BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Răspuns OTL: cursa 15 nu îşi acoperă costul din încasări

Răspuns OTL: cursa 15 nu îşi acoperă costul din încasări

la 20 February 2019 14:28 Reactualizat la: 20 February 2019 14:29
20 February 2019 14:28 Reactualizat la: 20 February 2019 14:29
Oradea Transport Local SA insistă cu un punct de vedere pe tema liniei 15, la care orădenii din Podgoria au cerut suplimentarea numărului de curse.
Scris de demeter1 - Oradea Transport Local SA insistă cu un punct de vedere pe tema liniei 15, la care orădenii din Podgoria au cerut suplimentarea numărului de curse.

Trimite articolul

X

Iată considerentele operatorului de transport pentru refuzul cererii:

1. OTL-S.A. nu poate modifica programele de transport prin curse regulate cu tramvaie şi autobuze. Poate doar propune Primăriei Municipiului Oradea şi Asociţiei de Dezvoltare Intercomunitată Transregio Oradea, în urma unor analize, modificarea acestora.

2. Conform programului actual de transport, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al municipiului Oradea, pe Linia 15 sunt planificate 11 curse în zilele lucrătoare cu şcoală, 9 curse în zilele lucrătoare cu vacanţă şi 6 curse în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale. Numărul de curse zilnic a fost stabilit avându-se în vedere în primul rând asigurarea nevoilor de deplasare pentru majoritatea locuitorilor din cartierul Podgoria şi de nr. de utilizatori ai liniei 15.

În anul 2018 pe linia 15 autobuzele au parcurs 53.003 km, rezultând o medie lunară de 4.416 km. Conform programelor actuale de transport, estimăm că şi în anul 2019 autobuzele vor parcuge aproximativ acelaşi nr. de km. La un cost mediu estimat de 6,50 lei/km, cheltuielile lunare de exploatare vor fi de 28.704 lei.

Din verificările noastre efectuate în anii anteriori şi în ultimele zile din acest an, am observat că nr. acestora este mult mai mic faţă de cel necesar pentru acoperirea costurilor.

Marţi, 12.02.2019, în zi lucrătoare cu şcoală, tip de zi cu nr. maxim de utilizatori, cu autobuzul Volvo Vest a cărui capacitate de transport este de 95 locuri din care 35 pe scaune, pe Linia 15 s-au deplasat de la Podgoria spre Piaţa Cetăţii 182 de călători, iar de la Piaţa Cetăţii spre Podgoria, 201 călători. Sunt diferenţe între nr. de călători transportaţi pe cele două sensuri pentru că 22 de călători au coborăt în staţile existente pe traseu până la Bazinul Olimpic (Sinagoga Ortodoxă, Centrul Civic/CEC, Parcul Brătianu şi Bazinul Olimpic).

Nr. maxim de călători transportaţi/semicursă a fost de 41 şi s-a înregistrat în semicursa cu plecare la ora 7:06 din staţia cap linie Podgoria nr. 19, din care 22 au urcat în această staţie.

Din cei 383 călători transportaţi, 94 nu şi-au achitat taxa de călătorie. 260 călători şi-au validat abonamentul de călătorie, iar bilet de călătorie au validat 29 de călători. Considerând două călătorii/zi la posesorii de abonamente, rezultă că pe linia 15 sunt 130 de abonaţi.

Împărţind nr. de călători transportaţi în 12.02.2019, nr. care cuprinde şi pe cei care nu şi-au validat tichetul de călătorie, la nr. curse efectuate/zi (11), rezultă o medie de 34,8 călători/cursă şi de 17,4 călători/semicursă.

Estimând că lunar pe linia 15 s-ar încasa din vânzarea de bilete 2.704 lei, rezultă că pentru acoperirea costurilor de exploatare ale liniei 15 sunt necesare şi 325 de abonamente vândute lunar, toate considerate la tariful de 80,00 lei/buc, chiar dacă mulţi utilizatori ai liniei 15 sunt posesori de abonament eliberate pensionarilor. Rezulta că pentru acoperirea costurilor sunt necesare suplimentar 195 de abonamente/lună.

În luna ianuarie 2019, pe Linia 15 au fost efectuate 343 de curse, s-au înregistrat 5.536 de validări, rezultând o medie de 16,14 călători plătitori/cursă şi de 8,07 călători plătitori/semicursă.

Avându-se în vedere cele prezentate, va lăsăm pe d-voastră să apreciaţi dacă zona este „tratată cu neseriozitate” din punct de vedere al transportului public.

În concluzie, răspunsul OTL este:

La cererea de „adăugare neapărat a unei curse şi la ora 7:25 dinspre Podgoria spre centru (pentru copii şi tineri contează şi o jumătate de oră de somn în plus)”.

