BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Pasajele subterane, „mobilitatea durabilă” și satisfacția pietonilor orădeni

Pasajele subterane, „mobilitatea durabilă” și satisfacția pietonilor orădeni

De Cristina Ghilea
la 10 February 2024 07:06 Reactualizat la: 10 February 2024 14:23
27 Comentarii

Pasajele subterane, „mobilitatea durabilă” și satisfacția pietonilor orădeni

10 February 2024 07:06 Reactualizat la: 10 February 2024 14:23
Orădenii din zona Piața Cetății sunt nemulțumiți de „mobilitatea” suplimentară la care sunt obligați în deplasările lor pietonale, după darea în folosință a pasajelor.
Scris de Cristina Ghilea - Orădenii din zona Piața Cetății sunt nemulțumiți de „mobilitatea” suplimentară la care sunt obligați în deplasările lor pietonale, după darea în folosință a pasajelor.

Trimite articolul

X

Reorganizarea traficului rutier prin tunelurile subterane și prin bretelele de la suprafață a făcut ca viteza de deplasare a mașinilor să crească, în proporție egală a săltat și gradul de satisfacție al șoferilor. Cel puțin al celor care tranzitează orașul pe relația Magheru – Nufărul, unde fluidizarea este evidentă.

FOTO: Trecerile de pietoni de la Piața Cetate 09.02.2024

[eadvert]

 

Pentru pietoni, amenajarea a adus „mobilitate” în plus, mai exact, pentru a ajunge la destinațiile unde au treabă – piață, cetate, spre Aura sau la Finanțe, traseele s-au lungit. În Piața Cetate au fost amenajate opt sau nouă treceri de pietoni, pentru a rezolva accesul pietonal pe toate direcțiile. Cei care au de mers pe direcția Parc 1 Decembrie sau „Billa” spre Nufărul, pe la blocul Aura, trebuie să ocolească, practic, toată piațeta. Nici nu e de mirare că mulți trecători nu se pot orienta ca lumea și se trezesc pietoni pe linia de tramvai.

Pe relația cu piața, accesul este ceva mai lejer, dar orădenii mai vârstnici nu sunt fericiți cu organizarea pentru că traseele sunt alambicate și mai lugi.

„Foarte nemulțumită sunt cum au conceput trecerea de pietoni de la stația de tramvai de la ex-Billa, spre piață. Trebuie să treci vreo cinci treceri de pietoni, cu semafor, fără semafor, cu ocolire mare până să ajungi la zona de intrare în piață. Cei mai mulți sunt (suntem) la o anumită vârstă. Nu s-au gândit deloc și la pietoni”, a postat o orădeancă în social media, în grupul „Oradea”.

Comentariile iscate arată că majoritari sunt cei care apreciază construirea pasajelor, din postura de șoferi, decât cei preocupați de pietoni.

De altfel, conducerea Direcției Tehnice din Primăria Oradea admite că noile construcții lungesc traseele pietonale. Directorul Sebastian Marchiș spune că, în parteneriat cu Poliția Rutieră, a fost decisă configurația actuală, în favoarea șoferilor.

„Dacă vrei să mergi la piață, poți trece pe platoul de la Catedrală sau trebuie să ocolești pe pasajul de la Piața Cetate. Spre Aura, de la Bila, trebuie să ocolești sensul giratoriu. Dacă puneam pe direcția cealaltă, blocam traficul de tot. Decât să blocăm tot traficul, am preferat să meargă cetățenii puțin mai mult decât înainte. Dacă aveam încă o trecere de pietoni, mergea tramvaiul mai greu. A fost un plan discutat, de la început, cu Poliția Rutieră”, a declarat pentru Bihon.ro directorul Marchiș.

trecere piata cetatii

Pietonii se trezesc pe linia de tramvai, prin Piața Cetății

Proiectul care a revărsat peste Oradea peste 85 milioane lei se numește, „Coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – Piața Cetate Oradea” și ar trebui să aibă ca rezultat favorizarea transportului în comun în fața mașinii proprii, aceasta din urmă e important factor poluator.

