BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Parteneriat PMO - CJ Bihor, pentru centura metropolinată, pe bani din PNDL 3

Parteneriat PMO - CJ Bihor, pentru centura metropolinată, pe bani din PNDL 3

De Georgiana Anghel și Cristina Ghilea
la 26 October 2021 16:29 Reactualizat la: 26 October 2021 18:07
12 Comentarii
26 October 2021 16:29 Reactualizat la: 26 October 2021 18:07
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură Metropolitană are scopul de a crește sumele atrase din PNDL de Primărie și Consiliul Județean.
Scris de Georgiana Anghel și Cristina Ghilea - Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură Metropolitană are scopul de a crește sumele atrase din PNDL de Primărie și Consiliul Județean.

Trimite articolul

X

 

[eadvert]

Consiliul local Oradea și Consiliul Județean Bihor au adoptat parteneriatul pentru inelul rutier metropolitan și înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură Metropolitană, cu scopul de a-și crește sumele atrase din PNDL.

Aceasta are ca prim scop implementarea proiectului „Inelul rutier metropolitan Oradea, în cadrul Programului naţional de investiţii Anghel Saligny”. Șoseaua va avea o lungime de 16,78 km, un drum judeţean cu două benzi, cu pornire la aproximativ 10 km de Oradea.

Proiectul a iscat discuții în contradictoriu în plenul Consiliului Local, luni. PSD-situl Adrian Madar a început cu o înțepătură la adresa primarului Florin Birta – „în raport cu Consiliul Județean Bihor, Primăria are dificultăți în a spune nu, în anumite momente”.

A insistat apoi, că Oradea are probleme proprii pe care ar putea să le rezolve cu banii cele 43 de milioane lei din PNDL, precum rețele de apă sau drumuri de pământ. „Alocând acești bani pentru un drum care nu traversează Oradea, riscăm să pierdem banii”, a spus consilierul, susținând că fondurile euroepe din următorul exercițiu financiar au o linie dedicată conectării drumurilor județene cu infrastructura mare.

„E fix genul de investiție care s-ar preta”, spune el, comentând că „ideea nu mi se pare strălucită în sine, e părerea mea”… A mai cerut primarului „să urmărți interesele celor care v-au dat votul, interesul e ca banii să fie alocați pe proiecte în Oradea”.

În replică, primarul i-a spus că, având o viziune limitată, drumul poate părea fără importanță pentru oraș dar, o viziune pe termen lung poate arăta că este un un prpoect important pentru Oradea.

„Eu cred cu tărie că acest drum va lua foarte mult din traficul care circulă azi pe centura Oradea. În perspectiva de extindere a orașului și a Zonei Metropolitane Oradea, drumul este imperios necesar”, a declarat primarul, insistând că „pentru proiectele Oradiei sunt bani suficienți prin POIM”.

Pesedistul Emilian Pavel l-a interpelat pe primar pe un ton mai acid – „cam câți ani mai trebuie orădenii care stau pe străzi neasfaltate, să se mai sacrifice pentru marele plan, care e această centură care mergea foarte bine să fie finanțată pe POIM”. Intervențiile opoziției nu au schimbat mare lucru, proiectul a fost votat cu 3 voturi împotrivă și 29 pentru.

Vot în Consiliul Județean

Consilierii județeni au aprobat fără discuții cererea de finanțare și devizul general estimativ pentru acest proiect, dar și înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură Metropolitană. Finanțarea drumului va fi asigurată din cotele ce revin Consiliului Județean Bihor și Primăriei Oradea prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny”. Investiția se ridică la 253 de milioane de lei, echivalentul a peste 50 de milioane de euro, din care 40 de milioane vin prin programul de investiții, iar zece milioane de euro de la PMO și CJ Bihor, cea mai mare contribuție fiind a Consiliului Județean.

Traseul final

Președintele CJ Bihor a prezentat ieri traseul final.

