bihon.ro Web analytics

Trafic dat peste cap de semafoarele din girația de la Emanuel

Reactualizat la:
Reactualizat la:
Promisă de Primărie înainte de pornirea semafoarelor, prioritatea pentru tramvai există doar în teorie.
Scris de Costel Demian și Cristina Ghilea - Promisă de Primărie înainte de pornirea semafoarelor, prioritatea pentru tramvai există doar în teorie.

UPDATE! Semafoarele au fost dezactivate marți după-masa, la scurt timp de la publicarea articolului de mai jos. La fața locului au fost văzuți reprezentanții firmei și polițiști, care au analizat situația din teren. 

Semafoarele sunt în continuare în perioada de teste, astfel că urmează ca acestea să fie activate după ce sunt reglate. 


Proaspăt semaforizata intersecție Calea Aradului – Bulevardul Decebal – strada Primăriei a căzut primul test, cel al utilităţii pentru fluidizarea traficului rutier şi prioritizarea tramvaielor. Marți, încă de la primele ore, traficul în zonă a fost paralizat. Șoferii, călătorii și vatmanii tramvaielor contestă utilitatea sistemului, cel puţin în forma în care era marți. După noile reguli, cei mai avantajați par a fi pietonii.

De dimineață, pe bulevardul Decebal spre Emanuel, coada a ajuns până la intersecția cu Tudor Vladimirescu. Situația nu stătea mai bine nici la pe la amiază.

Pe strada Primăriei, cozile interminabile de maşini ţin captive şi tramvaiele. Pentru a ieși de pe strada Primăriei, șoferii au de stat la semafor circa 90 de secunde, iar culoarea verde nu durează nici 20 de secunde.

Când vine vorba de tramvaie, situația este chiar o necunoscută. Chiar dacă a fost primul la rând, marți la prânz, un tramvai a stat și 5 minute în intersecție, fără ca semaforul dedicat să îi acorde prioritate. Astfel s-a ajuns ca tramvaiele să forțeze traversarea intersecției și pe „culoare roșie a semaforului”. Nervozitatea vatmanilor era evidentă chiar şi pentru pietonii de pe trotuar.
„Nu-și au rostul numai îngreunează circulația”, „A avut minte creață cine le-a sincronizat”, „Înainte era haos, acum este super-haos” – sunt doar câteva dintre părerile șoferilor care au tranzitat intersecția în cursul zilei de marți.
„Am stat mult pe Primăriei, credeam că staţionăm din cauza unei maşini parcate aiurea dar apoi am văzut că stăm la semafor, după maşini”, a comentat şi un client al OTL.

Teste pe nervii orădenilor

Edilii spun însă că situația se va ajusta pe parcurs. „În două, trei zile, Poliţia va vedea ce se întâmplă şi ce se poate modifica pentru a îmbunătăţi situaţia”, transmite viceprimarul Florin Birta. Până se va găsi o soluție viabilă, rămâne ca șoferii să se înarmeze cu răbdare și în zona girației de la Emanuel. Şi vatmanii OTL SA vor trebui să dea dovadă de un calm ieşit din comun şi să uite temporar de graficele de circulaţie.

Directorul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din PMO, Marius Moș, spune că „există un plan de circulaţie aprobat cu Poliţia şi cu firma executantă a proiectului. Încă se fac reglaje în funcţie de fuluxurile de circulaţie la fiecare dintre orele de vârf”.

Semafoarele au fost instalate de asocierea de firme care execută proiectul de extindere a liniei de tramvai în oraş, Abed Nego SRL cu Mari Vila Construcţii. Conform regulii, sunt puse în funcţiune la indicaţiile Poliţiei Rutiere.

În teorie, semaforizarea din această giraţie a fost montată pentru a asigura libera trecere a tramvaielor prin intersecţie, înaintea pietonilor sau a maşinilor mici. Edilii menţin acest angajament, chiar în condiţiilor haosului din prima zi.