Cu siguranță, cu reamenajarea traficului, poate că tramvaiul a câștigat ceva în rapiditate, dar incomparabil mai mult confort a adus investiția pentru șoferi. În acest condiții, slabe șanse mai sunt ca orădenii să lase mașinile acasă, ca să ia tramvaiul.

Trimite articolul

X
Taguri:
masini ,
oradea ,
pasaje ,
pietoni ,
primarie ,
soferi ,
tramvai ,
treceri
27 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ghgjg says:
    February 10, 2024 at 7:34 am

    “A fost un plan discutat, de la început, cu Poliția Rutieră”, a declarat pentru Bihon.ro directorul Marchiș.”
    Si la nici unul din geniile astea nu le-a trecut prin cap ca se putea llejer face si o trecere subterana pentru pitetoni?
    Acolo unde traficul urca la suprafata, la fisc, pentru pietoni se putea rezolva problema lejer.
    Nici macar geniul ilie stietot nu s-a gandit la asta?
    Bine pe ilie il doar undeva de pietoni, stim. Capodopera asta il reprezinta 100%

    E buna asta cu “mai mult confort a adus investiția pentru șoferi.”
    Mai ales cand ii vand cum stau incolonati bara la bara pe absolut fiecare bretea laterala. si nu doar la orele de varf…

    Reply
    • Carmen says:
      February 10, 2024 at 10:44 am

      S-a mai creat ceva cu aceste pasaje. Seara dupa ora 20, motociclistii zboara efectiv pe sub pasaje, in toate sensurile, ambaland la maxim motoarele. Practic pasajele au devenit locul lor de joaca. Din cate stiu sunt si limitari de viteza pe alocuri. Dar pentru ei nu conteaza. Politia ce are de spus?

      Reply
    • Vasile says:
      February 10, 2024 at 11:31 am

      Cei care se plâng sunt persoanele vârstnice care în general evită pasajele pentru că trebuie să urce/coboare scări.

      Reply
      • Zigazaga says:
        February 10, 2024 at 2:06 pm

        Văd zilnic cum se riscă să traverseze tot bulevardul pe la pasajul pietonal pe Dacia. Nu le doare piciorul doar când trebuie să calce pe scări?

        Reply
    • Oradean says:
      February 10, 2024 at 11:08 pm

      Pe bune ? Acolo trecere de pietoni ?Chiar ?ce ai zice,daca in situatia in care ai fi sofer,ce ar trebui sa parcurgi acel traseu zilnic cu masina,nu in calitate doar de comentator,sau pieton,te’ai trezi cu o trecere de pietoni,acolo,fiind nevoie,ca tot traficul sa fie oprit pentru a acorda prioritate,cand de fapt,pietonii,pot foarte bine,traversa pe la suprafata ? Iar aglomeratie,e peste tot,in orice oras mare si inafara tarii,acolo unde volumul de masini e mare.Asta,indiferent cum sunt de bine gandite traseele,tot exista aglomeratie.Doar ca afara,nu exista nici atat de multi,cârcotaşi ca in tara,nici destepti,nici comentatori,pe care nu poti sa-i multumesti,indiferent ce ai face.

      Reply
      • jngcbvcduht says:
        February 11, 2024 at 9:45 pm

        Chiar boule, chiar. Am zis trecere SUBTERANA, adica nu s-ar intersecta cu traficul, pentru ca masinile ar fi sus, pricepi? E vorba de zona de langa Grivitei. Traficul nu ar fi fost oprit deloc, asa ca nu te stresa/panica atat. Si ca fapt divers, mori daca te opresti cu bolidul (de fapt rabla sau aparatul tau de poluat atmosfera) 20 de secunde sa treaca pietonii?

