BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Proiectul-mamut CF Oradea - Cluj, în faza "slalomului" printre avize

Proiectul-mamut CF Oradea - Cluj, în faza "slalomului" printre avize

De Călin Corpaș
la 9 February 2021 18:54 Reactualizat la: 9 February 2021 18:58
9 Comentarii

Proiectul-mamut CF Oradea - Cluj, în faza "slalomului" printre avize

9 February 2021 18:54 Reactualizat la: 9 February 2021 18:58
Electificarea căii ferate Episcopia Bihor - Cluj reprezintă un proiect crucial pentru această zonă a țării, într-o Europă care pune tot mai mult accent pe transportul intermodal, rutier-feroviar. Proiectul necesită, totuși, multă răbdare.
Scris de Călin Corpaș - Electificarea căii ferate Episcopia Bihor - Cluj reprezintă un proiect crucial pentru această zonă a țării, într-o Europă care pune tot mai mult accent pe transportul intermodal, rutier-feroviar. Proiectul necesită, totuși, multă răbdare.

Trimite articolul

X

Proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor avansează, asigură prefectul de Bihor. Chiar dacă deocamdată acest proiect-mamut se află în faza obținerii de avize. Ni se transmite că până în prezent au fost obținute toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului.
Documentația pentru obținerea acordului de mediu, studiile și rapoartele privind impactul asupra mediului și cursurilor de apă au fost depuse la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. După publicare, proiectul va fi supus dezbaterilor publice și analizei comisiilor de specialitate. Abia după obținerea acordului de mediu, se va putea elabora documentația pentru obținerea finanțării. Ulterior, s-ar demara licitația de execuție, transmite Prefectura.

[eadvert]

Prefectul județului, Dumitru Țiplea

Prefectul Țiplea asigură că a “depus toate diligențele pentru obținerea avizelor, atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național” și subliniază că acest proiect are “o importanță crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului“.

Proiect uriaș. Se modernizează și stațiile CF

Evaluat la 7,3 miliarde de lei, adică circa 1,5 miliarde de euro, proiectul va fi finanțat de UE și de Guvern. Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și dublarea căii ferate între Oșorhei și Telechiu (17,9 km). Mai mult, vor fi modernizate toate stațiile, haltele și spațiile adiacente de pe traseul Episcopia – Cluj, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine. Toată infrastructura destinată călătorilor va fi adusă la cerințele mileniului III, inclusiv din perspectiva persoanelor cu mobilitate scăzută.
Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiție. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea – Cluj se va parcurge în 2 ore, asigură Instituția Prefectului.

Modernizarea CFR Oradea – Cluj costă peste 1 miliard €!

Trimite articolul

X
Taguri:
calea ferata oradea - cluj ,
Dumitru Tiplea ,
electrificarea caii ferate episcopia bihor cluj ,
gara oradea ,
prefect bihor
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Curea says:
    February 9, 2021 at 9:00 pm

    In mileniul 3 se circula cu 200-300 km pe ora iar noi cheltuim 1,5 miliarde de euro sa circule trenurile cu 100 km pe ora cu viteza asta se circula în mileniul 2.

    Reply
    • Grigore says:
      February 9, 2021 at 11:06 pm

      În mileniul 3, în România, trenurile circulă în medie cu 68km/oră, ca pe vremea regelui.
      https://www-digi24-ro.cdn.ampproject.org/v/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/social/raport-oficial-cu-ce-viteza-merg-trenurile-in-romania-1312677?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA%3D%3D#aoh=16129044126065&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=De%20pe%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2Fstiri%2Factualitate%2Fsocial%2Fraport-oficial-cu-ce-viteza-merg-trenurile-in-romania-1312677
      O să vină acum noii comuniști și rezolva treaba asta.

      Reply
    • Anonimul says:
      February 10, 2021 at 11:09 am

      Sa dea Domnul ca in mileniul III in Romania sa se circule cu o viteza comerciala de 100 de km/h. Pana una alta linia Cluj-Oradea, in mileniul III nu este electrificata si se circulacu o viteza comerciala in medie 40 km/h.

