bihon.ro Web analytics

Proiectul electrificarea și modernizarea căii ferate Episcopia Bihor - Cluj-Napoca, aprobat de Guvern

De Dan Birta

Proiectul electrificarea și modernizarea căii ferate Episcopia Bihor - Cluj-Napoca, aprobat de Guvern

Valoarea estimată a proiectării și execuției lucrărilor este de circa 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, termenul de execuție fiind anul 2026.
Scris de Dan Birta - Valoarea estimată a proiectării și execuției lucrărilor este de circa 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, termenul de execuție fiind anul 2026.

S-a făcut încă un pas pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în ședința de Guvern de miercuri, 19 ianuarie 2022, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Proiectul de interes național, finanțat din PNRR, are ca termen limită de realizare anul 2026. În cadrul proiectului se vor realiza 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea stațiilor, înlocuirea și repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor, desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate. Tot în cadrul proiectului se vor realiza construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact, precum și clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea. De asemenea, se vor reabilita și moderniza clădirile de călători și de exploatare.

Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări: lotul 1: Cluj-Napoca – Aghireș – 1,50 miliarde de lei, fără TVA; lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA; lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA; lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA. La această sumă se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute. Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.

14 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. drop says:

    Se va numi Linia Ilie Bolojan.

    • Tautu says:

      Doar daca devine si presedintele CJ Cluj, or aceia nu doresc sa se intoarca in Epoca de piatra, sa fie condusi de Flintstone

      • Multi idioti isi afisaza prostia says:

        mai “taut” se pare ca tu esti din epoca de piatra, fiind cam salbatic rau.

        • Ionel says:

          Alt lingau. Pe drop nu il vezi ce prostii debiteaza. Is buni doar lingaii lui Bolojan.

        • tautu says:

          Stau cu argumente in spatele a ceea ce scriu. Ce merite au presedintii celor 2 CJ pt investitia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii? In ceea ce priveste diferenta de dezvoltare la orice indicator intre cele 2 judete, cred ca e evidenta si pt drop, dar el cauta explicatii si explica cu coada vacii si ca ne vad ceilalti bine. Porecla nu am inventat-o eu, dar in comparatie cu Cluj, Bihorul este nu in epoca de piatra, recunosc, ci in feudalism.

    • Afrobita says:

      Secolul lui Pericles.

  2. Iliescu says:

    Avem proiecte de 30 de ani.
    MUIE PNL USR PLUS PSD, partidul unic comunist.

  3. In sfarsit says:

    In sfarsit dupa 30 de ani incepe electrificarea caii ferate Oradea-Cluj, se vorbea de asta de pe timpul premierului Petre roman, asta este capacitatea Romaniei de a realiza infrastructura autostrazi, modernizare cai ferate , adica aproape de zero.

  4. Ordeanul says:

    Nu știu a cui e interesul pentru această lucrare, dar linia Arad-Oradea -Satu Mare ar fii poate mai ieftină decât Oradea Cluj. Dar m-ai bine ar trebui să fie mai mult interes pentru autostradă, dar se pare că totul sa împotrivit la Biharia. Ce bine că avem 5 km in Bihor.

    • Oradean says:

      “Nu stiu a cui e interesul pentru aceasta lucrare…”. Pai daca nu stii, de ce comentezi? Daca-i alba, de ce nu-i neagra, iar de nu-i neagra, de ce nu-i semi? Cata jegosenie zace in voi, ca la orice motiv de bucurie, la orice lucru bun care se face, voi sariti imediat cu contrele si improscati cu rahat!? Scarbelor!

    • Decretel says:

      Tu esti de pe zona Oradea – Biharia spre Satu Mare ?
      Ai vazut mai multi calatori pe linia aia ca si spre Cluj??
      Eu nu .

  5. vdct says:

    calea ferată Oradea-Cluj s-a inaugurat în 7 septembrie 1870.De peste 150 de ani nu s-a mai construit nimic pe traseu

  6. România

    Noi reguli RCA: constatarea amiabilă se va face electronic, reguli simple pentru mașina la schimb
    Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a aprobat un proiect de normă care aduce modificări substanțiale Normei 20/2017 privind asigurările auto în România. Actul normativ a fost trimis către Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare după 90 de zile de la publicare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Pianina e din nou în Parcul Libertăţii
    Pianina din Parcul Libertăţii, aflată în grija Fundaţiei Comunitare Oradea, este din nou la dispoziţia orădenilor pentru a aduce un plus de frumos în viaţa oraşului.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorean dat dispărut după ce a plecat la lucru în Deva. L-ați văzut?
    Polițiștii bihoreni fac un apel către persoanele care pot să ofere informații despre Bodog Balazs, în vârstă de 31 de ani, din localitatea bihoreană Vaida.

    BIHON CAO

    Întreruperi Compania de Apă

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Sport local

    Cristian Lupuț și-a găsit angajament. Se va duela cu echipele bihorene în sezonul viitor

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    A fost semnat contractul pentru podul nou din Nimăiești
    Podul vechi peste Valea Beiușele va fi înlocuit cu unul nou, valoarea construcției fiind de 2 milioane de lei.

    BIHON Sport local

    Misiune imposibilă pentru CAO 1910

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.