bihon.ro Web analytics

INTERVIU (Partea I) | Ilie Bolojan: „Consiliul Județean trebuie reorientat către cetățeni”

De Călin Corpaș
Reactualizat la:

INTERVIU (Partea I) | Ilie Bolojan: „Consiliul Județean trebuie reorientat către cetățeni”

Ilie Bolojan, în biroul din Piața Unirii nr. 1, din care a condus Oradea, în ultimii 12 ani. Acum s-ar muta în Parcul Traian nr. 5, ca să conducă Județul Bihor
Reactualizat la:
Candidat pentru șefia Județului, primarul de Oradea promite o mult mai mare eficiență la Consiliul Județean. Vede transportul de calitate ca o condiție obligatorie pentru dezvoltare și implicit, locuri de muncă la distanță de Oradea. Promite zboruri, rețele de gaz și o atitudine obiectivă față de primari.
Scris de Călin Corpaș - Candidat pentru șefia Județului, primarul de Oradea promite o mult mai mare eficiență la Consiliul Județean. Vede transportul de calitate ca o condiție obligatorie pentru dezvoltare și implicit, locuri de muncă la distanță de Oradea. Promite zboruri, rețele de gaz și o atitudine obiectivă față de primari.

JB & BIHON: Care este primul lucru pe care l-ați face altfel, la șefia Județului, dacă este să comparăm cu modul în care a fost administrat Consiliul Județean până acum?

Ilie Bolojan: Aș spune mai multe lucruri. Ca să schimbi fața unui județ, trebuie să ai resurse. O astfel de resursă neexploatată corespunzător sunt fondurile europene. Energia Consiliului Județean și a primăriilor este să aducă cât mai multe investiții, din fonduri europene, din fonduri guvernamentale, din bani privați, în județul Bihor, pentru că doar așa se schimbă fața unui județ. E nevoie de o echipă de profesioniști care să scrie proiecte, care să urmărească axele unde există oportunități, care să pregătească posibilitatea ca noi să accesăm acele finanțări, astfel încât să poți să depui proiecte, când axele se deschid, pentru a avea succes. Nu e totuna să câștigi 250 de milioane de euro, 150 sau 100 de milioane de euro, într-un ciclu de finanțare. Sunt diferențe foarte mari, dacă ne gândim că un drum asfaltat de câțiva kilometri costă câteva milioane de euro, un pod costă câteva milioane de euro, vă dați seama ce se poate face în județ cu 100 de milioane de euro care nu au fost accesați.

Vă dau un exemplu concret: Aeroportul din Oradea a avut o sumă prededicată, pentru că accesase deja o finanțare și nici până acum nu s-a depus cererea de finanțare. Am avut 20 de milioane de euro dedicați pentru Aeroport și nu s-a depus această cerere, până acum. Abia noul Consiliu de Administrație a lucrat, împreună cu Zona Metropolitană, la un studiu de fezabilitate în forță, care să fie depus, în așa fel încât până în octombrie să se poată depună un studiu, ca să nu pierdem niște bani dedicați Aeroportului din Oradea.

O altă chestiune este să transformi organizarea Consiliului Județean, care este ca o mașină care, în loc să consume 7-8 litri de motorină la suta de kilometri, consumă 25 de litri. Nimeni nu vrea să aibă o astfel de mașină. CJ consumă foarte multe resurse pe funcționarea proprie, pe zone care nu aduc în plus calitate în viața bihorenilor. În acești ani, județul Bihor a existat pentru ca acest Consiliu Județean să funcționeze. Trebuie schimbată abordarea. Consiliul există pentru a oferi servicii și oportunități cetățenilor din Bihor. Trebuie făcută ordine la CJ și trebuie reorientat către cetățeni.

JB & BIHON: La ce investiții în Aeroport vă referiți?

I.B.: Vorbim despre investiții care fac ca Aeroportul nostru să fie total modernizat: poți să ai un sistem modernizat de supraveghere, poți să îți prelungești pista, poți să îți faci un hangar pentru anumite servicii și trebuie calculat că peste câțiva ani vor fi curse externe stabile. Ai nevoie de toate funcțiunile pentru perioada când Aeroportul va avea 5-7 curse pe zi.

JB & BIHON: Când credeți că vom avea aceste curse externe?

I.B.: Chiar dacă avem această situație de pandemie, în care industria de transport aerian este lovită destul de puternic, chiar dacă disponibilitatea de a călători este mult redusă, eu cred că anul viitor trebuie să avem curse pe Aeroportul Oradea. Orice an pierdut înseamnă pierderi pentru județul Bihor. Aici nu este vorba despre un moft. Este o problemă de dezvoltare strategică a județului Bihor, care arată clar: cu cât o regiune este mai bine conectată cu alte regiuni dezvoltate, cu atât se dezvoltă mai mult. Cu atât salariul mediu crește cu cât ai o conectivitate mai bună.

Pentru județul Bihor sunt câteva proiecte strategice: de la conectarea aeriană la conectarea rutieră cu sistemul de transport european și național, pe autostradă, conectarea feroviară cu Cluj și Timișoara și conectarea metropolitană și intrajudețeană. Gândiți-vă că avem două treimi din locurile de muncă, în Oradea. 25.000 de oameni care vin zilnic să lucreze și să își facă cumpărăturile în Oradea. Trebuie să se ocupe cineva de condițiile în care ajung.

JB & BIHON: Își mai permite Aeroportul Oradea să stea într-un singur operator, în condițiile în care avem experiența Ryanair?

I.B.: Pe piața aeriană nu ai sute de operatori. Sunt puține companii, prin urmare este strategic să atragi cel puțin o companie. Trebuie să subvenționăm, într-o primă etapă, oricărei companii care dorește să opereze zboruri de pe Aeroportul Oradea. În măsura în care există 300-400.000 de pasageri îmbarcați/debarcați de pe Aeroportul Oradea, sigur, se poate discuta de două – trei companii. S-o aducem pe prima, după care mergem mai departe.

JB & BIHON: Ați făcut o analiză a necesarului real de personal de care ați avea nevoie la Consiliul Județean? Considerați că se impune o eficientizare, inclusiv prin reduceri de personal, atât în aparatul propriu al CJ, cât și în instituțiile subordonate? Dacă da, vă rog să detaliați.

I.B.: Nu am făcut o analiză, dar avem niște experiențe care arată că Primăria Oradea lucrează la fel de „prost” ca înainte, dar cu mult mai puțini oameni, ca să nu spun altceva. Prin urmare, dacă mâine s-ar închide Fundația Bihor – Hajdu Bihar (înființată la nivelul Consiliului Județean – n.red.), nu s-ar întâmpla nimic. Este clar, deci, că dacă vrem să investim mai mult în județ, în afară să convingem Guvernul să ne dea mai mulți bani sau de a atrage bani europeni, avem o sursă la îndemâna noastră: impozitele și taxele de la bihoreni, pe care le putem folosi mai bine. Cu cât vom consuma mai puțin bani în interiorul aparatelor, cu atât vor rămâne mai mulți bani, ca să fie folosiți pentru bihoreni.
Ce pot să spun este că, exact ca la Primăria Oradea, dacă voi fi ales președintele Consiliului Județean, tot oamenii din interiorul Consiliului vor face lucrurile și de acum înainte. Într-un alt context, sunt convins că aceiași oameni pot face mult mai multe lucruri pentru bihoreni, cu mult mai mare eficiență.

JB & BIHON: Aveți un procent minimal cu care credeți că ar putea funcționa CJ în materie de economisire a resurselor care se duc pe funcționare, către salarii și alte indemnizații?

I.B.: Nu fac acum afirmații. Sunt convins, însă, că sumele de investiții pot fi mult mărite și din taxele și impozitele colectate în județul Bihor.

JB & BIHON: Intuim că, așa cum este și normal, urmăriți să formați o majoritate PNL, fără a avea nevoie de alți aliați. Totuși, în situația în care veți fi nevoit să formați o alianță, considerați că poate fi reformat Consiliul Județean printr-o alianță cu UDMR?

I.B.: Nu întotdeauna faci ceea ce vrei sau ce ar trebui. Electoratul, având în vedere structura demografică, îți dă o structură de consilieri municipali sau județeni. Una dintre cauzele pentru care Consiliul Județean Bihor a băltit în acești ani au fost coalițiile slabe, formate din partide de pondere egală, care își anulează energiile reciproc. De aici a ieșit o zonă de mediocritate.
O coaliție este eficientă dacă este un partid mare, care are un proiect administrativ, susținut de un partid mai mic, care respectă liniile mari și are și el câteva proiecte. Obiectivul nostru este ca președintele de CJ și primarul de Oradea să aibă o majoritate stabilă pe care să se poată baza. Obiectivul este să le explicăm bihorenilor că dacă vor schimbări și în Oradea în continuare, în bine, precum și mult mai multe lucruri de făcut la Județ, primarul și președintele CJ au nevoie de o majoritate care să îi susțină. Altfel, lucrurile nu vor funcționa.

Este de preferat ca această majoritate să fie formată din grupul consilierilor PNL. Însă este foarte probabil să se facă o coaliție de guvernare locală. De ce? Pentru proiecte serioase, ai nevoie de două treimi. A trebuit să punem la dispoziție terenul pentru stadion. Putem discuta dacă amplasamentul e perfect sau nu, dacă numărul de locuri din tribune e prea mare sau prea mic, dacă e bine să aibă hotel sau nu, aceste lucuri sunt discutabile. Dar cel mai important lucru este că avem un angajament cu Guvernul României, ca să îl finanțeze. În condițiile în care ai un acord de finanțare, omul rațional creează condițiile să poți depune documentele: să ai cel puțin 5 ha de teren compact, dacă nu mai mult și să fie cu situația juridică clară. Dacă nu făceam o înțelegere punctuală cu grupul UDMR din Consiliul Județean, punctuală pe această speță, nu eram astăzi în situația ca acel teren să fie în domeniul public al municipiului Oradea și să putem depune cererea, ca să fie prinsă în lista de investiții a Guvernului României, prin Compania Națională de Investiții.

Cu cine se face această coaliție? Cu partide care vor susține cea mai mare parte a acestor abordări puse în practică la Oradea, în acești ani, și vrem să le punem în practică și în anii următori, la Consiliu. Cel puțin până acum, cei care au votat cu UDMR, indirect au votat și cu PSD, iar cei care au votat cu PSD, indirect au votat și cu UDMR, pentru că acesta a fost rezultatul votului din 2016, cu apendicele de rigoare. Această coaliție a livrat cât a livrat. Adică, fiind în guvernare trei ani de zile, putea să livreze mult mai mult.

