1.832 (2,55%) dintre cei 71.731 de elevi din județul Bihor riscă să aibă situația școlară neîncheiată pe semestrul I. Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, a organizat zilele trecute o videoconferință cu inspectorii școlari generali din toată țara, pentru a evalua numărul de elevi care riscă să rămână cu situația școlară neîncheiată pe semestrul I.
Conform datelor raportate de inspectoratele școlare din țară, se estimează că aproximativ 65.000 de elevi din țară se află în acestă situație. Principala cauză este lipsa accesului la resursele tehnologice. Există însă și alte motive, precum: neparticiparea la cursuri, copii plecați în străinătate cu părinții, situații medicale deosebite etc.
Potrivit datelor oficiale din ultimii ani, numărul elevilor din România care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000. În actualul an școlar, numărul acestora este de aproape cinci ori mai mare.
„Au fost consiliate unitățile de învățământ în vederea sprijinirii elevilor pentru încheierea situației școlare a acestora pe primul semestru al anului școlar în curs”, a declarat inspectorul Florin Negruțiu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Ministerul Educației a propus organizarea de activități remediale pe parcursul semestrul al II-lea, prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea, precum și posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline, a transmis inspectorul școlar adjunct, Horea Abrudan.
Acesta a precizat că în anumite zone, unde au existat probleme de conexiune la internet sau unde copiii nu au avut acces la tehnologie, dascălii le pregăteau elevilor fișe de lucru, pe care le duceau la ABC-ul din sat, de unde părinții care veneau să-și cumpere pâine le luau și le dădeau copiilor să lucreze.
Trimite articolul
XÎncepând din primăvara lui 2020, nu mai există şcoală. Mă gândesc la cei care erau în clasa I anul trecut în primăvară, când trebuiau să treacă la învăţarea literelor, iar acum trebuiau să fie în clasa a II-a. Probabil vom avea prima generaţie de analfabeţi, şi nu de-ăia funcţionali, ci de aceia care nu ştiu scrie.
-
lol Nu ai nevoie de un loc formal pentru a invata litere, scris, numarat etc. Astea sunt cele mai simple operatiuni pentru creier. Le faceam cu ani inainte de a incepe clasa I. Trebuie doar sa le arate un parinte sau o ruda pana cand se prinde cel mic