„Plecând din Nojorid de la DN 79, câțiva kilometri ne ducem pe drumul comunal, unde practic traseul se suprapune cu drumul comunal. Un punct important, o girație este la intersecția cu drumul care leagă Nojorid de Oradea și de viitorul Drum Expres Oradea – Arad. Din acest punct, cele două drumuri, drumul comunal spre Apateu și acest Inel Metropolitan se despart și ocolesc Apateu înspre Oradea. Trecem apoi spre Cihei, care este ocolit înspre Beiuș și ajungem în zona stațiunii Băile Felix, unde la intersecția cu drumul de Cordău este o nouă girație care va face legătura cu DN 76 Oradea – Deva. Având în vedere că este o declivitate de teren foarte mare, această zonă va fi traversată cu un viaduct important. Se trece apoi spre localitatea Haieu, la drumul spre Betfia va fi un nou viaduct. Traversăm spre Băile 1 Mai prin pădurea din zonă și ne îndreptăm spre comuna Oșorhei pe un drum cât mai scurt posibil. Aceasta este o diferență destul de mare față de varianta inițială. În prima variantă se ocolea Cheriu și Alparea, acum traseul s-a scurtat. Nu se mai ocololește localitatea Alparea și acest drum face joncțiunea cu centura Oșorheiului, să evităm văile din zona localității Alparea, să nu mai facem un pod în zona respectivă și să nu mai facem un pasaj către calea ferată, ci să folosim pasajul suprateran proiectat pentru centura Oșorhei”, a spus Bolojan.

Implementarea proiectului va dura 3 ani de zile.

„E un proiect important care va asigura o mobilitate metropolitană foarte bună, alături de celelalte proiecte care sunt pe rol în acest moment. De exemplu, dacă cineva vine de la Arad sau Timișoara pe drumul expres și vrea să meargă la Băile Felix, nu mai intră în Oradea, coboară de pe drumul expres la Livada, intră pe centura Nojorid, ajunge imediat pe acest inel rutier și în 3 minute este la Cordău, la girație, coboară și intră direct în stațiune. De asemenea, dacă cineva vrea să meargă din zona Hidișel înspre Cluj-Napoca, nu mai intră pe centura Oradea, prin Sânmartin, urcă pe acest inel și iese spre Oșorhei. Acest pachet de proiecte va rezolva circulația în zona metropolitană a Municipiului Oradea pe o rază de 20-30 de kilometri în anii următori, această zonă fiind cea mai aglomerată. În partea de nord urmează să facem o altă asociere pentru a realiza în parteneriat proiectul centurii Biharia și drumul de legătură dintre această centură și localitatea Paleu”, a explicat președintele Consiliului Județean Bihor.

Trimite articolul

X
Taguri:
centura metropolitana ,
cj bihor ,
inel metropolitan ,
oradea ,
parteneriat ,
primaria oradea
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cu un bloc nu se face blocadã says:
    October 27, 2021 at 12:29 am

    Când facem centura pietonalã?

    Reply
  2. csf/ncsf says:
    October 27, 2021 at 7:55 am

    „Eu cred cu tărie că acest drum va lua foarte mult din traficul care circulă azi pe centura Oradea. În perspectiva de extindere a orașului și a Zonei Metropolitane Oradea, drumul este imperios necesar”, a declarat primarul, insistând că „pentru proiectele Oradiei sunt bani suficienți prin POIM”. – si este absolut imperios sa bagi traficul greu prin mijlocul statiunilor turistice? prin padure? era zona aia prea linistita, nu?
    De ce nu se ocoleste dealul Somleu, sa treaca prin Santelec si Hidiselul de jos. Asa ar fi mult mai accesibil si profitabil pentru mai multa lume.
    Hai sa incercam sa atragem in staiunile turistice TURISTI si nu trafic greu care tranziteaza .
    Pana la urma facem din zona turistica o mare parcare de TIRURI?

    Reply
  3. Oradean says:
    October 27, 2021 at 8:08 am

    Iar proiecte faraonice si in oras inotam in noroi si praf. In acest caz, cu parere de rau, nu pot sa nu-i dau dreptate psd-istului!

    Reply
  4. Natura 2000 says:
    October 27, 2021 at 8:30 am

    Bolojan si-ar viola si mama daca ar sti ca mai iese de-un drum

    Reply
  5. deal says:
    October 27, 2021 at 9:47 am

    Se vede urma pixului lui Bolojan.Drumul direct prin padurea de la Crater zona cea mai frumoasa de plimbare, capatul intra direct in Nojorid pe drumul de Apateu ( stil centura Oradea pe Depoului, Szilvas)sa se bucure si aia.Nu ne dezamagesti Bolojene tine-o tot asa.Esti cel mai tare.

