BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Orădeanul Andrei Mitrașca, cursa de 48 de ore

Orădeanul Andrei Mitrașca, cursa de 48 de ore

la 1 April 2019 09:34

Orădeanul Andrei Mitrașca, cursa de 48 de ore

1 April 2019 09:34
Studiu unicat în România: Andrei Mitrașca și-a propus să conducă fără să se odihnească timp de 48 de ore pe autostrada București-Constanța în timp ce o echipă de specialiști i-a monitorizat permanent starea fizică.
Scris de Demian - Studiu unicat în România: Andrei Mitrașca și-a propus să conducă fără să se odihnească timp de 48 de ore pe autostrada București-Constanța în timp ce o echipă de specialiști i-a monitorizat permanent starea fizică.

Trimite articolul

X

Pilotului orădean Andrei Mitraşca are în portofoliu o cursă de succes la Mount Washington, dar și participări la cel mai periculos traseu de raliu de coastă din munţi: Pikes Peak, cunoscut ca „raliul către nori”. Acum Andrei Mitrașca a pornit în ceea ce numea „o cursă foarte ciudată!”

Andrei Mitrașca a intrat într-o cursă în care și-a propus să conducă 48 de ore continuu într-o campanie care spune „stop oboselii la volan”. Scopul pilotului orădean a fost de a trage un semnal de alarmă în privința efectelor pe care oboseala la volan le are asupra stării fizice a șoferilor. Test-experimentul al cărui „cobai” a fost pilotul Andrei Mitrașca a fost organizat de Academia Titi Aur.

Oboseala care afectează fizic șoferii reprezintă una dintre principalele cauze ale erorilor care duc la accidente pe șoselele din România. Starea pilotului Andrei Mitrașca a fost permanent analizată de o echipă de specialiști ai Clinicii Somnolog din București, ai centrului de cercetare CeMark din cadrul Universității ASE București, ai centrului Superfit și de medici ai Serviciului de Ambulanțe București – Ilfov. Aceasta după ce cursa a fost organizată astfel încât Andrei să fie în siguranță, fiind asistat de un copilot care putea prelua oricând controlul asupra mașinii.

Conform automarket.ro, Andrei Mitrașca în cazul testului „Cursa de 48h”, urma să oprească în una dintre aceste patru situații: „Când va considera că nu mai poate continua fizic, când instructorul însoțitor din dreapta va considera că șoferul nu mai poate continua în condiții de siguranță, când rezultatele la testele de reacție și percepție, pe care șofeul cobai le va face din două în două ore, vor arăta o capacitate insuficientă pentru a continua; când medicul specialist va considera că acesta nu mai poate continua cursa”.

Specialiștii au monitorizat mișcările oculare, numărul de clipiri, direcția în care acesta își îndreapta privirea, tensiunea arterială, bătăile inimii, precum și capacitățile de reacție și de percepție sau modificări psihologice.

Studiul a fost menit să indice ritmul în care scad capacitățile noastre pe măsură ce continuăm să conducem obosiți. „Chiar dacă majoritatea instructorilor implicați sunt sportivi, nu încercăm să doborâm vreun record, ci dimpotrivă, dorim să arătăm că oboseala nu iartă pe nimeni. Nici chiar pe cei antrenați, pe cei care conduc din plăcere”, spunea Andrei Mitrașcă înainte de cursă.

Studiile arată că, după doar două ore de condus, capacitatea de reacție și de atenție a conducătorului auto este diminuată semnificativ. Cu toate acestea, conducătorii auto se avântă adesea la drumuri lungi, fie că sunt în interes de serviciu sau în interes personal, nu rare fiind situațiile în care parcurg drumuri mai lungi de 16-18 ore de mers fără odihnă corespunzătoare. De asemenea, s-a constatat că vigilența conducătorilor auto scade vertiginos după doar 8 ore de condus și ajunge ca după 24 de ore de nesomn să scadă până la a fi similară cu cea a unui subiect aflat în stare de ebrietate. După 48 de ore, aceasta ajunge similară cu cea a unui subiect aflat în comă alcoolică. Andrei anticipa că nu va putea conduce 48 de ore, dar era hotărât să tragă de el pentru a oferi cât mai multe date de studiu. „Miza nu a fost să fim rapizi, nici să fim mai buni ca alții, ci să devenim cu toții conștienți de efectele foarte perfide ale oboselii. Să fim dispuși fără să ezităm să abandonăm «cursele» cu oboseala la volan”, explică Andrei.

„Cursa de 48h s-a încheiat după 36h. Primele semne că oboseală îmi afectează condusul mașinii au apărut după 13 ore. După 17 ore am avut primul moment de micro-ațipire la volan. După 24 ore de condus simțeam un clătinat pe picioare, iar dupa 36 ore am ațipit cu ochii deschiși. Testele au arătat că am fost tot timpul apt pentru condus, că degradarea atenției și a reflexelor este mică, însă oboseală și-a spus cuvântul tot mai greu până când nu am mai putut continua. Am intrat în “procedura” mea de curse, cu minimum de atenție pentru orice nu este important și maximum de concentrare pe atingerea scopului. Unii oameni sunt mai rezistenți, alții mai puțin rezistenți, nu pot să spun unde mă aflu eu pe aceasta scară dar este foarte clar că oboseala face și din cel mai capabil șofer o ghiulea gata de explozie”, a concluzionat Andrei Mitrașca.

Trimite articolul

X
Taguri:
Andrei Mitrasca ,
condus 48 de ore
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    GALERIE FOTO
    Au pus Oradea pe primul loc! LPS Bihorul U16 a câștigat faza națională a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar
    Campionii ediției 2024/2025 a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar, rezervată elevilor U16, sunt fotbaliștii de la LPS Bihorul Oradea, pregătiți de Ciprian Dianu și Ionuț Petrică. La turneul final de la Bacău au evoluat cele 8 echipe calificate în urma fazelor regionale.

    România

    Între cele două meciuri cu Steaua, poloiștii orădeni și-au exercitat dreptul de vot în Capitală
    CSM Oradea a câștigat cu scorul de cu scorul de 13-12, după executarea penalty-urilor de departajare, primul meci cu CSA Steaua, contând pentru finala Superligii Naționale de polo.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Oradea dar și alte localități din Bihor, lovite de o furtună puternică cu căderi de grindină
    O rupere de nori s-a abătut duminică, 18 mai, în jurul prânzului în cartierul orădean Episcopia Bihor.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Dosar penal după ce o femeie cu dublă cetățenie nu a fost lăsată să voteze la o secție de votare din Oradea
    La IPJ Bihor, a fost înregistrată o sesizare a unui posibil incident în legătură cu procesul de vot.

    Mapamond

    Fără precedent! Peste un milion de români au votat în diaspora în turul doi al alegerilor prezidențiale

    România

    Un bărbat a murit în cabina de vot
    Un bărbat a murit duminică, într-o secție de votare din Mehedinți, după ce a venit să voteze în turul doi al alegerilor prezidențiale. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.