JB & BIHON: Excludeți apropric o alianță post-electorală cu un anumit partid?

I.B.: Sunt mai multe abordări. Haideți să vedem ce va decide electoratul din județul Bihor și după aceste alegeri, în funcție de rezultate, se va putea discuta. Obiectivul nostru nu este să ne aliem cu un partid sau cu altul. Obiectivul nostru este să creăm condițiile pentru ca la Consiliul Județean să se poată lucra în serviciul bihorenilor. Aceasta presupune o majoritate stabilă, este o condiție de bază. Altfel nu poți să pregătești proiecte, să lucrezi și să faci. Nu ocuparea unor poziții este o problemă importantă, ci ceea ce faci după aceea.

JB & BIHON: Peste jumătate din cele 101 de primării ale județului reprezintă comunități sub 3.000 de suflete. Ce pot oferi acestea unor investitori dispuși să ofere locuri de muncă și ce se poate face, de la nivelul Consiliului Județean, pentru a depăși acest neajuns? Când vom avea gaze în parcurile industriale din Tileagd, Săcueni și Tămășeu? Considerați că aceste locații industriale pot fi viabile sau intenționați să inițiați parcuri industriale și în alte locuri din județ?

I.B.: Până acum, echipa de la parcuri a luat salarii degeaba, că nu a făcut nimic. Să stai ani de zile și să nu ai nicio parcelă concesionată, înseamnă că nu ai făcut nimic. Este un alt exemplu de structură care, dacă mâine pleacă acasă, nu se va întâmpla nimic.

Cu cât te îndepărtezi de Oradea, cu atât șomajul este mai mare și cu atât nivelul de salarizare este mai redus. Ca să putem face mai multe locuri de muncă în județul Bihor și mai bine plătite, este cert că CJ Bihor trebuie să creeze condiții pentru ca firmele, companiile să se poată reloca la distanțe mai mari de Oradea, de peste 50 km, acolo unde există încă forță de muncă nefolosită.
Cu cât satul este mai izolat și mai mic, vedem acest fenomen de depopulare, inclusiv când te duci prin județ. Prin urmare, unul dintre proiectele majore să faci parcuri industriale dincolo de Aleșd, Beiuș, Ștei, Marghita, Valea lui Mihai – acestea sunt zone prioritare.

Nu faci neapărat parc industrial la 15 km de Oradea, că va rămâne gol, ci acolo unde posibilitatea de navetă nu există. Asta va permite cetățeanului de acolo să aibă un loc de muncă la îndemână.
Trebuie să trecem la un alt nivel de dezvoltare, iar Consiliul Județean trebuie să fie un integrator, un planificator, un cofinanțator, un partener al primăriilor.
De exemplu, extinderea unei magistrale de gaz de la Tileagd până dincolo de Aleșd, ca să putem avea niște parcuri industriale. Asta presupune să traversezi teritoriul unor comune și presupune o colaborare cu primarii. Colaborezi cu primarii, dacă ei văd că acțiunea CJ este corectă. Dar dacă este politică, patrimonială, normal că primăriile nu vor colabora. Consiliul Județean nu va fi un spectator sau actor politic, ci un partener al primăriilor, pentru a genera proiecte administrative care nu țin cont de culoarea primarilor, dacă respectă liniile de dezvoltare.

Este nevoie de cofinanțări pentru a se putea extinde rețeaua de gaze, în județ. Depinde de dezvoltarea unei industrii în anumite zone, pentru a fi o ancoră pentru distribuitorii de gaz. Depinde de o planificare cât mai riguroasă, în așa fel încât dacă introduci o rețea de gaz într-o localitate, să ai garanția că cel puțin două treimi din casele de acolo se racordează la rețeaua de gaz. Altminteri, acea investiție este ineficientă și în loc să duci rețele de gaz în locuri unde oamenii s-ar lega, prin decizii de tip politic, ai arunca banii pe geam.

Veți vedea rețele de gaz în județul Bihor. Sunt niște factori pe care nu îi poate controla un președinte, dar până acum nu s-a făcut nimic pe tema aceasta, deci veți vedea mult mai mult.

JB & BIHON: În ultima perioadă ați făcut referiri la neajunsurile sistemului județean de transport, limitând posibilitățile navetiștilor. Ce planuri aveți pentru o mobilitate mult mai bună la nivel județean, care să impulsioneze economia locală?

I.B.: În baza unui studiu care arată ce localități nu sunt acoperite corepunzător, în care localități frecvența nu este suficientă și care este capacitatea de forță de muncă disponibilă și necesarul, Consiliul Județean rearanjează sistemul de rute și acolo unde ruta nu este rentabilă pentru operatorul privat care o derulează, este nevoie de acordarea unor subvenții. Ceea ce nu a făcut Consiliul Județean, până acum. Atunci s-au întâmplat două fenomene: pe de o parte, nefiind mulțumite de aria de colectare, companiile și-au făcut propriile contracte cu care își aduceau forța de muncă direct la firmă, ceea ce a dus la scăderea numărului de clienți pe rutele regulate de transport. Pe de altă parte, CJ Bihor a fost un spectator, nu a făcut nimic.

