, și-a aflat, vineri, pedeapsa.

    BIHON Sport local

    FOTO+VIDEO
    Interviu cu fostul fotbalist Ovidiu Lazăr: „Am fost foarte legat de FC Bihor, parcă mă simțeam cel mai bine acasă”
    Unul dintre cei mai importanți jucători care au îmbrăcat tricoul lui FC Bihor este Ovidiu Lazăr. În 3 decembrie, fostul atacant a împlinit 60 de ani, prilej cu care i-am solicitat un interviu.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Preţurile la alimente sub control automat? Planul ministrului Agriculturii
    Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, anunţă intenţia de a introduce un mecanism automat de protecţie a preţurilor la produsele agroalimentare, după expirarea plafonării adaosului comercial la alimentele de bază, prevăzută pentru 31 martie 2026.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Peste 1.200 de companii din Bihor și-au închis activitatea în primele zece luni ale anului 2025
    Numărul firmelor care și-au închis activitatea în România a înregistrat o creștere semnificativă în primele zece luni ale acestui an, fapt care indică presiuni tot mai mari asupra mediului de afaceri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Voturile spectatorilor au decis! Orădeanca Briana Magdaş s-a calificat în semifinală la Vocea României
    Vineri, 12 decembrie, publicul va avea ocazia să o trimită în finala competiției, prin vot.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.