bihon.ro Web analytics

Prețurile alimentelor o iau razna

De Simona Drimbău

Prețurile alimentelor o iau razna

100 de firme multinaţionale care produc alimente și bunuri de larg consum anticipează scumpiri în cursul acestui an.
Scris de Simona Drimbău - 100 de firme multinaţionale care produc alimente și bunuri de larg consum anticipează scumpiri în cursul acestui an.

Potrivit unui studiu recent, din 100 de companii multinaţionale producătoare de alimente şi băuturi, bunuri de uz casnic, îngrijire personală şi îmbrăcăminte, un procent de 93% şi-au stabilit ca principal obiectiv creşterea veniturilor şi în același timp anticipează scumpiri pentru anul 2022.

Aceste firme estimează însă şi o serie de provocări generate de persistenţa dificultăţilor din lanţurile de aprovizionare, de tensiunile din piaţa muncii şi de creşterea rapidă a costurilor de producţie. Pe de altă parte, majoritatea respondenţilor consideră că anul 2022 va marca o bătălie pentru menţinerea încrederii. 95% dintre aceştia spun că organizaţiile care beneficiază de o încredere ridicată din partea consumatorilor sunt mai rezistente.

Conform studiului Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook, cel puţin jumătate dintre companii se aşteaptă la o creştere a marjelor operaţionale în cursul acestui an, în ciuda majorării costurilor. Totuşi, provocările existente ar putea limita capacitatea industriei de a obţine rezultatele aşteptate. Nouă din zece participanţi la studiu consideră că sincopele din lanţurile de aprovizionare reprezintă cea mai mare ameninţare pentru creştere, iar şase din zece spun că deficitul de forţă de muncă afectează deja perspectivele pentru acest an.

Previziuni

Studiul mai arată că 90% dintre companiile producătoare de bunuri de consum estimează că se vor confrunta cu majorări de costuri în 2022, pe fondul creşterii inflaţiei, iar opt din zece spun că vor transfera parţial costurile suplimentare în preţuri.

Doar jumătate (54%) cred că preţurile pot fi majorate fără a afecta cererea din partea consumatorilor, sugerând că unii dintre ei nu vor putea sau nu vor fi dispuşi să plătească mai mult pentru aceleaşi produse.

Nouă din zece respondenţi spun că industria trebuie să facă eforturi mai mari pentru a păstra încrederea consumatorilor.

Studiul prezintă şi cinci idei care au potenţialul de a schimba industria în următorii zece ani. Acestea sunt intensificarea vânzărilor de bunuri digitale (mulţi consideră conceptul metavers ca nefiind un loc, ci un moment în timp, în care consumatorii încep să preţuiască mai mult componentele vieţii lor digitale, decât a celei fizice), automatizarea cumpărăturilor recurente (77% dintre participanţii la studiu consideră că este o evoluţie posibilă în următorii zece ani), digitalizarea ambientală (bunuri de uz casnic obişnuite activate de un pachet de servicii digitale, care ar putea lua viaţă în mediul automat atunci când consumatorii le folosesc), fabrica de proximitate, reapărută ca urmare a interesului pentru lanţurile de aprovizionare mai scurte, precum şi viziunea post-consum, conform căreia consumatorii vor lua mai multe decizii de cumpărare bazate pe durabilitate, din considerente de mediu şi/sau de protejare a resurselor ori din cauza preţurilor în creştere.

Studiul a fost efectuat în rândul a 100 de companii multinaţionale producătoare de alimente şi băuturi, bunuri de uz casnic, îngrijire personală şi îmbrăcăminte, cu venituri cumulate de peste un miliard de dolari.

8 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. R says:

    Normal, noi nu trebuie sa traim

  2. sode says:

    Sa suge la viata corporatistele …

  3. lili says:

    Sanctionam Rusia de murim de foame. Evident ca nu recunoastem, cum nu am recunoscut nici problemele vaccinarii.

    • Vasile says:

      Lilă,

      Te cred, 1kg de cartofi a ajuns mai scump ca 1 kg de ruble.

      Dar noi europenii, nu o să murim de foame. O să aruncăm mai puțin iar voi o să culegeți mai la est.

  4. Atata stiu says:

    Sa va ia naiba cu scumpirile voastre , in aceste conditii o sa refuzam si noi sa va cumparam marfurile.

  5. zsizsi says:

    nu numai, și a combustibilului să vedeți mâine ochi căscați. Dacă până acum vi s-a părut 7 RON litru scump aur, ce va fi 9-10 RON/l.

  6. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Note mai mari după contestații la BAC: 80 de elevi din Bihor au primit note peste 6 și au promovat
    75,94 % etse rata de promovare în prima sesiune a examenului național de Bacalaureat în județul Bihor 2022 (după contestații).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident cu 3 mașini implicate în zona girației din fața bisericii Emanuel. O persoană a fost transportată la spital
    Accidentul a avut loc vineri, 1 iulie, în jurul orei 15.00 la intersecția străzilor Calea Aradului și Bulevardul Decebal.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Kaufland retrage un produs de distrugere a insectelor de pe piață
    Kaufland retrage voluntar, din motive ce țin de protejarea consumatorilor, produsul My Project Insectocutor Distrugere Insecte GTIN: 4063367290183, anunță lanțul comercial. Retragerea este valabilă pentru toate loturile.
    tombola lunii

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Se întrerupe apa potabilă în zona blocului Cicero

    BIHON CAO

    Avarie în Nufărul. Se întrerupe furnizarea apei potabile

    Bihon CSM Oradea

    Fometescu și-a reziliat contractul cu echipa de baschet a CSM Oradea
    CSM CSU Oradea și jucătorul Tudor Fometescu au decis de comun acord să încheie raporturile contractuale, după aproape cinci ani de colaborare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Trei bărbați și o femeie din Salonta au fost reținuți fiind bănuiți că au deținut și transportat 530.000 de țigări nemarcate

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Inspectoratul de Poliție Județean Bihor scoate la concurs, cu recrutare din sursă externă, 29 de posturi. Care sunt acestea
    Perioada de recrutare a început epe 29 iunie 2022 și se va încheia în ziua de 12 iulie 2022, (în ultima zi, doar până la orele 16:00).

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.