bihon.ro Web analytics

Salubrizarea menajeră și Oradea City Report - servicii de tot „deșeul”

De Cristina Ghilea

Salubrizarea menajeră și Oradea City Report - servicii de tot „deșeul”

Administratorul unei firme din Rogerius spune că a ajuns la capătul răbdării în relația cu operatorul de salubritate, care se lasă rugat să golească pubela conform contractului, dar și din cauza controalelor „din pix” făcute în urma reclamațiilor prin Oradea City Report.
Scris de Cristina Ghilea - Administratorul unei firme din Rogerius spune că a ajuns la capătul răbdării în relația cu operatorul de salubritate, care se lasă rugat să golească pubela conform contractului, dar și din cauza controalelor „din pix” făcute în urma reclamațiilor prin Oradea City Report.

Orădeanul, administrator al firmei Amintis Media SRL din Piața Magnolia, e nemulțumit că, în mod repetat, „RER nu ridică gunoiul de la magazinul nostru în ziua specificată din contract”.
În plus, omul spune că atunci când a reclamat situația prin Oradea City Report, a primit, de mai multe ori răspunsul „tip” – „REZOLVATĂ: Bună ziua, în urma verificărilor făcute, azi s-a golit pubela, în general nu se golește pentru că pubela este legată cu lanț. Pe viitor, în ziua de colectare a deșeurilor reciclabile, pubela trebuie să fie pregătită pentru golire de la ora 7.00 dimineața, și fără să fie legată cu lanț”.

El susține că, de fapt, muncitorii RER îi lasă pubela negolită chiar dacă lacătul de pe capac este lăsat deschis încă din ziua precedentă, de la ora 16:30.

Soluție privată la problemă orășenească

Firma Amintis Media, un magazin cu studio foto și imprimate e chiar la parterul blocurilor de pe marginea Parcului Magnoliei, intrat în șantier anul trecut.

„În principal, noi avem o pubelă plină pe lună și aproape în fiecare lună trebuie să ne luptăm cu RER să ridice gunoiul. În fața noastră, Parcul Magnolia este în șantier de 9 luni, au fost demontate coșurile de gunoi din jurul parcului și cetățenii nu prea au unde să arunce micul gunoi (cutii de țigări, pungile și hartii murdare în care a fost împachetată mâncarea de la FastFood, etc…) Pubela noastră este una pentru gunoi reciclabil, în care punem numai deșeuri de hârtie și plastic! Este în fața magazinului zi și noapte, așa că am fost nevoiți să punem lacăt, ca să nu ajungă și alte gunoaie, dacă tot colectam selectiv. Subliniez că îndată ce pubela este plină, inainte cu o zi de data ridicării din contract, luăm jos lacătul să aibă acces angajații de la RER la gunoiul selectat. Dar degeaba, că în ziua ridicării nici nu vine angajatul de la RER până la pubela respectiva. Este inacceptabil! Iar de rezolvarea petițiilor de pe Oradea City Report, așa din pix, sunt total dezamăgit”, ne-a transmis administratorul magazinului, considerând ofensator să primești un răspuns de genul „gunoiul a fost ridicat” în timp ce privești pubela plină din fața magazinului: „Oare ce salariu primește angajatul care rezolvă petițiile din pix? Ce crede, oare de ce am trimis petiție cu poza cu gunoiului plin, să-mi scrie el din birou: „în urma verificărilor făcute, azi s-a golit pubela”?! Oare cum a verificat?”.

Problema sa este, de asemenea, că până la golirea pubelei, în zilele care vin, e posibil ca deșeul reciclabil să fie contaminat cu resturi de mâncare de la trecători, iar RER să-i refuze, astfel, facturarea ca reciclabile.
„De la încheierea noului contract, cel puțin 10 sesizări am deja făcute, pentru gunoi neridicat în ultimul an”, mai transmite orădeanul.

Primăria, care verifică prestațiile RER Vest și care administrează OCR, ne-a transmis că, în baza noului contract, nu a luat, încă, măsuri în relația cu RER, pentru calitatea serviciilor prestate.
Anul trecut au fost înregistrate la Primărie 36 petiții legate de activitatea RER Vest, iar anul acesta, 8 petiții. Municipalitatea transmite că a transmis operatorului fiecare reclamație, „în vederea analizarii și luării măsurilor care se impun. Toate sesizările transmise către operatorul serviciului public de salubrizare au fost soluționate în termenul legal. Nu au fost aplicate penalizări conform clauzelor contractuale”. Cu alte cuvinte… REZOLVAT!

