bihon.ro Web analytics

Orădeanul care aplică să meargă în Cosmos. Face parte din echipa care a construit primul Rover european

De Veronica Bursașiu

Scris de Veronica Bursașiu

Asemenea idolului său, Dumitru Prunariu, orădeanul Cristian Lazăr ar putea face istorie.

În 2016 Jurnalul Bihorean și Bihon.ro titrau „Viitorul cosmonaut român, lansat de la Oradea”.

Viitorul cosmonaut român, lansat de la Oradea

Articolul era ocazionat de vizita primul cosmonaut român, Dumitru Prunariu la Oradea, care a marturisit atunci că cei care l-au determinat să vină la Oradea sunt doi tineri — Ionuț Câmpean și Cristian Lazăr, ultimul orădean fiind. Scriam atunci că unul dintre ei, ar putea fi, în viziunea cosmonautului Dumitru Prunariu cel de-al doilea cosmonaut român.

„Aștept de mulți ani să avem al doilea cosmonaut român”, spune Dumitru Prunariu argumentând că România, ca stat membru al Agenției Spațiale Europene, are dreptul să participe la următoarele selecţii de candidati cosmonauţi europeni. Momentul pare să fi venit : Agenția Europeană Eurospațială este în căutare de noi astronauți.

Orădeanul Cristian Lazar lucrează în Germania și Maria Britanie alături de echipa care a realizat primul Rover european pregătit de Agenția Europeană Eurospațială să fie lansat pe Marte anul viitor, obiectivul fiind identificarea urmelor de viață de pe această planetă.

Orădeanul Cristian Lazăr ar putea ajunge în Cosmos deoarece România e membră ESA, deci candidațiiii din țara noastră pot fi recrutați. Cristian Lazăr va aplica la Agenția Spațiala Europeana pentru programul de recrutare de noi astronauți. Cristian Lazăr a făcut studii în Ingineria Eurospațială.

„Mă bucur că s-au deschis aceste selecții de a recruta noi astronauți în Europa, deoarece în Europa nu sunt atât de frecvente aceste recrutări ca și în America cu NASA, dar uite că după 11 ani ESA caută din nou astronauți. Am așteptat acest moment de foarte mulți ani. Am acest vis de când eram copil, mă uitam la stele și eram pasionat să cercetez Universul și pe urmă am început să studiez astronomia și astrofizica iar recent am terminat misiunea de a construi și testa primul Rover european ce va fi trimis pe Marte. Este unul asemănător cu acesta care acum câteva zile a asolenizat pe Marte. Domnul Prunariu a fost în toți acești ani inspitrația mea. Mi s-a părut că și noi avem o șansă ca și români să ajungem în Cosmos, dacă încerci să fii cât mai bun și dai tot ce poți. Voi încerca și eu pentru că dacă încerc am o șansă! Dacă nu, nu am nici una!”, a declarat Cristian Lazăr pentru TTV Oradea.

Cristian Lazăr, este pentru Dumitru Prunariu un caz aparte.

„Încă de la începutul liceului a reuşit să mă contacteze pe email și a zis: «Eu trebuie să devin al doilea cosmonaut român. Ce trebuie să fac pentru asta?». Uitați-l aici: a absolvit Aviația, a urmat cursurile Universității Cosmice Internaționale de la Strasbourg și acum este angajat în Germania de Airbus care construiește sateliți. Este un pas foarte apropiat spre a zbura în Cosmos. Nu ştim când Agenţia Spaţială Europeană o să mai facă selecţii pentru candidaţi cosmonauţi. Dar o dată şi o dată va face noi selecţii şi atunci Cristian şi alţi tineri ca el vor avea posibilitatea să participe. Ar fi foarte de dorit ca un român să intre în selecţia finală şi să ajungă să zboare în spaţiul cosmic şi cu tot sufletul voi fi alături de el și îl voi susține ” , a subliniat Dumitru Prunariu cu prilejul vizitei la Oradea.

3 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Citiți principiile noastre de moderare aici!

1. Oracheta says:

Facem parcãri bune.

2. DanBarnaMaro says:

Pana la urma merge in cosmos sau numai viseaza sa ajunga.? Peste 5 ani mai scrieti inca 1 articol ca poate intra in preselectie, peste 5+5 ani ca este foarte aprope sa ajunga in cosmos este pe lista, peste 5+5+5 ani ca nu mai exista ESA sau e prea batran pt a ajunge….
    Si eu vreau sa ajung in cosmos, visezi despre, si despre mine o sa apare u articol in JB?
    Oricum felicitari Cristian Lazăr!!!!

3. Anonimul says:

Astronautul Dumitru Prunariu l-a elogiat pe discipolul sau, Cristian Lazar, numai cuvinte frumoase despre scolitul oradean in ale aerospatialelor, care are sanse imense sa ajunga al doilea cosmonaut roman care “paseste” in spatiul extraterestru. Domnul sa-i implineasca vrerea, iar noi sa fim sanatosi sa ne bucuram de reusita acestuia.

4. BIHON Ştirile judeţului Bihor

Intrare gratuită la expoziţa dedicată generalului Traian Moşoiu
    La Muzeul Oraşului Oradea se lansează cu ocazia zilei de 20 aprilie proiectul „Exponatul lunii”. 2

BIHON Ştirile judeţului Bihor

Ucigașul din Tinca, arestat preventiv. Bărbatul și-a ucis soția pentru că a refuzat să facă sex cu el
    Bărbatul din Tinca, ce și-a ucis și îngropat femeia pe malul Crișului Negru, a fost plasat în arest preventiv. 3

BIHON Ştirile judeţului Bihor

Tânăr de 18 ani din Bihor, în arest pentru tentativă de omor. I-a aplicat victimei mai multe lovituri de cuțit
    Un tânăr de 18 ani a fost arestat preventiv, pe 17 aprilie 2021 pentru tentativă de omor.

Citiri contoare Compania de Apă

Citiri Compania de Apă Oradea

BIHON CAO

Întreruperi de apă în Sânmartin și în cartierele Grigorescu și Tineretului din Oradea

BIHON Sport local

Sportivul orădean Alex Creț s-a oprit în turul III la CE de judo
    Desfășurat la Lisabona (Portugalia), Campionatul European de judo pentru seniori a reunit la start cei mai buni judoka ai continentului.

BIHON Ştirile judeţului Bihor

20 aprilie, 102 ani de la Ziua Eliberării Oradiei - festivități în cadru restrâns
    Primăria anunță că, și anul acesta, din cauza pandemiei de Covid 19 și a restricțiilor aferente, festivitățile de 20 aprilie se vor ține în cadru restrâns, fără participare publică. 10

BIHON Ştirile judeţului Bihor

Gestul lui Șovre inspiră: Erling Haaland a donat un tricou cu autograf asociației SOS Autism Bihor
    Președintele Asociației SOS Autism Bihor, Simona Zlibuț a anunțat că luni, la sediul asociației a ajuns un colet surpriză, din partea fotbalistului Erling Haaland. Pachetul conține un tricou personal semnat, mai multe fotografii cu autografe și o scrisoare.

Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă