BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Modernizarea CFR Oradea - Cluj costă peste 1 miliard €!

Modernizarea CFR Oradea - Cluj costă peste 1 miliard €!

De Călin Corpaș
la 14 February 2020 09:49 Reactualizat la: 14 February 2020 12:22
23 Comentarii

Modernizarea CFR Oradea - Cluj costă peste 1 miliard €!

Prefectul Dumitru Țiplea și directorul regional al Companiei Naționale de Căi Ferate filiala Cluj, Petru Ceș
14 February 2020 09:49 Reactualizat la: 14 February 2020 12:22
Investiția-mamut presupune electrificarea căii ferate pe toată distanța dintre Cluj și Episcopia, dublarea liniei între Telechiu și Oșorhei, dar și modernizarea gărilor și a haltelor de pe traseu.
Scris de Călin Corpaș - Investiția-mamut presupune electrificarea căii ferate pe toată distanța dintre Cluj și Episcopia, dublarea liniei între Telechiu și Oșorhei, dar și modernizarea gărilor și a haltelor de pe traseu.

Trimite articolul

X

Apare cifre, date și termene concrete pentru unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură pentru județul Bihor: modernizarea și electrificarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Ieri, în sala mare a Prefecturii Bihor a fost prezentat studiul de fezabilitate, în fața directorului general CFR Infrastructură, Petru Ceșa, a prefectului Dumitru Țiplea și a primarilor localităților aflate pe ruta căii ferate nr. 300 Oradea – Cluj. 1,32 miliarde de euro va costa reabilitarea totală a căii ferate, dublarea ei între Telechiu și Oșorhei (17,9 km), electrificarea căii între Cluj și Episcopia Bihor (160 km), precum și lucrări de reabilitare și modernizare la gările din Oradea, Cluj-Napoca, dar și a stațiilor și a haltelor de pe traseu.

Proiectarea și execuția ar urma să aibă termen de finalizare 48 de luni. Lucrarea va fi împărțită în patru tronsoane, transmite prefectul Țiplea. Prin urmare, dacă anul acesta vor fi cunoscuți proiectanții și executanții, ar trebui ca până la finalul anului 2024 să se poată circula, între Oradea și Cluj, cu viteze până la 160 km/h, pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h, pentru trenurile de marfă.

Dacă în România guvernările vor înțelege, finalmente, că realizarea în timp util a proiectelor majore de infrastructură reprezintă o problemă de securitate naționale, s-ar putea ca până la finalul anului 2024 să putem circula cu 160 km/h, în condiții civilizate, între Oradea și Cluj Napoca.

Firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA Madrid și cea românească Baicons Impex SRL București au finalizat studiul de fezabilitate, prezentat, joi, în sala mare a Prefecturii Bihor din Oradea. Prefectul Dumitru Țiplea a ținut să le demonstreze colegilor din Cluj cum, în Bihor, 40 din cele 41 de avize necesare studiului au fost obținute în timp-record, în doar nouă zile, de la primării și instituțiile cu atribuții.

„Am ținut să impulsionăm instituțiile pentru a emite avizele necesare cât mai repede. Dorim să câștigăm timp, astfel încât să putem urgenta organizarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția lucrărilor la acest proiect de importanță critică pentru județul Bihor”, ne-a declarat prefectul Dumitru Țiplea, după întâlnirea la care a participat și directorul general CFR Infrastructură, Petru Ceșa.

Linie dublă, linie simplă

După ce proiectul-mamut de 1,3 miliarde de euro (fără TVA) va fi realizat, vor fi 160 km de linie ferată electrificată, între Episcopia Bihor și Cluj-Napoca. Iar timpul de călătorie va fi redus cu circa 52 minute, între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, de la 170 la 118 minute, se arată în studiul de fezabilitate. Mai mult, 105,4 km vor fi linie dublă electrificată, deoarece se va dubla linia ferată în județul Bihor pe o lungime de 18 km, între Telechiu și Oșorhei.

Linia cf 300 Oradea – Cluj, azi

FOTO: Interferente.ro

Astfel, se va putea circula pe linie dublă electrificată între Cluj-Napoca și Poieni (64,9 km), respectiv între Aleșd și Episcopia Bihor (40,5 km). În schimb, se va electrifica, dar va rămâne cale ferată simplă pe o distanță de 60 km, între Aleșd și Poieni (jud. Cluj), respectiv cei 7,2 km dintre Episcopia Bihor și frontiera cu Ungaria.

Modernizează și gările

Vor fi reabilitate și modernizate cele două gări din Oradea și Cluj-Napoca, dar și celelalte opt stații și 12 halte de pe traseu. La Gara Oradea, pe lângă reabilitări, va fi construită o clădire de mentenanță, un centru de electrificare, o clădire container și o antenă GSM-R. Și la Episcopia Bihor sunt prevăzute reabilitări ale clădirilor existente și construirea altor două clădiri, plus o antenă GSM-R.