Primele facturi, super-umflate

Administratorul magazinului spune că tensiunile cu RER au început odată cu intrarea în vigoare a noului contract. Odată cu acesta, pretențiile și tarifele operatorului au crescut, fără să se vadă vreun salt calitativ în serviciul prestat. „Noi, la magazin producem doar gunoi reciclabil, deși avem o pubelă de 60 l pentru menajer, pe care nu avem de ce să o folosim și una de 120 l, pentru reciclabil. În primele luni pe noul contract, mi-au venit facturi de câte 400 de lei, ori nici dacă ar fi prestat toate ridicările posibile, într-o lună, nu ar fi fost posibil să se ajungă la suma asta. Am făcut reclamații, mi-au făcut storno și mi-au emis facturi în jur de 20 de lei, puțin peste. Așa ne-am jucat câteva luni, până s-au reglat. Mă întreb dacă am fost singurii cu care au încercat asta și câte alte magazine or fi achitat fără să verifice. Factura s-a rezolvat după o vreme, dar cu ridicatul gunoiului, lunar am circ cu ei. Am obosit și să ascult robotul lor de la serviciul de reclamații, dar și să primesc REZOLVAT de la Oradea City Report, când văd cu ochii mei ca nu au prestat serviciul”, spune orădeanul.

 

8 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Qwerty says:

    Din păcate așa se întâmpla pe Oradea City Report. Sunt cazuri când lucrurile chiar se rezolvă, dar am pățit ca lucrurile sa fie fixate doar din pix. Ar trebui ca înainte să dea “rezolvată” să atașeze și o fotografie cu situația “rezolvată”.

  2. Celentano says:

    Din pacate sunt probabil sute de cazuri similare, stiu de la un fost loc de munca unde se intampla exact aceslasi lucru luna de luna, iar problema parea sa fie rezolvata dupa aplicarea unui “stimul” de aprox 2 euro operatorului golitor de tomberon. Aceste practici nu sunt noi, cu siguranta.

  3. gigi says:

    Pai cum este asa ceva posibil… cea mai impresionanta si cea mai dezvoltata administratie locala…

    • drop says:

      Ce ar fi sa taci din gura. Suntem cei mai dezvoltati, problema sunt postacii si cei nemultumiti. Astea sunt toate minciuni, totul e perfect in Oradea, doar gasca de troli lucreaza sa discrediteze administratia.

  4. alioto says:

    RER, cel mai imputit gunoi !

  5. Cosmin says:

    Grava problema……

  6. România

    Sfaturi pentru a reduce cantitatea de combustibil folosită, în contextul preţurilor mari la carburanţi
    De la începutul anului 2022, carburanţii s-au scumpit cu aproximativ 22%. 1

    Mapamond

    VIDEO. Atac armat la o paradă de Ziua Independenței, în SUA. Cinci oameni au murit, iar 16 sunt răniți, la spital
    Un atac armat a fost raportat la o paradă de 4 iulie, de Ziua Independenței, într-o suburbie din Chicago, Statele Unite, relatează Reuters. În urma incidentului, cel puțin cinci oameni au murit, iar 16 au fost răniți și transportați la spital.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Parcul Libertății prinde culoare în cadrul proiectului de artă stradală „Mozaic Citadin”
    Începând de luni, 4 iulie, a început proiectul de artă stradală „Mozaic citadin”.
    tombola lunii

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Se întrerupe apa potabilă în zona blocului Cicero

    BIHON CAO

    Avarie în Nufărul. Se întrerupe furnizarea apei potabile

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mașină de poliție transportată cu autospeciala de ridicări auto. Vezi motivul
    O mașină de poliție transportată cu autospeciala de ridicări auto aparținând Serviciul de Parcări din cadrul Primăriei Oradea a stârnit numeroase reacții. 

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Șase trasee turistice montane din Bihor, omologate de Ministerul Turismului
    În județul Bihor există 54 de trasee turistice amenajate care însumează peste 700 de kilometri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Se lucrează la înierbarea liniei de tramvai Nufărul-Cantemir
    Lucrarea face parte din proiectul „Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul-Cantemir” și se realizează prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. 2

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.