Avându-se în vedere că:

– la programele actuale de circulaţie sunt costuri mari de exploatare neacoperite din încasări;
– diferenţa de plecare între cursa actuală (7:06) şi cursa solicitată (7:25) este de doar 19 minute;
– nr. maxim al călătorilor transportaţi în semicursa de la ora 7:06 poate fi 45 şi a celor care urcă din staţia Podgoria nr. 19 de cel mult 25, (în 12.02.2019 au fost 22 de călători), OTL-S.A. nu va propune şi nu va susţine introducerea cursei solicitate în programul de circulaţie al Liniei 15 din zilele lucrătoare cu şcoală; ar fi necesar să fie planificat în circulaţie încă un autobuz şi un conducător auto pentru a efectua doar această cursă.
2. “Adăugarea unor curse dinspre Centru spre Podgoria, inclusiv la orele 17:30, 21:30, 22:30, 23:30 (sunt oameni care lucrează în schimburi, sunt oameni activi şi mulţi tineri care circulă în oraş la meditaţii, sport, cercuri de specialitate etc) şi invers, dinspre Podgoria spre centru, la fel.”

Avându-se în vedere că:

– la programele actuale de circulaţie, costurile lunare sunt mult mai mari decât veniturile înregistrate;
– în penultima cursă din programul actual, cu plecare la 18:28 din staţia Piaţa Cetăţii, spre Podgoria au fost înregistraţi doar 15 călători, iar la ora 19:00 la întoarcere din Podgoria spre Piaţa Cetăţii, numai 11 călători;
– în ultima cursă din programul actual, cu plecare la 20:28 din staţia Piaţa Cetăţii, spre Podgoria au fost înregistraţi doar 4 călători, iar la ora 21:00 la întoarcere, din Podgoria spre Piaţa Cetăţii, numai 2 călători;

OTL-SA nu va propune şi nu va susţine introducerea în programele de circulaţie ale Liniei 15 a unor noi curse, transmite conducerea OTL, directorul general Mircea Viorel Pop, directorul tehnic Adrian Revnic, directorul economic Romeo Nica şi şeful Compartimentului Exploatare, Augustin Ciure.

[related-post post_id=”2194419″]

Trimite articolul

X
Taguri:
cartierul podgoria ,
linia 15 ,
otl ,
transregio
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    GALERIE FOTO
    Lotus Băile Felix a pierdut ultimul meci al sezonului și a ratat locul 1 în play-out
    De șase luni nu a mai fost învinsă echipa bihoreană pe teren propriu, iar în premieră a încasat patru goluri în acest sezon.

    Bihon CSM Oradea

    CSM CSU Oradea a câștigat meciul 3 al semifinalei cu CSO Voluntari și a făcut un pas mare spre calificarea în finala ediției
    „Leii roșii” au obținut o victorie incontestabilă în cea de-a treia partidă a seriei cu CSO Voluntari, contând pentru semifinalele Ligii Naționale de baschet masculin.

    Bihon CSM Oradea

    Remontada ratată! Poloiștii orădeni au pierdut meciul 3 al finalei cu Steaua, după o partidă dramatică, plină de incidente
    CSM Oradea a fost învinsă de CSA Steaua în bazinul propriu, în cea de-a treia partidă din finala Superligii Naționale de polo, scor 12-13.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    Bihon CSM Oradea

    Delegația Stelei a protestat vehement împotriva arbitrajului în timpul și la finele meciului. A fost nevoie de intervenția jandarmilor
    CSA Steaua a câștigat cu scorul de 13-12 meciul 3 al seriei cu CSA Steaua, contând pentru finala Superligii Naționale de polo. În ciuda faptului că au obținut victoria, componenții delegației au depus o contestație la adresa arbitrajului prestat de cuplul Paul Georgescu - Mihnea Alexandrescu.

    BIHON Sport local

    Aurel Gavriș și-a apărat titlul continental, devenind din nou campion european la judo master
    Desfășurat la Riga (Letonia), Campionatul European de Judo Master a consemnat evoluțiile foarte bune ale sportivilor orădeni. După ce Ötvös Andrei a devenit campionul european al categoriei 73 kg, M8, a venit rândul lui Aurel Gavriș să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la categoria +100 kg, M4.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Condamnare cu suspendare pentru un pensionar care a lovit mortal un pieton pe bulevardul Dacia, din Oradea
    Un pensionar de 72 de ani, din Oradea, a fost condamnat la un an și 6 luni de închisoare, cu suspendare, și obligat să muncească 60 de zile în folosul comunității, după ce a fost implicat într-un accident petrecut în municipiu și soldat cu moartea unui pieton în vârstă de 71 de ani.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.