Transportul public integrat este o condiție a dezvoltării. Nu toți oamenii își permit să vină la serviciu cu mașina și nu toți operatorii își permit să aibă propriul lor transport. Există această forță de muncă ce ar trebui folosită.
Acest transport se va face cu operatorii privați, dar sigur, în niște condiții în care trebuie să respecte niște standarde, grafice, rute, astfel încât să existe o acoperire mai bună. Și sunt convins că în felul acesta, oamenii vor rămâne în acele localități, oamenii se vor reloca în casele părăsite, de acolo. De ce să îți iei o casă în Ungaria și după aceea să nu poți să treci granița, pentru că există coronavirus, când poți să îți iei casă la 20 – 30 km de Oradea unde, dacă ai asfalt și o rută de transport bună, nu ai probleme de genul acesta.

JB & BIHON: Până acum, ZMO nu a reușit să includă comuna Sântandrei în sistemul public de transport, operat de OTL. Ca președinte la CJ, veți reuși să îl convingeți pe primarul de Sântandrei că e bine, totuși, să intre OTL, să realizeze un transport integrat comună – oraș?

I.B.: Nu primarii din Zona Metropolitană sunt responsabili pentru ce tip de transport au, ci Consiliul Județean, care nu a făcut nimic să participe în parteneriat cu operatorii, publici sau privați, ca să rezolve problema. S-au prorogat termene și Consiliul nu a intervenit deloc să verifice anumite standarde, să facă, să nu fie doar un spectator al acestor stări de fapt. De aceea nu s-a putut. A fost cazul Paleului, acolo operatorul a refuzat să mai facă ruta. În condițiile acelea a putut să intre OTL. Dar până atunci nu putuse să intre, legal.

Dacă Bolojan va fi ales președinte, Consiliul Județean va fi un partener al primăriilor în realizarea acestui sistem de transport integrat, inclusiv cu abonamente unice, în Oradea.

VIDEO | INTERVIU (PARTEA I) Mandatul lui Ioan Mang, definit de drumuri și de redeschiderea Muzeului Țării Crișurilor

INTERVIU Simona Bișboacă, un președinte de Județ în sprijinul producătorilor locali

INTERVIU | Blejan: Schimbarea poate veni doar de la oameni care au realizat ceva în privat

60 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Vasi says:

    Ce minciuni la el. Catre cetatean ce gluma byna . Cand dracu ai tinut tu audiente sau a contat parerea cetateanului pt tine.

    • Radup says:

      “În măsura în care există 300-400.000 de pasageri îmbarcați/debarcați de pe Aeroportul Oradea, sigur, se poate discuta de două – trei companii.”ca sa ai acest numar de pasageri anual ar trebui sa ai zilnic 5 curse cu toate locurile ocupate,cu avioane efectuate cu avioane de minim 200 de locuri,ceea ce e prea putin probabil!

      • gabriel says:

        Termina Bolovane cu aeroportul tau ca nici dracu nu merge din Oradea in extrasezon, vezi ce salarii sunt aici, majoritatea lucreaza la banda pe borsului, tu crezi ca in orasul asta traiesc oamenii din Cluj. Oradea 500 mii Clujul 5 mil pe an. Cine vrei sa vina aici cu avionul, studenti nu ai, oameani de afaceri nu, evenimente culturale nu, in scop medicinal nu. Crezi ca atatia turisti atrage orasul , asta e de moment, sa vedem cati mai vin la Aquapark dupa ce isi face Clujul si Baia Mare a lor. E total gresita directia orasului sa ne bazam doar pe turisti.

        • fasd says:

          clujul n-a avut niciodata mai mult de 3 mil de pasageri

          • vasi says:

            cand o sa iaba 500 mii oradea atat va avea clujul, acolo creste cu 30% pe an nr de pasageri. Oricum asta spune tot, un oras mai mare cu 40%, au de 10 ori nr de pasageri, plus veniturile orasului sunt de 3 ori mai mari ca in Oradea. Nu buget din fonduri europene ca aici stam mai bine, dar asta trebuie sa dea de gandit cu ai de 3 ori venituri mai mari cu doar 40% populatie in plus, si uite ca aici se vede diferenta de salarii, ca de acolo merg banii la buget.

        • Radup says:

          Gabriwl, vom plati noi populimea subventiile celor care vor dori sa zboare de la “Orade”,adica 800.000 de eur/companie de zbor! Adica daca vor opera zboruri Ryaniar,cat si Blueair,boi oradenii fie ca zburam cu avionul,fie ca nu ,vom fi nevoiti sa platim 1.6 milioane Euro acestor compani!acesti bani inseamna 3 noi crese construite,sau 2 noi licee,sau un nou spital municipal complet dotat,dar administratia PNL alege sa dea banii pe apa Sambetei,adica la cei ce aleg sa se plimbe ,nu la cei ce aleg dezvoltarea

          • Xyz says:

            Ce rost are sa investesti in aeroport daca Debrecen face praf iluziile voastre, ce rost are sa investesti in aquaparc daca Hajduszoboszlo zambedte de voi?

        • Ghiolban says:

          Ne mai scutești cu Clujul tau? Serios? O sa aibe Clujul aquapark, atunci când va avea si metrou, adică în veci… În rest se vor face toate pe rând, stai linistit… Si Clujul s-a cam plafonat de ceva timp. Oradea in schimb face investiții serioase în infrastructura, nu glumele de piste colorate cu vopsea de la Cluj, plătite la pret triplu.

