După aprobarea bugetului programele Rabla Clasic, Rabla Plus şi Rabla Electrocasnice sunt primele care vor începe. La Rabla Clasic bugetul a fost majorat de la 6.500 lei la 7.500 lei. S-au majorat, de asemenea, eco-bonusurile pentru hibrid şi pentru maşinile care au emisii scăzute de dioxid de carbon, sub 96 de grame pe km. În paralel, a fost dublat bugetul pentru maşinile electrice, păstrându-se aceleaşi condiţii: 45.000 lei sprijin pentru maşinile full electrice, 20.000 lei pentru cele hibrid plug in. „Am introdus, foarte important, şi la Rabla Clasic, interdicţia de a vinde maşina care a beneficiat de acest sprijin. Am constatat că au fost câteva încercări de a exporta subvenţia din România, de a duce maşinile care au beneficiat de Rabla Clasic în alte ţări şi am introdus această limitare, această interdicţie care era deja existentă la Rabla Plus”, a declarat miercuri ministrul Mediului, Tánczos Barna.
După lansarea Rabla Clasic şi Rabla Plus, va urma programul Rabla Electrocasnice, unde au fost rediscutate toate categoriile de eficienţă energetică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!