Competiția, organizată și găzduită de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, a presupus conceperea, proiectarea și construirea a două karturi, unul cu motor electric și unul cu motor termic, în limita unui buget impus de un regulament. Participanții au susținut prezentările proiectelor în fața unui juriu compus din profesorii coordonatori ai universităților participante.
„Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică a concepției și fabricării karturilor, de design-ul acestora și, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea în bugetul alocat”, a explicat conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran, coordonatorul studenților orădeni.
Susținerea proiectelor inginerești a fost urmată de derularea probelor sportive, pe un circuit amenajat într-o parcare din orașul Galați, unde concurenții au avut ocazia de a-și demonstra abilitățile de conducere a karturilor, dar și de rezolvare a problemelor tehnice apărute pe circuit.
„În acest an s-a obținut locul II pentru categoria K.L.C Electric, fapt ce ne ambiționează și mai mult ca anul viitor să obținem un loc pe podium și la categoria K.L.C Termic”, a declarat studentul Rareș Bronț.
Cele două echipe orădene au fost coordonate de șeful Departamentului de Inginerie Mecanică și Autovehicule al IMT, conf. dr. ing. Tudor Mitran. Studenții care au lucrat la realizarea celor două karturi au fost: George Octavian Onaca (Team Leader), Iulian-Cristopher Raţiu (Mechanic Manager), Dragoș Maxim (Aerodynamic Manager), Casian-Alexandru Toth (Electric Manager), Rareș Daniel Bronț, Bogdan-Mihai Mateaș (CAD Manager), Andrei Dobra, Cătălin-Samuel Caba, Andreea-Debora Popa (Finance Manager), Valentin Akom și Patrick Brazda.
„Competiția a fost o provocare. Dar, prin munca în echipă și valorificarea atuurilor fiecăruia, am obținut rezultate excelente la K.L.C. Electric, inovând monopostul pe partea de aerodinamică”, a afirmat Dragoș Maxim, student în anul IV.
Studentul Casian Toth a spus că ceea ce au adus nou în acest an a fost aripa din spate, menționând că, de obicei, la karturi nu se pune atât de mult accent pe aerodinamică. El a adăugat că rolul aripii este acela de a crea o apăsare pe roțile din spate, care le permite să abordeze virajele cu o viteză mai mare. George Onaca, și el membru al lotului Universității din Oradea, a completat că, pe partea de aerodinamică, mai au în plus niște carenaje laterale care folosesc principiul de ground effect, preluat din Formula 1, despre care realizase o lucrare științifică în anul anterior.
La rândul său, studentul în anul IV, Mateaș Bogdan-Mihai a declarat că proiectarea 3D a fost esențială în construcția kartului, mai ales în situațiile în care unele componente au întârziat sau au cedat înainte de plecare. El a precizat că au găsit rapid soluții, chiar dacă acest lucru a însemnat nopți nedormite și mult stres.
„Performanța studenților orădeni este cu atât mai meritorie, cu cât, chiar de la prima lor participare, echipele IMT s-au situat mereu pe podium”, a declarat conf. univ. dr. Alin Pop, prodecanul IMT.
Concursul studențesc internațional Challenge Kart Low Cost s-a desfășurat sub patronajul Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Nevers, Université de Bourgogne, Franța.
Citiți principiile noastre de moderare aici!