        • gabi says:

          Gabriel esti pe spate

    • INCREDERE BUNÃ MÃINI BUNE says:

      Nu vorbi cu dr…l.
      Omul rãu vrea şi respect.

  2. FanBolojan says:

    Da da si promite si taxe si impozite mult mai mari si veti plati si pentru ca veti parca masina in fata casei voastre si multe multe vrajeli ce mai are domnul piroman in cap .nu votați cu el pentru ca o sa regretati enorm de mult garantat!!! Nici cu PSD ,UDMR ceva mai nou ăstea ne-au tras țeapa de 30 de ani incoace .

  3. Vasi says:

    Ce minciuni la el. Catre cetatean ce gluma byna . Cand dracu ai tinut tu audiente sau a contat parerea cetateanului pt tine. Taxe cat mai mari, gigacalorie la pret maxim, toalete nu, taxe pt orice, exproprieri pt interesele imobiliare. Hop acum e pt cetatean

  4. Born here says:

    Asta chiar crede ca o muscam,adeja eu m-am saturat de minciunile lui a trebuit sa astept ani sa pot sa ii transmit ceea ce cred never again bine a spus cineva cel ce a postat e timpul pt. ceva noi astia vechi si-au pierdut caracterul eu cred ca nici nu au avut niciodata

  5. Kamigazele dau raze says:

    Poate vine vreme bunã şi alegeri nu se amânã nu mai e de politruc el viseazã singur cuc sã arate la partid cã e zeus cu acid şi pe baze kamikaze monument europene tu scoţi sarea, bihorene.

  6. Gabriel says:

    Ce te faci fara cartea lui Bloomberg ca aia se refera la oras si primarie. La judet nu se aplica. La judet il copiezi pe Stalin si Hitler???

  7. Gabriel says:

    Parca vad ca din 101 localitati vor fi comasate in maxim 30 de localitati. Satele mici demolate iar dezvoltatorii imobiliari din oras se vor muta in judet pt a termina ce a inceput ceausescu ca nu e rentabil sa ai lumea rasfirata sa fie la un loc. Iar noile sosele din oras vor fi ingustate cu 30cm cum s-a facut in oras cu noile strazi. E mai ieftin . Copacii de pe marginea drumurilor vor fi taiati ca sunt periculosi.

  8. Bolojean says:

    Nu inteleg de ce asta e bun si Ceausescu e rau. Construia Ceausescu in toata tara de ne sareau capacele. Si din banii nostrii nu din cersit. Acuma face Bloomberg cotetze nu neaparat trainice(unele chiar se darama sau se termina pe la Pastele Cailor), si tulai Doamne ce primar!

  9. maria says:

    Oare copacii de marginea drumurilor vor fi taiati?

  10. cetatean says:

    reorientate mai ales lucrarile de infrastructura de prin judet spre firmele prietene PNL 🙂

  11. vasi says:

    Imi place ca si in programul lui Birta sunt numai betoane, nu scrie nimic de dezvoltarea Universitatii si atragerea de materie cenusie in oras, aici se vede dezvoltare, nu in betoane, noi sa nu ne plangem ca avem salrii minime cat timp accent se pune pe scoli profesionale. Deci educatie nimic, cocalari si tiganie. Cnd vor pleca firmele din Bihor cele care dau salarii minime, unde sunt buni oameni cu 8 clase, nu stiu ce se alege de orasul asta, care firme mari or sa mai vina aici, si nu vor merge in Cluj, Iasi, Timisoara unde exista forta de munca calificata.

    • Victor says:

      Se vede ca Vasi asta este vuvuzela Psdista dupa cum tot încearcă sa promoveze marile idei de doi lei a lui Emilut.Ce investiții sa faca Primăria in programul educațional al Universității? Universitatea este instituție independentă, sunt limite pana unde primăria poate să-și bage nasul. Pana la urmă dezvoltare in general a orașului atrage tineri si duce la creșterea cererii pentru universitate, deci ajută si universitatea.
      Si ce materie cenușie sa aducă? In ce scop, in ce mod? Detalii foarte relevante.
      Eu nu înțeleg de ce betoane tot vorbesc pesdistii astia. Suna mai mult a lozica ieftină din cauza că duc lipsa de argumente reale, constructive.

  12. Petre says:

    Sper mult sa schimbe fata judetului acest om. Este foarte capabil si a demonstrat asta prin faptul ca oradea a devenit un oras super dezvoltat, cochet si frumos.

    • lepre says:

      Si oras mai ales scump, cu salarii mici. Tot uiti sa precizezi asta.

      • SelfI says:

        Da! Și n plus, pleacă Bolojan, dar:(cine răspunde) dealu Ciuperca, pasajul, centru’, astea s rezolvate? Chiar îmi dau seama că singura realizare în 3 mandate îi drumu’ expres! În rest, și o făcut, treaba pt care o fost ales și plătit . Și totuși, ales fiind de orădeni și plătit din banii lor, e cam puțin! :)) Șmecher rău, domnu col Bolojan…. ha, ha, ha. ÎS CURIOS DE BIRTUȚ….MINI ME:)))))))))))

    • FanBolojan says:

      Eu iar sper sa ne scapam de el si de gașca lui de hoti si infractori

  13. mioara says:

    felicitari!