Intră în funcțiune semafoarele din girația de la Emanuel: tramvaiul e prioritar

65 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. oradean says:

    lucrare made by Abed Nego… au avut un an sa le faca bine… dar sincer, a gandit cineva ca firma asta o sa le faca bine intr-un an o astfel de lucrare?

    au testat-o de cateva ori, au vazut ca e o problema ca senzorul e in asfalt… chiar nu gandeste nimeni acolo la firma aia, ca senzorul sa puna sus, cum e schimbatorul de macaz? acolo n-ai cum sa activezi, numai tramvaiul stie… dar nu, punem senzorul in asfalt si activeaza la fiecare masina…

    iar sa pui semafoare in sens giratoriu… si la turbo giratie e aglomerat din cauza semafoarelor, care e un sens de min 10x mai mare ca asta… aici se vede clar ca mai bine o sa le aglomereze, decat sa ajute… dar degea spui, ca nu asculta nimeni…

  2. Bai says:

    Horror. Din lac în puț.Mai bine o lăsau cum a fost.

  3. Bau says:

    Horror. Din lac în puț.Mai bine o lăsau cum a fost.

  4. nagy says:

    e prost cine a scris articolul vatmanul nu forteaza culoarea rosie cand vine dinspre centru, e rosu doar pentru autovehicule, tramvaiul are semnalizator aparte si pe cand e rosu pentru auto permite tramvaiului sa vireze spre dreapta

  5. CocoX says:

    sunt pentru dezvoltarea foarte puternica a transportului in comun, dar am o intrebare …
    ce rost isi are “prioritatea pentru tramvai” daca tramvaiul sta in spatele a 6 masini care asteapta culoare verde?

    as intelege o masura gen: galben intermitent pt toate masinile, iar cand apare un tramvai sa se porneasca semafoarele, favorizand tramvaiul. Exact ca si in tarile mai dezvoltate pe care incercam sa le intelegem sistemul.

    P.S. – inca un proiect gandit bine, marca Primaria Oradea. Macar se face ceva, chiar daca nu cu cap :))

  6. Gabi says:

    Acolo nu e nevoie de nici un semafor. S-a circulat bine până acum…

  7. Gheorghe says:

    Cine de la primarie tine in carca oare firma asta Abed Nego si îiasigura lucrari pe nervii oradenilor ?

  8. Giani says:

    Prostu nu e prost destul daca nu e prost destul – Giani Las fierbinti

  9. Dsg says:

    Cel mai mare cacat posibil sa facut acolo…

  10. SRG009 says:

    Pentru ce au pus oare semafor?!?!?!?! Ca inainte se circula de 100 de ori mai bine! Acuma ati bagat semafoare sa ne blocam ca niste … in trafic 😐 Faceti ceva si scoateti-le de acolo!

  11. opris says:

    Se vede clar ca la primarie incapatinarea cu prostia crasa merg mana in mana.Toate ineptiile gandite de cineva din primarie sub masca “dezvoltarii in favoarea dezvoltarii cu ori ce pret”merg inainte ca un tavalug numai ca niste firme de familie sa aiba mereu de lucru.Aici nu conteaza ca da peste cap circulutia si asa haotica din zona ca pune la grea incercare nervii oradenilor si celor care din intamplare tranziteaza orasul,important este ca “acest primar macar face fata de predecesosorii lui”.Trebuie sa suportam cu smerenie ori ce tampenie si sut in gura oradenilor deoarece acestea vin din partea primarului cu cele mai bune intentii in ideea unui “bine”dintr-un viitor indepartat inimaginabil.Ura !! Si sa mearga tavalugul inainte !!!—Macar se face ceva !!!—

  12. Vw says:

    De ce trebe samafor acolo nu ajuta cu nimic

  13. 1 says:

    Ar trebui spanzurat de scarbavnicul madular sus in sensul de la Emanuel.

    Se cunoaste cine..

  14. Activ says:

    Cozile aratã cã este nevoie de fonduri europene.

  15. Panã says:

    Sãgeata are coadã
    Trandafirul are spini
    Tot ce este ascuţit

  16. 86386 says:

    O noua prostie, absolut inutila,total negandita si fara rost, de la Bolojan & echipa, evident..
    No coment..
    Pe langa ca s-a facut o mare prostie , s-a (re)asfaltat intr-un mod mizerabil..
    Chiar la capatul strazii Primariei ai ditamai denivelarile , un canal aflat sub nivelul asfaltului si vreo 2 hopuri dea lingul sensului de mers, in care dai de fiecare data…
    O lucrare si o asfaltare mizerabila, la fel ca multe altele..
    Am o parere, atat despre Bolojan cat si despre conducerea de la Rutiera..
    Bolojan in loc sa aduca la Oradea toate ideile tampite din sudul tarii si de la Bucuresti, mai bine ar face un minim de efort sa viziteze mai degraba Ungaria si sa puna in practica la Oradea cateva chestii care la Unguri de zeci de ani fac diferenta !