      Reply
  2. Vasile says:
    February 10, 2021 at 9:37 am

    Doresc să fac și eu un simplu comentariu cu privire la timpul de călătorie între Oradea și Cluj, 2 ore.
    Cred că trebuie scurtat acest timp, pentru simplu fapt ca un simplu călător să aleagă pe viitor trenul în schimbul călătorie cu mașina pe viitoarea autostrada.
    Ăsta doar așa, ca ruta aceasta să aibe clienți. Oricine preferă un timp mai scurt de călătorie, plus că dacă vagoanele sunt moderne, o călătorie cu trenul e mult mai confortabilă decât cu mașina.
    Repet, trebuie scurtat timpul acesta de 2 ore ca să fie atractiv pentru viitorii clienți.

    Reply
  3. Anonimul says:
    February 10, 2021 at 11:14 am

    ” … toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului.” Aici e problema in care se impiedica cei ce vor sa reabiliteze linia CF Cluj-Oradea in avize, studii si acorduri de mediu. Din cate inteleg linia exista de peste 100 de ani, nu se va face o constructie noua si nu inteleg tot acest hatis birocratic.

    Reply
  4. R says:
    February 10, 2021 at 12:43 pm

    Inainte spunea ca proiectul va fi executat intr-un an si 8 luni?acum se estimeaza ca in 4 ani ar putea fi gata,adica 40 de km in fiecare an,e perfect

    Reply
    • oradean says:
      February 10, 2021 at 8:35 pm

      Da, daca v-a fi scos la licitatie lucrarea si daca nu o sa fie contestatii la rand care nu o sa fie rezolvate in cele 4 ani, iar daca o sa castige o firma serioasa care vrea si lucreze, etc etc…
      Vezi Abed Nego de mai mult de 2 ani tot “face” linia noua de tramvai, mai mult lipsesc muncitorii de pe santier decat lucreaza, traseul e cam 8km numai dar pana azi au facut cam 4… si a fost vorba ca pana in 31 decembrie 2020 o sa fie gata… acuma deja Birta SPERA ca v-a fi terminata anul acesta ca sa fie mutata tramvaiele spre acolo din Nufarul cand se inceapa schimbarea liniilor pe Cantemir…
      Din acele 4 ani o sa fie lejer si 8-10

      Reply
  5. lidia says:
    February 10, 2021 at 12:52 pm

    ce treaba are acordul de mediu cu electrificarea liniei ferate, nicio treaba, doar birocratie in plus.

    Reply
    • Adi says:
      February 11, 2021 at 9:54 am

      Ca pe langa electrificare urmeaza unele amenajari la curbe devieri de traseu pt a se mari viteza.

      Reply
  6. powered by Surfing Waves

    România

    Pericol în parcări: coduri QR false redirecționează utilizatorii către site-uri care le fură datele bancare
    Codurile QR pentru plăți devin tot mai frecvent folosite, dar și tot mai exploatate de infractori.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ilie Bolojan: Lucrările la drumul expres Oradea – Arad ar putea începe anul viitor
    Premierul Ilie Bolojan a efectuat o vizită pe șantierele tronsoanelor de autostradă din județul Bihor, iar în cadrul unei conferințe de presă a anunțat care sunt perspectivele de finanțare pentru Drumul Expres Oradea – Arad, unul dintre cele mai importante proiecte de transport din vestul României.

    România

    Modificări importante în regimul raportărilor contabile anuale. Ce propune Ministerul Finanțelor
    Ministerul Finanțelor pregătește schimbări importante privind modul și termenul de depunere a situațiilor financiare pentru anul 2025.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Premierul Ilie Bolojan somează CFR. Întârzierile și blocajele la electrificarea CF Cluj–Oradea trebuie explicate public
    Cu prilejul vizitei efectuate pe șantierele tronsoanelor de autostradă din județul Bihor, la întrebarea adresată de bihon.ro, premierul Ilie Bolojan a oferit câteva din motivele pentru care proiectul de electrificare a căii ferate Cluj–Oradea–frontiera cu Ungaria acumulează întârzieri majore, dar și consecințele pe care acestea le au asupra transporturilor din România.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Premierul Bolojan, în mesajul la final de an, mulțumește tuturor românilor pentru răbdare, iar efectele corecțiilor economice se vor vedea în 2026
    Premierul Ilie Bolojan a transmis, vineri, un mesaj către români la final de an, cu prilejul vizitei pe șantierele tronsoanelor de autostradă din județul Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Creștere accelerată a insolvențelor în Bihor: construcțiile și restaurantele, domeniile cele mai afectate
    Luna noiembrie 2025 a confirmat o realitate economică delicată pentru mediul de afaceri din România, iar județul Bihor se află printre regiunile cu cele mai semnificative creșteri ale insolvențelor.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.