  14. Maioteza says:

    Ouatu-s-a diirecţie nouã.

    • Decretel says:

      Fraiere , tu care tot o dai in sus si in jos cu salariile mari din Cluj si le compari cu cele din Oradea !
      Ai trait macar trei zile si ai platit ceva din cumparat in municipiul Cluj ?
      Ca totte rupi cu comparatiile.
      Am tinut doua fete in facultate in Cluj si nivelul cheltuielilor de acolo e altul , sa stii .
      Sa fii fericit ca platesti atat cat platesti pe ceea ce cumperi in Oradea .
      Te-as vedea eu in Cluj cum te-ai linge pe degete privind si neputand cumpara de multe ori .
      Esti un mascarici fraier si povestitor .

      • Decretel says:

        Cand ai ajuns in Cluj cred ca ai luat si ai inceput sa mananci din plasuta de un leu in care ti-a pus maicuta sau iubita ceva sandwish de drum.
        Daca te duceai in Carefour , in Auchan , etc…., vedeai ca totul e mai scump ca si la noi in Oradea.
        Incepind chiar cu benzina sau motorina ptr.masina mica necesara zilnic .
        Nivelul cheltuielilor explodeaza in Cluj .
        Tu compari numai castigul .
        Dar daca platesti chirie in Cluj comparativ cu Oradea , cum ti se pare ?
        Degeaba castigi mult in Cluj sau in Timisoara daca ti se absoarbe castigul imediat .
        Totul e mai scump .
        Si atunci ce folos ca altii castiga mai mult ?
        Emai linistit si traiestecu naiputin stres care locuieste intr-un oras ca Alba Iuliacu nivelul de salarizare de acolo , decat unul ce castiga mult si cheltuie enorm .
        Asaca traieste experienta la propriu , apoi te apuca de povestit.
        Nu cu chirii si intretibere plus bani de buzunar platite de parinti in timpul studentiei.
        Ci pe cont propriu , sa ajungi tu sa castigi bruma de bani si tot tu sa ii dramuiesti ca sa supravietuiesti in Cluj.
        Ar putea sa iti fie jena ptr.ce debitezi.

      • gabriel says:

        Fraiere de Decretel, vb despre CLuj ca stau ca jumi juma in ambele orase, din cauza serviciul. Oricum incercam sa ne imbatam cu apa rece salarul mult mare din Cluj iti permite sa platesti si chirie si sa traiesti, iar calitatea vietii e mai buna in Cluj din orice punct de vedere, scazand traficul cateodata, la orice capitol Clujul e peste Oradea, absolut la orice.

        • Darius says:

          E pe dracu! Am stat si eu la Cluj, și abia am asteptat sa revin de acolo, după facultate, si castig foarte decent în Oradea, si nu doar eu, si alti colegi de facuta, din alte orase, câștigul e la același nivel cu Clujul, doar ca nivelul de cheltuieli e cu totul altul. Mai lasa-ne cu Clujul tau cu tot, ca la unii ne-a ieșit pe urechi, de bine ce ne-a fost acolo… Nu ne întoarcem acolo, decât în vizită sau cu treburi în cadrul serviciului, in rest nu. Iar referitor la calitatea vieții, nici într-un caz… ca să nu zic locurile de petrecere a timpului liber, mult mai variate la Oradea.

      • ovi says:

        Mai Decretel, ce-i cu limbajul asta de mahala? Ti-au plecat fetele in Cluj si te-ai ofticat ? Pai normal ca pleaca, viata studenteasca in Oradea este ZERO!!! Si eu am studiat in Cluj, ca multi altii de aici. De ce? Fiindca in Oradea e pierdere de vreme! Da, in cluj se traieste mult mai bine. Si in Timisoara. Pe langa raportul salariu-costuri de trai, mai trebuie luat in vedere inca un aspect: viata culturala, concerte, arta,…. chestii d-astea care in Oradea lipsesc aproape complet! Sa nu vorbim de infrastructa, ca desi se construieste mult si se reabiliteaza sosele, astea sunt facute in scarba, la standarde foarte joase! Asa ca lasa naibii lauda ca ai tinut 2 fete acolo. Si altii s-au chinuit sa stea acolo, nu esti erou.

        • vasi says:

          Ce infrastructura dezvolta, ati vazut ca toate noile strazi asfaltate sunt mai inguste cu vreo jumate de metru, sensurile gratorii si unde este loc sunt facute minuscule, ce dezvoltarea pulii e asta, facuta la norma numai sa fie, ati vazut drumuri afra, sau sensuri giratorii in alte locuri in tara? Uite exemplu acum se asfalteaza strada Victor Babes in centru, bordurile au fost mutate cu vreo 30 cm spre interior, iar se ingusteaza o strada. Doar a facut calcul Bolo ca daca asfaltezi 200 de strazi si le ingustezi cu 50 cm , la 100km cat au 200 de strazi , mai castigi 50mii mpatrati si uite cum ai facut economie de 5 hectare de asfalt, nu conteaza calitatea vietii ca de abia circuli si risti sa freci masina, nu stiu ce standardele pulii respecta noile strazi facute dar sunt incredibil de inguste fata de vechile locatii. Imi vine sa vomit cand ii vad fata asta de mare atotstiutor si calculele lui de doi bani, numai lauda aia a spus totul ca a data afra 200 d eoameni din primarie si a facut un pod. La el totul se rezuma la banii pt betoane.