  17. mortiimatii says:

    Un alt exemplu al competentei taranoiului care umbla cu cartea lui Bloomfield sub brat.

  18. Krt1881 says:

    Cine a fost cu ideea semafoarelor, ar trebui sa se urce in masina si sa circule pe acolo cand ii ora de varf dimineata, sa vad si eu, cum sta el cu rabdarea .. idee cat se poate de proasta

  19. white says:

    Zici Abed Nego si tragi apa …

  20. aurelian says:

    Lucru facut fara cap, mai bine ramanea cum a fost, solutia pentru decongestionarea circulatieii in marile intersectii aglomerate si poate singura, sunt pasajele subterane sau supraterane, restul masurilor nu prea au efect.

  21. Anonimul says:

    Este si asta o stiinta, reglatul semafoarelor in marile intersectii/giratii. Trebuie urmarita fluenta circulatiei pe ore si zile si cine stie, nu este nevoie de semafoare, asa cum bine amintea cineva intr-o postare.

  22. WERTYU says:

    Deci, nu inteleg comentariile idioate , legat de faptul ca primarul este de vina pentru orice, ce nu merge bine, este din vina primarului,

    Snt investitii necesare, care o sa transforme orasul nostrum intr-un adevarat oras European, acest lucru cere aumite sacrificii care trebuie facute.

    Ghinion!!

    Trezirea!!

  23. Aron says:

    Ar mai o soluție sa darâme Emanuel si sa largeasca interesctia. Muta Emanuel langa Piata 100 sau pe Dealu Ciuperca.

  24. Bau says:

    Hopa!azi le-au oprit

  25. Anca says:

    Bolovan pe lângă prostiile sectante pe care le face cu semafoarele mai si face parcări în intersecții ca de abia poți sa ieși pe drumul principal vezi pe strada iuliu Maniu unde parcările sunt lipite de zebra si nișe vad pietoni numai când ajung pe mijlocul zebrei !!!bolovan un bolovan de zile mari!!!

  26. Pentru WERTYU E COMMENTUL by Oraș European cu parcări pana in zebra says:

    Bai avortule sau dejecție umana scrii doar sa te afli “pe lângă” tema , prostule care respiri O2 degeaba , Bolovan îți transforma orașul intr-un chici si te umfla cu taxe si impozite de o sa te muți înapoi in ghena de unde ai venit ca nu o sa mai poți trai din salariul mizer adică cel mai mici din Romania dar mna va vinde gogoși la inculți gen oraș european!!!Specimene ca si tine au nevoie de teste pentru a locui dintr-o zona urbana!!!!

  27. vaivaivai says:

    „există un plan de circulaţie aprobat cu Poliţia şi cu firma executantă a proiectului. Încă se fac reglaje în funcţie de fuluxurile de circulaţie la fiecare dintre orele de vârf”. Despre ce reglaje vorbeste? Pai astia nu reusesc sa sincronizeze doua semafoare situate la 200 de metri unul de celalalt (vezi centrul civic, gara – oramil, …). In zona Cantemir – Nufarul trebuie sa circuli cu 60-70 km/h ca sa ramai pe “unda verde”. Niste incompetenti!!! Bine ca au salarii si pensii la 40 de ani.

  28. VASI says:

    Asta e nimic pe langa mega proiectul centru civic capat nufarul, Vrea bolojan sa desfiinteze toate semafoarele pe ruta civic-capat nufaru, sa inchida stradutele ce dau in mega bulevar si sa interzica virajul la stanga pe toata strada. Faceti un exercitiu de gandire sa va imagina cum se va ajunge de pe partea stanga a orasului pe partea dreapta a orasuli in toata zona aia. Asta doar ca tramvaiul sa aiba prioritate. De mega tampenia asta vad ca nu vorbeste nimeni, cand a fost prezentat la inceputul anului toata lumea a sarit in sus de bucurie, uite ca deja incept demolarile de case in nufarul pt a prelua masinile parcate la sosea pe trotuar, pt mega tampenia lui bolojan de a face un fel de autostrada in oras.

  29. anonim says:

    nu le mai activati , sunt o prostie !!!!!!!!

  30. Musti says:

    Mandra corabia, mester carmaciul…

  31. ciumaneagrapnl says:

    Multumim PDL/PNL pt. mizeria zilnica. In afara de centru, totul e vraiste!
    Toti banii merg numai la constructori!