Linie de cale ferată electrificată: 160 km;
Înființare 4 Substații de tracțiune noi;
Reabilitare linie de cale ferată simplă: 60,0 km, linie dublă 88,00 km:
Realizare linie dublă nouă: 18,0 km rezultând o lungine totală de 105,4 km de cale dublǎ;
Reducerea timpilor de parcurs pe distanța Cluj-Napoca – Episcopia Bihor cu cca 52 de minute (de la 170 min. existent la 118 min.)
Reabilitare 10 Stații CF (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 12 Halte de mișcare (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 21 Puncte de Oprire (linii, peroane);
Construcție Centru operațional de comandă și control (OCC) în Cluj-Napoca;
Hale de mentenanță noi, în Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea;
Construcție clădiri Districte LC în Ciucea și Oradea;
Reabilitare 34 poduri existente;
Reabilitare 6 pasaje inferioare;
Realizare 2 pasaje inferioare noi (Tileagd și Oradea);
Realizare 3 Ecoducte;
Reabilitare 4 Tunele existente: (Stana 1, L=298 m, Stana 2, L=320 m, Șuncuiuș, L=191 m, Peștera, L=86 m);
Reabilitare 210 podețe;
Înființare Pasaj superior Tăietura Turcului în Municipiul Cluj-Napoca;
Reabilitare 1 pasaj superior;
Lucrări de consolidări în 134 de puncte (Ltotal = 29,40 km);
Lucrări de apărări în 29 de puncte (Ltotal = 11,03 km);
Montare panouri fonoabsorbante pe o lungime de 40 km (pe ambele părți ale liniei cf).

Planul de incadrare al traseului

 

Trimite articolul

X
Taguri:
cfr ,
cfr infrastructura ,
Dumitru Tiplea ,
electrificare cale ferata oradea cluj ,
episcopia bihor ,
Episcopia Bihor - Cluj Napoca ,
gara cluj ,
gara oradea ,
linia de cale ferata oradea - cluj ,
petru cesa ,
prefectura bihor
23 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Anonimul says:
    February 14, 2020 at 10:48 am

    Noroc ca stau pe scaun cand citesc aceasta stire. Lasand gluma la o parte modernizarea acestei magistrale feroviare pana la frontiera se lasa asteptata de foarte multi ani. Acesta lucrare este una complexa, iar executantul as dori sa fie unul foarte serios. Sper ca aceasta sa fie finalizata in timpul vietii mele, altfel asemenea basme am mai auzit.

    Reply
    • Andronica sefa says:
      February 14, 2020 at 12:39 pm

      Adica 160 km reabilitati cu 1.3 mlrde euro? Adica 8.1 milioane /km e absurd de scump tinand cont ca traseul deja exista nu e facut de la zero!si cel mai grav e ca defapt tot o singura linie ramane functionala,tot vom astepta “trenuri care fac cruce”.un mare rahat marca RRomania care prea putin probabil ca va fi implementat vreodata,la fel ca si cursele aeriene de pe aeroportul Oradea

      Reply
      • Anonimul says:
        February 15, 2020 at 7:58 am

        Foarte pertinente observatiile dvs.
        Nu stiu daca ati constatat de cand a venit la putere “ciuma galben-portocalie”, astia incerca sa prosteasca cetatenii printr-o avalansa de promisiuni pe bani foarte, foarte multi, cu toate ca suntem informati ca suntem “intr-un deficit excesiv”. Sa dea Domnul sa ma fi inselat, insa de 30 de ani nu m-am inselat.

        Reply
  2. Cristian Torok says:
    February 14, 2020 at 10:52 am

    Merita jegurile din Tileagd și nu numai asa ceva?
    De scârba lor nu mergi cu trenul rasa de impuțiți.

    Reply
  3. eu says:
    February 14, 2020 at 11:03 am

    ma intreb care o sa fie viteza medie in zona Vadu Crisului- Suncuius

    Reply
    • Andrei says:
      February 14, 2020 at 4:31 pm

      30 km ce viteza sa fie .nu vezi ca in proiect se specifica clar ca dupa alesd si pana la poieni va fi doar electrificarea acelei mizerii de linie

      Reply
      • claudiu says:
        February 15, 2020 at 11:53 am

        si unde ma rog ai putea realiza a doua linie in sectorul respectiv, suspendata in lungul Crisului, unde sunt restrictii de relief faci doar ce poti, nu ce doresti
        bine ca se va electrifica traseul, nu trebuie sa ne asteptam ca trenul sa zboare, nu este avion, viteza este si in functie de restrictiile date de relief sau alti factori

        Reply
  4. altuss says:
    February 14, 2020 at 11:34 am

    Şi de citit e mult ce scrie în ştirea asta, darmite să se mai şi facă ! 🙂 Cel mai probabil, calea asta ferată va urma calea surorii ei, autostrada.

    Reply
  5. wowomg says:
    February 14, 2020 at 12:54 pm

    Eu zic sa si puneti porfir intre linii, cel putin intre Oradea si CJ, asa ca sa arate frumos, you know, pentru turisti.
    Evident firma sa fie cam aceeasi, prietenii stiu de ce.

    Reply
  6. seth says:
    February 14, 2020 at 1:05 pm

    Too good to be true. Ar fi super daca s-ar face proiectul asta.