      • obsedat says:

        Esti cam pervers cu doua deodata, dar fiecare cat isi permite.

  15. Aisamibag says:

    Demagogie, infatuare, necunoasterea legilor sau sfidarea lor. Asta e de retinut din interviu. Seamana leit cu cel dat Mediafax.

  16. Orădeanul says:

    D-le Bolojan: pe cine considerați dv. cetățeni al acestui județ? Pe primari PNL-ULUI, sau în ce-l m-ai râu caz , pe membri PNL. Așa cum ați tratat cetățeni orașului Oradea? In primul mandat ați m-ai ținut cont de propunerile noastre. Apoi ați făcut o clică în primărie și după ce ați demolat toate garajele care v-au incomodat lați lăsat pe Malan MAFIOTUL să facă ce o vrea cu celelalte. Așa că acum după voi potopul. Vedeți de ce nu m-ai avem încredere în spusele dv? Stoarceți zeamă din piatră seacă ( BANI). AȘA că nu știu cum vor înghiți cetățeni acestui județ gălușca. Îmi aduc aminte când erați prefectul județului ce lucruri bune ați făcut. Putea să intre la dv orice amărât, erați un om simplu, umblați pe jos și nu vă era frică să dialogați cu noi oamenii de rând. De aceia v-am votat ca, primar. După aceia ați schimbat fila.. cum se schimbă oamenii?

    • ovi says:

      Omul s-a imbatat de putere, a uitat de unde a plecat. Daca nici ca primar nu asculta ce au de zis oamenii, cine crede ca mai sus ar reveni la bunul simt sa asculte si “plebea” ? Mai bine s-ar pensiona si ar iesi din politica, deja se vede un mic ceausescu.

  17. Orchestra Consulului vocal says:

    Tare orientarea, tare cântarea.

  18. Yard says:

    Ce-i mai place minciuna…da de Zeus este vorba.

    • Decretel says:

      Da,mai Ovi .
      Da .
      Si tu ai studiat in Cluj ptr.ca in Oradea e pierdere de vreme pe….bani !
      De aia mi-au plecat si fetele mele sa studieze in Cluj.
      Ca acolo dupa ce au dat examen ca sa fie acceptate si au dovedit ca sunt ok , nu a trebuit ca sa le platesc taxe ca in Oradea ca sa poata invata .
      Si da .
      Au plecat nu ca sa aiba o tzidula la finalul facultatii ci ca sa invete si sa participe si la viata culturala a orasului .
      Da , pina aici suntem de acord .
      Dar s-au suprapus trei ani una cu alta in Cluj , deci erau doua studente din aceeasi familie acolo . Si la astea le trebuia si chirie , dar sii intretinere , bani de cheltuit cat si cele necesare vietii ( haine , incaltaminte , carti , etc…. ) .
      Si toate le cumparau pe bani .
      Si se plateau in Cluj .
      De catre parinti , normal .
      Parinti proletari , nu parinti burghezi sau din familii de nomenclaturisti .
      Asa ca , astia care ati facut facultatea prin Cluj , pe cheltuiala parintilor , decat sa va tot laudati cu cat de frumos si de udor v-a fost fara ca sa stiti cum au platit amarastenii aia de acasa toatefigurile , mofuturile , vacantele , chefurile si Un toldurile voastre , mai bine ati tacea si le-ati trimite in noaptea astaun mesaj parintilor vostri . Mesaj in care sa le multumiti si sa va cereti iertare , ca au gasit posibilitatea ca din salariul castigat in orasul lui Bolojan sa va sustina pe voi in orasul mult laudat Cluj . Si mult exagerat de scump .
      Mai ales cand vine vorba de figuri.
      Daca ati fi castigat voi singuri banii aia pe care i-ati tocat in timpul studentiei prin pubb-urile Clujului, v-ar fi alta atitudinea acum . Si v-ati alege cuvintele .
      Ati fi si cu un pic de bun simt si ati avea un minim respect .
      Voi stiti doar ca atunci ati trait bine .
      Ca nu ati obosit voi ptr.banii aia pe care i-ati tocat .
      Iar acum , cand castigati exact cat va e valoarea , suspinati dupa viata de atunci.
      De ce nu ati ramas acolo , de ce navetati acum intre Oradea si Cluj ?
      E tarziu sa va duceti unde or mers si altii , sa traiti doar din impresiile si figurile carev-au marcat timpul studentiei ?
      Va rog , cautati mersul trenurilor si …. pedalala Cluj .
      Ca Boc e mai barbat .
      Sau cu masina personala , cava asteapta benzina mai ieftina si coada de la iesire din Gilau .
      Daca e mai u-a-u sa stai dimineata o ora in trafic ,iar dupa masa o ora si jumatate .
      Zilnic .
      Ca in week end stai incolonat de ori unde vii si ori incotro te-ai duce .
      Bine ati plecat mutati in Cluj !!

      • FanBolojan says:

        Decretel le-ai ținut tu pe bani tai fetele? sau se descurcă ele singure ca si Moldovencele aci in oradea stii despre ce vorbesc? Tânără ofer companie bărbaților generoși!!! Hmm da curvai lumea asta cu Bojanul vostru in frunte

  19. Darius says:

    micutul dictator bolojan a demolat abuziv dupa bunul lui plac garaje facute cu autorizatie ca in regimul ceausescu fara sa acorde despagubiri ceea ce reprezinta un abuz din parte lu bolojan si clicii lui din primarie, in locc sa le demoleze pe cele fara autorizatie el le daarama pe cele construite cu accte, rusine bolojan si clicii lui.

