Postarea integrală a acestuia este următoarea:
„Astăzi (25 noiembrie – n.r.) cei de la toaletări spații verzi au fost în zona Rogerius respectiv blocul turn Perla să toaleteze copacii și să taie crengile uscate și vegetația excesivă.
La nici trei metri de cei doi copaci falnici cărora mai mult i-au ciongărat crengile, stă în picioare un măr uscat din rădăcini. Le-am atras atenția „OPERATORILOR CU DRUJBA ȘI REPREZENTANTULUI LOR ȘEF” să taie și mărul uscat că este pericol public să cadă pe cineva și, pe deasupra, este și inestetic.
Răspunsul lor a fost „Nu ne lasă Bolojan.
Poftim cultură și un mare Bravo celor care i-au angajat”.

foto: Facebook/ Oradea
Redacția bihon.ro a solicitat un punct de vedere de la RER Vest, iar compania a transmis un răspuns prin intermediul responsabilei pe partea de comunicare, Cristina Ghilea.
„RER Vest prestează lucrări de toaletare a arborilor de pe domeniul public al Municipiului Oradea, în baza contractului cu Primăria Municipiului Oradea, strict pe bază de comandă detaliată din partea Direcției Tehnice. Fiecare comandă conține indicații precise despre lucrările pe care trebuie să le execute echipele noastre, indicații care trebuie respectate fără abatere. (…) Este important de reținut că echipa RER Vest nu are căderea să ia decizii în teren nici în privința modului în care se toaletează arborii și nici în privința doborârii altor arbori. Cetățenii care consideră că sunt necesare intervenții la arborii de pe domeniul publicului sunt rugați să adreseze cereri Primăriei Municipiului Oradea, în acest sens.”
Potrivit explicațiilor transmise, compania execută doar lucrările prevăzute în ordinele emise de Primărie, fără a putea decide suplimentar asupra altor arbori, chiar dacă aceștia par să prezinte risc. Intervențiile sunt coordonate în teren de un inginer silvic, iar procedurile respectă Standardul European de Tăiere în Coroana Arborilor, care stabilește diferențe clare de intervenție în funcție de specie și de gradul de risc asociat fiecărui arbore.

foto: Facebook/ Oradea
Referitor la modul în care au reacționat cei din echipa de intervenție, Cristina Ghilea ne-a transmis că în mod constant la nivelul companiei au loc instruiri ale celor care ies pe teren cu privire la comportamentul pe care trebuie să-l aibă în spațiul public, respectiv li se recomandă să nu se angreneze în discuții cu privire la eventualele reclamații sau sesizări pe care le primesc de la cetățeni, ci doar să le recomande unde anume pot trimite sesizările.
Citiți principiile noastre de moderare aici!