BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Lucrările la electrificarea căii ferate Oradea - Cluj avansează cu viteza... melcului. România riscă să piardă finanțarea europeană

Lucrările la electrificarea căii ferate Oradea - Cluj avansează cu viteza... melcului. România riscă să piardă finanțarea europeană

De Alexandra Szabo
la 12 March 2025 08:00 Reactualizat la: 11 March 2025 20:59
4 Comentarii

Lucrările la electrificarea căii ferate Oradea - Cluj avansează cu viteza... melcului. România riscă să piardă finanțarea europeană

foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură
12 March 2025 08:00 Reactualizat la: 11 March 2025 20:59
Asociația Pro Infrastructura trage semnale de alarmă cu privire la ritmul în care avansează lucrările la calea ferată Oradea - Cluj-Napoca.
Scris de Alexandra Szabo - Asociația Pro Infrastructura trage semnale de alarmă cu privire la ritmul în care avansează lucrările la calea ferată Oradea - Cluj-Napoca.

Trimite articolul

X

Într-o postare pe rețelele de socializare, reprezentanții Pro Infrastructura au scris că lucrările „înaintează pe alocuri bine în teren și pe alte… alocuri, deloc”. Aceștia susțin că deși se intenționa reluarea circulației pe primele două tronsoane dinspre Cluj în prima parte a anului 2026, „inițial pe tracțiune diesel, pe celelalte două doar putem visa la trafic pe ambele fire la final de 2026”.

foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură

Circulația trenurilor pe ruta Aleșd – Oradea va fi funcțională pe un fir pe toată perioada șantierului pentru ca activitatea industriei locale din Aleșd să nu fie blocată. Începând de luni, 10 martie, a fost închisă linia dintre Episcopia Bihor și graniță.

foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură

„Conform raportului oficial oferit de CFR luna trecută pentru sfârșit de ianuarie 2025, stadiul fizic este 23% pe lotul 1 (Cluj-Aghireșu), 32% pe Aghireșu-Poieni, doar 4,5% pe Poieni-Aleșd (include defileul, zona cea mai dificilă de pe traseu), respectiv 10% pe Aleșd-Frontieră Ungaria. Nu ne așteptăm ca avansul din februarie să ne dea pe spate, mai ales că vorbim de o lună de iarnă.
Teoretic, jalonul PNRR cere ca lucrările să fie gata în august 2026 ca să și fie decontate de la Bruxelles. În condițiile cifrelor de progres amintite în paragraful anterior și a diverselor blocaje, mai ales pe lotul 3 unde încă se proiectează și nu avem autorizație de construire emisă peste tot, este practic o garanție că România va pierde bani europeni (și) de pe acest coridor feroviar. Întrebarea este câți”, se mai arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.

Pentru ca pierderea financiară din PNRR să fie ocolită, este necesară finalizarea proiectării Poieni – Aleșd, precum și emiterea autorizației de construire în următoarele 3-4 luni. În aceste condiții, constructorii de pe toate loturile trebuie să se autodepășească pentru ca aceștia să finalizeze lucrările la timp. Constructorul primelor două tronsoane dinspre Cluj-Napoca este Alstom-Arcada, FCC-Gülermak este constructorul celui mai dificil sector, iar WeBuild-Pizzarotti pe capătul vestic.

foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură

„Cele patru secțiuni au termene contractuale de execuție de 36 de luni fiecare, iar autorizațiile de construire au fost emise în 2024 pe diverse bucăți, însă nu peste tot. Faceți voi calculul matematic, chiar în condițiile unei mobilizări exemplare a constructorilor care ar putea teoretic, pe ici pe colo, să mai recupereze din întârzieri, într-un scenariu (foarte) optimist”, se mai arată în postare.

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
electrificare ,
finantare europeana ,
lucrari ,
Oradea Cluj ,
stadiu lucrari
4 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. xxx says:
    March 12, 2025 at 9:20 am

    Pana acum au facut cam 7% din lucrari..in aprox 2 ani. Si ei cred ca in un am vor face 93%, ha ha ha. Nici podurile in Oradea nu le termina in 3 ani

    Reply
  2. Petru says:
    March 12, 2025 at 11:57 am

    Asa merge treaba, se fac licitatii, castiga unul, ceilalti fac contestatie. Se reface licitatia si tot asa. Dupa 5 ani primeste in final unul lucrarea. Si lucreaza cand poate si are chef.

    Cand e lucrare sa monteze o conducta se incepe lucrarea, se sparge soseaua si se inchide drumul. Dupa 2 ani se pune conducta. Dupa inca 2 ani se reface drumul. Si apoi se descopera ca e sparta conducta si se sparge iar tot.

    Reply
    • sandu2100 says:
      March 12, 2025 at 12:52 pm

      De ce nu mergi tu sa lucrezi sa dai o mana, fii patriot

      Reply
  3. Orădeanul says:
    March 12, 2025 at 12:40 pm

    Sunt zone unde nu se lucrează de luni de zile! Întrebarea e! Ce face d-l Grindeanu? Cine ii verifică pe intrprenori acestea? Cum e posibil atâtea luni fără să învârtă o lopată în tot acest lot! Domnilor parlamentari de Bihor, anunțați-l pe Grindeanu să iasă afară din bârlog ca, a venit primăvara!

    Reply
  4. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție, se sparge! Pavajul din Centrul Civic a fost spart: canalizarea parcării din jurul catedralei nu funcționează în parametri
    Oradea este un vast șantier la proiectelor de reabilitări, modernizări sau amenajări pasaje. Însă unele proiectele finalizate implică deja lucrări de reparații.

    România

    VIDEO
    Scene șocante! Un tânăr s-a aruncat dintr-o mașină aflată în mers și a ajuns la spital cu multiple răni
    Un tânăr de 20 de ani a fost internat la spital după ce s-a aruncat dintr-o mașină în timp ce se afla în trafic.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Se caută salvatori! Ambulanța Bihor recrutează voluntari - vezi perioada de înscriere
    Serviciul de Ambulanță Județean Bihor anunță deschiderea unei noi serii de recrutare a voluntarilor, oferind oportunitatea tuturor persoanelor interesate să se implice activ în sprijinul echipajelor medicale de urgență.

    BIHON CAO

    Anunt Compania de Apa

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un suflet în primejdie. Pompierii orădeni au salvat un câine căzut într-un canal din Sântandrei
    În noaptea de duminică spre luni, pompierii militari orădeni au desfășurat o misiune de salvare a unui câine căzut într-un canal de colectare a apelor pluviale, situat pe strada Veseliei din localitatea Sântandrei.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Operațiunea Jupiter 4 | Prejudicii de 120 de milioane de lei în 15 dosare penale vizate de acțiunile din Bihor
    Procurorii bihoreni au anunțat un prim bilanț al acțiunilor operative pe care le-au desfășurat săptămâna trecută, în cadrul celor cinci zile ale operațiunii Jupiter 4, alături de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice (SICE) Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Proiectil funcțional din al Doilea Război Mondial, descoperit de către un paznic
    În cursul zilei de sâmbătă, 8 noiembrie, specialiștii pirotehnicieni au fost mobilizați în comuna Nojorid, unde au desfășurat o misiune de asanare a teritoriului de muniția rămasă neexplodată.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.