  20. Gyohanisz says:

    Si tu Bolovanu trebe reorientat la puscarie minim 20 de ani.

  21. Vã cãutaţi? says:

    În pandemie vreţi fonduri şi dezvoltare drumuri pasarele parcuei parcari linii de tramvai. S a n a t a t e.

  22. victor rus says:

    DEin pacate PNL v-a ramane in istorie un partid care nu respecta legile tarii (LEGEA PENSIILOR) Un partid care isi bate joc de pensionari si de copii.In Ianuarie 2020 cumparam cele necesare di supermarket cu 250 lei acu nu ajung 450 ,nu mai vorbesc de medicamente. Desi poate ai merita sa fii ales la judet nu cred ca v-a vota lumea asemenea partid si o sa pierdeti Oradea si Jud .Bih.

    • stick says:

      noah stai tu linistit in banca ta cu aberatiile take cu tot…auzi la el…in ianuarie cumpara cu 250…azi nu ii ajung 450….te doare mintea cand vezi asa oameni… Iar cu legea pensiilor….de unde bha daca nu sunt bani in buget…sau hai sa mai facem un imprumut…ca doar asa facea psd-ul.Sezi bland si nu mai suge de la Ciolacu toate aberatiile

  23. Un oradean says:

    Pana acuma in ce directie a fost orientat?

    • Decretel says:

      Ptr.FanBolojan :
      Ti-a explicat maica-ta ca asta e reteta succesului ?
      Are exoerienta ea si ti-a transmis-o prin viu grai si tie ? Sau chiar ti-a aratat ?
      Se pare ca nu esti doar tampit , esti si ticalos de dobitoc.
      Vai de mintea ta !
      Tu crezi ca daca femeile din viata ta s-au realizat asa , toata lumea stie sa fie doar curva ?

      • FanBolojan says:

        Decretel eu de mata si de fetele tale vorbeam cu anunțurile lor 189899989 ști tu pestisorule 😂😂😂😂😂

  24. emma says:

    Pe langa lucrurile bune facute de bolojan sunt si multe lucruri negative si abuzive de dictatator, cum sunt locurile de parcare de la domiciliu care se dau pe bani este inadmisibil ca la parcarile de la domiciliu sa iei bani de la oameni pai atunci de ce platim noi taxe si impozite ca sa platim si locurile de parcare este inadmisibil asaq ceva, nu toti avem salarii grase si nesimtite ca cei din primarie.

  25. EXPROPRIERI DE CASE says:

    EXPROPRIERI DE CASE si terenuri sub pretul pietei asta numeste orientare catre cetateni ? Inainte de alegeri cetateanul este IMPORTANT ca o vreti votul ,iar dupa asta ZERO consultare cu populatie. Ceausescu na murit ,sistematizarea fortata se numeste astazi regenetate urbana pt. folosul comunitatii si alte mizerii.

    • FanBolojan says:

      Exact bine zici expropierile taxe impozite tăierea copacilor dărâmarea caselor si multe altele nu are ce cauta Bolojan nici la primarie dar nici la conducerea judetului cine votează cu el e prost de bubuie!!!

  26. mara says:

    toti cei numiti in functii de conducere la influenta lu bolojan sunt niste parveniti, incompetenti numiti pe functii pentru ca sunt cunostintele lui, inclusiv birta care n-a muncit in viata lui nimic si e promovat ca viceprimar si acum primar singura lui ,,calitate’ este ca este protejatul lu bolojan, cum naiba sunt alesi oamenii pe listele electorale pe principii de interese de grup si cumetrii nicidecum dupa competenta si profesionalism.

  27. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Recensământ în Bihor: Amenzi de până la 3.000 de lei pentru cei care refuză recenzarea
    Cu 20 de zile înainte de termenul-limită, 71% din populația țintă estimată a județului Bihor s-a recenzat.

    România

    ”Golden Gata de România” aproape finalizat. Podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschis circulație anul acesta
    Ultimul segment de tablier metalic al podului peste Dunăre, de la Brăila, care va face legătura dintre sudul Moldovei, nordul Munteniei şi Tulceaa fost montat marți, 28 iunie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție, șoferi! Joi seara se închide circulația pe traseul Cetatea Oradea – Piața Unirii
    Întreruperea circulației va avea loc în intervalul orar 20:00 - 21:30.
    tombola lunii

    BIHON CAO

    Avarie în Nufărul. Se întrerupe furnizarea apei potabile

    BIHON CAO

    Anunț citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Strada Diasporei: 400 m și 2,5 milioane de lei
    Strada se află în zona Spitalului TBC, fiind mărginită la nord de str. Izvorului, iar la vest de str. Oituz.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Caz șocant în Bihor! Și-a înjunghiat fratele și și-a lovit mama, iar apoi a încercat să înjunghie un polițist
    Un bărbat de 27 de ani a fost reținut după ce a distrus mai multe mașini, și-a înjunghiat fratele și apoi a atacat un polițist. 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Construcții Erbașu a început proiectarea centurii Sânmartin
    Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.