    Reply
  6. tautu says:
    October 27, 2021 at 10:03 am

    Desteptarea drop! Deja cinci comentarii si nicio reactie?!!! Vezi ca se manie rau zeul tau si te fulgera!

    Reply
    • xxx says:
      October 27, 2021 at 12:22 pm

      Are Covid. E in concediu 😂😂😂

      Reply
  7. Adi says:
    October 27, 2021 at 12:26 pm

    Sper ca nu il face cu o banda “a la Bolojan” gen Podgoria. O banda cat o masina fara acostament. Oricum cam de tot cacatul drum cu o banda. Nu era dublu pret cu doua benzi. Cand se face o lucrare de genul si tot e santier utilaje poate un 20 % in plus costa cu 4 benzi. Dar o largire de la 2 la 4 costa mai mult decat de la zero ca implica nou proiect, noi licitatii din nou adus santierul acolo. Asta da viziune .

    Reply
    • vasi says:
      October 27, 2021 at 3:15 pm

      De ce sa-l faca calumea de la inceput, asa firmele de casa peste 5 ani iar au de lucru, si la un pret mai mare decat ar fi de la zero.

      Reply
  8. JAM says:
    October 27, 2021 at 4:18 pm

    Si daca toti vor ocolii Oradea, ce facem bolo cu turistii? Sau ai de gand sa pui indicatoarele aiurea?
    Inca 5 inele si vor ocoli tot judetul, se face inel si pentru Birtin sa ajungi la Salonta via Marghita.
    Banii sunt explicatia pentru care se fac lucrarile astea, se umple pusculita firmelor de casa.

    Reply
    • vasi says:
      October 27, 2021 at 5:05 pm

      Dar firme care sa investeasca aici nu sunt planuri. Toate firmele mari aleg Clujul, Timisoara, Brasov sau Iasi. Noi numai sosele de ocolorile, ca sa poata tranzita mai repede saracia de Bihor spre firme si de la firme spre Ungaria( binenteles nu firmele din judetul nostru). Atata accent pe turism care nu produce aproape nimic la buget, sau nu simte nimeni din majoritatea populatiei, de parca toti am avea pensiuni si restaurante.

      Reply
  9. Dan Craznic says:
    October 27, 2021 at 10:24 pm

    Bravo 👏!!!

    Reply
  10. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Parchetul Curții de Apel Oradea și unitățile subordate, pe primul loc în țară la eficiență și fermitate
    Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea și din cele 10 parchete subordonate - locale și județene, din Bihor și Satu Mare - au fost desemnați cei mai buni din țară pe parcursul acestui an.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un inspector de la Carrefour a recunoscut că a primit mită de la un patron din Beiuș și a încheiat un acord cu Parchetul
    Un bărbat de 37 de ani, din Hunedoarea, inspector de calitate în cadrul Centrului Logistic din Deva al lanțului de supermarketuri Carrefour, a admis în fața procurorului de caz de la Parchetul Bihor că ar fi primit mită peste 46.000 de lei de la omul de afaceri beiușean Dumitru Gal, patron al unei firme specializată în distribuția fructelor de pădure.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Băut și fără permis, a fugit de Poliție cu o mașină radiată din circulație. A primit 2 ani de închisoare, cu executare
    Un bărbat de 28 de ani, din comuna bihoreană Lunca, a fost condamnat de Judecătoria Beiuș la 2 ani de închisoare, cu executare, după ce s-a urcat băut și fără permis la volanul unui autoturism radiat, pe care a montat numerele altei mașini, și a fugit de Poliție, ascunzându-se pe un câmp.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    De trei ori mai multe înscrieri la Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai" prin noul sistem de informatizare
    Noul sistem de informatizare al Bibliotecii Judeţene generează un ritm lunar de activitate cu peste 35% mai mare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    România, focarul de rujeolă și rubeolă al Europei. Cum arată situația în Bihor
    Europa raportează cazuri, România raportează decese. În 2024, 22 din cele 23 de decese provocate de rubeolă la nivel european s-au înregistrat în România, majoritatea în rândul copiilor mici, nevaccinați.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Comunicat de presă
    PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „REABILITARE TERMOENERGETICĂ A ȘCOLII GENERALE COCIUBA MARE
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.