  32. semafoaresemafoare says:

    semafoare in giratie? O sa se impotmoleasca tot orasul

  33. Cucurigu says:

    Nu vă stresați că toate au un capăt dar nu uitați cârnațiul are are două capete

  34. Linişte says:

    Este nevoie de regenerare.

  35. Piston says:

    Studiaţi pânã la primãvarã cã tramvaiul poate fi intrerupt: unul inainte altul dupã intersecţie.
    Astfel cã rãmân pietonii.

  36. Ati says:

    Hei idioten , tramvaiul e pentru cei care au timp berechet . Capul patrat fluidiEaza circulatia tramvaiului :))))) unibrowul a inceput sa creasca si pe interior intunecand gandirea handicapatului šăf

  37. elucuberaţie says:

    Giratozeu a creat pasajul şi pasarela. Din iubire a venit pe lume pietonala, frumuseţea pietonalei a fãcut geloasã parcarea, care l-a montat pe semafor. Dar îngerii in veste galbene au fluturat din aripile albe împãcãrii intersecţiei, iubita permisului auto.

  38. guszticulici says:

    eu voi fi primar din termenu viitor.
    deci primu proiect e….

    DESFIINTAREA TRAMVAIELOR LOATIVA MASINI SARACILOR !!!

  39. DIAVOLESCU says:

    A gasit Ilie Tete d oeuf ( cap de ou in franceza ) cu cine sa o puna. Afacerea vreau sa zic.
    Dupa nume , Abed Nego pare un SRL cu sediul intr-un copac din Burkina Negro, pardon Faso.
    O solutie ar fi sa il punem pe Ilie Tete d oeuf ( cap de ou in franceza ) sa dirijeze el circulatia in intersectie. Teoretic e posibil, pentru ca Ilie al nostru se pricepe la toate.
    Practic e imposibil. In urmatoarele 30 de secunde Ilie Tete d oeuf ( cap de ou in franceza ) ar sfirsi RATOTA pe asfalt. Nu ca ar fi un lucru rau….

  40. Axel says:

    Sunt pentru dezvoltarea orasului insa aceasta intersectie nu este si nu va fi functionala deloc.
    De acasa pana la lucru faceam 1 min cu masina, chiar si in orele de varf.
    Acum stau 15 min cel putin.
    #fluidizare #sictir

  41. Bolondu! says:

    Asa sunt majoritatea proiectelor!!nu isi au rostul sau sunt facute prost ,fara cap doar din spranceana!!

  42. Coadãlanť says:

    Votuşanţ.

  43. cretiniidelaPrimarie says:

    Prostii dracului, tot orasul e blocat iar ei se apuca de experimente de genul asta, cretini ordinari

  44. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Clienţii unor bănci, vizaţi de hackeri
    Mai mulţi clienţi ai unor bănci din România au fost vizaţi de „mostre” de atacuri de tip phishing, prin care hackerii au utilizat identitatea vizuală a acestor instituţii, atrage atenţia Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un tânăr de 17 ani a condus un moped neînmatriculat și a accidentat un copil de 7 ani
    Accidentul a avut loc luni, 2 august, în localitatea bihoreană Șoimi. 1

    România

    Arafat: Sunt persoane care îndrăznesc să prezinte documente false la intrarea în țară. Vezi care sunt sancțiunile
    Sunt persoane care îndrăznesc să prezinte documente false la intrarea în țară, a spus, luni, șeful DSU, dr. Raed Arafat, care a dat exemplul a 30 de pasageri ai unui zbor sosit în România din Anglia, care ar fi trecut în același timp prin boală. El speră că valul 4 al pandemiei va fi ultimul. 2

    BIHON CAO

    Se întrerupe apa în Băile 1 Mai, Haieu, Rontău și Betfia

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă

    BIHON CAO

    Se întrerupe furnizarea apei pentru 3 străzi din Decebal

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bombă din al Doilea Război Mondial descoperită la Cordău
    Muncitorii care efectuează lucrări pentru rețeaua de canalizare au alertat pompierii bihoreni în cursul serii de luni, 2 august, după ce au descoperit o bombă.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Lucrările la podul din Bulz, aproape gata
    Lucrările la podul peste Crișul Repede din localitatea Bulz au fost începute în 11 ianuarie 2021 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorul, în topul turistic pe primele șase luni din 2021
    Județul Bihor este pe locul cinci la numărul de turiști sosiți în județ și pe locul patru la numărul de turiști care s-au cazat în județ.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.