        Reply
  2. sandu2100 says:
    February 10, 2024 at 9:46 am

    Pietoni sa mearga in Teleorman. Noi vrem pasaje , parcari masini. Dezvoltare

    Reply
    • Radu says:
      February 10, 2024 at 5:06 pm

      Da, ca te-ai nascut cu roti sau ceva. Ai auzit de Utrecht? Probabil ca nu, si nici de directia in care merg marile orase europene, adica mai putine masini, aia inseamna dezvoltare, nu aberatiile tale . Dar romanul tot in urma cu 30 de ani e, si o sa fie in urma tot timpul, si tu dai exemplu bun de gandire in sensul asta.

      Reply
      • Oradean says:
        February 10, 2024 at 11:11 pm

        Care sunt acele oraşe,de care pomeneşti ?

        Reply
  3. spzl says:
    February 10, 2024 at 10:11 am

    Era evident de la inceput ca se sacrifica orice notiune de mobilitate (in sensul modern al cuvantului, prioritizarea mijloacelor alternative), de dragul unei “autostrazi” urbane, sa se circule de la A-Z cat mai repede, si doar de la A-Z. Nimic despre trotuarul din coltul blocului “Cicero”, de latimea unui canal de vizitare? Asta in contextul in care se reabiliteaza centuri ale centrelor europene prin marirea spatiului destinat pietonilor, biciclistilor, si micsorarea celui destinat automobilelor (proiectul Universitatii Weimar pentru reabilitarea Ring-ului din Leipzig si alte exemple).

    Reply
    • sandu2100 says:
      February 10, 2024 at 10:46 am

      Bolojan e peste universitatile naziste. Nu are Germania ce are Oradea. Cine a auzit de Leipzig? Oradea e peste

      Reply
  4. ioio says:
    February 10, 2024 at 10:11 am

    Problema in cazul asta, din pacate, nu e la cel care cere ci la cel care da. Primaria scrie proiecte de dezvoltare durabila si mediu si face poduri, sosele, parcari si toarna betoane. Exact opusul a ceea ce ar trebui sa faca. Faptul ca se finanteaza astfel de proiecte miroase a putina coruptie prin ministere si a prostie din partea UE care nu verifica atent, bazandu-se pe romanii corupti. Daca marii psdisti din opozitie ar vrea sa faca ceva cu adevarat, ar sesiza diversele foruri care pot fi sesizate pentru deturnari de fonduri. Dar ei de fapt sunt doar niste prosti care vad doar nimicuri…

    Reply
  5. Miscare says:
    February 10, 2024 at 10:24 am

    Cine a făcut trecerile de pietoni s-a gândit la Orădeni, să facă mai mult fitness.

    Reply
  6. Florinel says:
    February 10, 2024 at 11:41 am

    Ăsta e viitorul : pasaje cu satisfacție.
    Push me, and then just touch me
    Till I can get my satisfaction, satisfaction

    Reply
  7. Dana Rogozeanu says:
    February 10, 2024 at 11:43 am

    Numitilor Bolojan Ilie, Bîrța Florin, Dragoș Marcel și Nica Antonia puțin le-a pasat de pietoni. În vederea ducerii la îndeplinire a ordinelor lui Bolojan-Sarcofag marionetele de la Primărie au supus unei constante bătăi de joc locuitorii din Centrul Civic și din Cartierul Nufărul. Dacă făceai vreo observație Bîrță zâmbea amabil în vreme ce corupta Nica îți arunca o privire superioară. De dubla și nerușinata protejata și a lui Bolojan-Sarcofag, și a prefacutului episcop Bercea. Ce sa mai spun de parlamentarii liberali? De Arina Mos, de sinistrul Hatos, de profitorul Caus, de incruntatul Cupșa? Niște parveniți. Ascensiunea acestor impostori trebuie oprita. La alegerile care se apropie.

    Reply
    • Octavian says:
      February 10, 2024 at 2:29 pm

      Acest proiect a trecut prin mana a 3 sau 4 proiectanti, pina la stadiul actual.
      Mobilitatea urbana durabila este doar titlul sau denumirea proiectului.
      Cu acesti domni proiectanti doar atat s-a putut.