    Reply
  7. John says:
    February 14, 2020 at 1:22 pm

    Lasati orice speranta voi toti care cititi. Sa termine autostrada apoi sa se mai apuce de alte promisiuni.

    Reply
  8. ford says:
    February 14, 2020 at 1:36 pm

    suntem satui de promisiuni ca ursul de ghinda,adica nu se va concretiza deloc.doar vb pt investirea in acel post si cald.

    Reply
  9. Popey the Sailor says:
    February 14, 2020 at 2:12 pm

    Da pula,…!… vin alegerile…

    Reply
    • Money the Tailor says:
      February 15, 2020 at 6:08 am

      Nu, nula…!…vin vintezerile…

      Reply
  10. sipi says:
    February 14, 2020 at 2:37 pm

    https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/trenul-de-mare-viteza-la-granita-ungurii-au-lansat-licitatia-pentru-tronsonul-budapesta-cluj-napoca-937994/

    ce mai e cu 250km/ora?

    Reply
  11. Bravos says:
    February 14, 2020 at 2:44 pm

    De ce sunteti atat de pesimisti? Nu intelegeti ca deja e gata? La studiul de fezabilitate ma refeream. Doar nu vreti si altceva.

    Reply
  12. Claudiu S says:
    February 14, 2020 at 2:52 pm

    CFR ar trebui obligate sa reabiliteze si defileul Crisului Repede, unde au aruncat in apa traversele de cale ferata atunci cand au mai avut lucrari in zona, pe vremea erei comuniste. In acea parte de defileu, peisajul arata sinistru. Mai mult, felul in care se incaleca unele peste altele, prezinta un real pericol pentru cei care praftica raftingul in zona. In cazul unei rasturnari la apa mare, exista riscul ca turistii sa se accidenteze sau sa ramana blocati intre traverse.
    Culmea, zidurile vechi din piatra ridicate pentru protectia malurilor in acelasi defileu, denota ca generatiile care au trait inaintea celor care s-au indestulat din veniturile CFR, au manifestat mai multa grija pentru natura si pentru mediu, in general.
    Ar trebui conditionata orice reabilitare a caii ferate pe acel tronson. Decat un impact negativ si mai mare asupra turistilor, mai bine sa circule ca “Mocanita”…

    Reply
  13. Retronitã deraitã says:
    February 14, 2020 at 7:59 pm

    Şi nu ne abandona în ispitã, viteza prea mare dã deraitã, facã -se voia Ta, tu, cfr! deoarece şi fãrã gãri nu s-ar putea, sã coborãm în retronitã?

    Reply
  14. John says:
    February 14, 2020 at 10:31 pm

    Cred ca nu e bine sa se ia din spatiul verde pentru a se face piste de bicicleye. Sunt hale industrisle vechi nefolosite unde se poate amenaja asa ceva si ar avea si o utilitate. S-ar putea folosi si iarna.

    Reply
  15. Traian says:
    February 15, 2020 at 1:49 am

    Pentru rachete Patriot au găsit lingăii bani pt americani…. pt. autostrada și căi ferate ba!

    Reply
  16. Din fier vechi şi motorinã noi rromales limuzinã says:
    February 15, 2020 at 6:14 am

    Aşteptãm cu interes cfgreul maghiares.

    Reply
  17. AntMan says:
    February 15, 2020 at 9:38 am

    “Apare cifre, date și termene concrete” – da boss, lucrez la Bihon că am auzit că e profesioniști toti!

    Reply
  18. denys says:
    February 16, 2020 at 8:34 am

    dar linia ferata ciumeghiu-vascau ce faceti cu ea o desfintati definitiv

    Reply
  19. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    The Urs va fi acompaniat pe scenă de alți doi artiști, în Piața Unirii, în cea de-a patra zi a Orașului Faptelor Bune
    Bihon.ro vă prezintă activitățile care au loc în Oradea, în data de 17 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Programul marilor magazine din Oradea de Crăciun
    Vezi programul magazinelor din Oradea de Crăciun și Anul Nou 2025‑2026 ca să îți planifici cumpărăturile fără stres.

    România

    Sprijinul de 750 de lei pentru persoanele vulnerabile, din nou amânat. Află când vor fi virați banii
    Ajutorul financiar de 750 de lei, promis pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care trebuie să își monteze repartitoare de căldură, nu va fi acordat nici de această dată.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Vreme mai caldă, urmată de o scădere a temperaturilor. Vezi cum va fi Crăciunul și Revelionul
    Vreme mai caldă decât normal până la final de decembrie, apoi ușor mai rece, cu precipitații în mare parte mai reduse.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Procesul de corupție al fostului șef al ISCTR Bihor, Cristin Țepele, se va desfășura la Tribunalul Bihor
    Dosarul în care fostul director al Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Bihor, Cristin Țepele, a fost anchetat sub acuzațiile de luare de mită și folosirea de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii va fi judecat la Tribunalul Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție, șoferi! Ceață densă și polei în numeroase zone din Bihor, vizibilitatea este scăzută
    Condițiile de ceață și polei se vor menține în cursul nopții de marți, precum și în dimineața zilei de miercuri, 16 - 17 decembrie.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.