      Reply
    • SelfI says:
      February 10, 2024 at 8:46 pm

      Dana Rogozneanu, vezi c ai uitat de Cornel Popa, Gheorghe Carp, Cupșa, Cherecheș, Popa Lucian, Arina Moș, Bolojan, și alții. Sebastian Lascu s-oretras, spre lauda și aprecierea lui. Cum de ai uitat de ei?

      Reply
  8. Www says:
    February 10, 2024 at 12:37 pm

    Nici pe acelea existente nu le folositi…))))

    Reply
  9. Biharia, Menumorut, cetatea says:
    February 10, 2024 at 3:39 pm

    sandu2100 sovinule, nu iti ajung 15 conturi pe celalat site ? Mai scrii si aici cu numele altuia

    Reply
    • xxx says:
      February 10, 2024 at 6:32 pm

      Care nume sunt alea? Asta are zeci de conturi aici, pe bihon si pe facebook. Numai cu asta se ocupa toata ziua..APTOR

      Reply
  10. lowe says:
    February 10, 2024 at 4:08 pm

    Sandu2100 prostul Oraziiiiiii.

    Reply
  11. . says:
    February 10, 2024 at 4:23 pm

    sandu2100 asta e un sovin care il uraste pe Bolojan, uraste Oradea si Romania. Are multiple conturi pe situul geaman. Aici scrie cu numele altuia

    Reply
  12. Maria says:
    February 10, 2024 at 5:36 pm

    S-ar fi putut face trotuar în paralel cu linia de tramvai între Aura si Bila, oricum au stop mașinile când are liber tramvaiul, deci n-ar încurca pietonii circulația, părerea mea.

    Reply
  13. Oradea says:
    February 10, 2024 at 11:13 pm

    Nimeni,niciodata,pe români nu-i va putea multumi !

    Reply
    • il meriti cu prisosinta says:
      February 11, 2024 at 11:43 am

      Noroc caa pe tine te multumeste si te face fericit orice c**t.

      Reply
  14. cetatean says:
    February 11, 2024 at 7:52 am

    Problema trecerilor de pietoni din Centrul Civic se putea rezolva foarte simplu si mult mai ieftin ,cu doua pasaje subterane chiar cu scari mobile pt pietoni, una la piata mare si inca una in dreptul Catedralei, erau gata mult mai repede si nu costau nici 10% din cat au costat pasajele subterane pt masini.

    Reply
    • Stefan says:
      February 11, 2024 at 12:04 pm

      Dar nici comisioanele nu erau pe masura

      Reply
  15. powered by Surfing Waves

    România

    Sub brad, cu bucurie: cum să faci un Crăciun de neuitat pentru copii, fără excese
    Odată cu apropierea noului an, părinții, bunicii și mătușile intră deja în ritmul pregătirilor de Crăciun: ce jucării își doresc cei mici, cât să cheltuiască și ce cadouri ar trebui să lase Moșul sub brad.

    România

    România schimbă regulile pentru permisele non-UE. Cine va putea conduce legal
    În data de 3 decembrie, Camera Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește noile condiții pentru deținătorii de permise de conducere provenite din afara Uniunii Europene cu care pot circula legal pe drumurile publice din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea, între două scenarii fiscale pentru 2026. Creșteri temperate sau salturi de 80–150% la impozite și taxele locale
    Primăria Oradea a prezentat, în 5 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Florin Birta și directorul Direcției Economice, Eduard Florea, proiectul detaliat al impozitelor, taxelor și tarifelor locale pentru anul 2026.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Wizz Air lansează zboruri de pe Aeroportul Oradea spre Milano, Roma și Dortmund
    Wizz Air, principalul operator low-cost din România, anunță lansarea a trei rute de pe Aeroportul Internațional Oradea.

    BIHON Sport local

    Campionatul Internațional „Table Tenis Without Borders” și-a desemnat câștigătorii
    La sala de tenis de masă din complexul Era Park Oradea a avut loc etapa finală a Campionatul Internațional Table Tenis Without Borders. În competiție s-au aflat 78 de jucători din România, Ungaria, Slovacia, Serbia și Ucraina, care au concurat la categoria A și B.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.