Regula 4, 2, primul si ultimul

1Comentariu
Orădenii ar trebui să se simtă importanţi în Primărie
Orădenii ar trebui să se simtă importanţi în Primărie
Ilie Bolojan vrea ca Primăria să zbârnâie. Unele dintre regulile sale au un iz cazon.

„Cetăţenii care vin la primărie sunt oaspeţii noştri. (…) La fiecare uşă de intrare va exista o poliţistă, care întâmpină cetăţenii. Rolul acesteia de a asigura paza clădirii este unul secundar. Ea va privi oaspetele în ochi, va zâmbi şi va saluta fiecare cetăţean în parte. În cazul în care oaspetele vrea să pună întrebări legate de vizita sa (caută un birou sau o persoană, vrea să-şi rezolve o problemă etc.), nu va evita întrebările, ci va căuta să răspundă la ele, să ofere informaţiile solicitate şi să-l îndrume”. Este un paragraf dintr-un document al Primăriei Oradea, intitulat „Îmbunătăţirea continuă a serviciilor publice”.

Prin acest document, primarul arată ce vrea să însemne noul mod de lucru al Primăriei Oradea. La acest început de an electoral, edilul-şef vrea proceduri standardizate, rapide la Primărie, fără timpi morţi şi este convins că aceasta se poate realiza inclusiv prin transferul responsabilităţii în mâinile celor ce lucrează la ghişee. De asemenea, primarul le-ar impune diferitelor direcţii ale Primăriei o colaborare mai eficientă.

„Nu se relaxează”

Atrag însă atenţia şi paragrafele din categoria „Politeţe şi promptitudine la ghişee”: „(Angajaţii) nu vor sta cu privirea în documentele de pe birou evitând contactul vizual cu cetăţeanul din faţa biroului. Cetăţeanul nu trebuie să fie făcut să aştepte pentru că angajatul se ocupă cu «altceva»”. Sau „colegii noştri din prima linie nu se relaxează, nu mănâncă şi nu vorbesc la telefon despre probleme private în fata oaspeţilor”.

Angajaţilor Primăriei trebuie să respecte reguli clare şi când e vorba despre salutul cetăţenilor: „Orice coleg (purtătorii de ecuson) atunci când întâlneşte în incinta instituţiei un oaspete va respecta cerinţa de servire «4, 2, primul şi ultimul», definită astfel: a) menţine un contact vizual cu oaspetele atunci când acesta se apropie la o distanţă de 4 m; b) salută oaspetele când acesta este la o distanţă nu mai mică de 2 m; c) fii prima şi ultima persoană care vorbeşte într-o conversaţie”. De asemenea, „orice angajat al primăriei care găseşte gunoi prin primărie trebuie să îl ridice”. Ilie Bolojan spune că s-a inspirat din regulile ce guvernează sectorul corporatist.

C.C.

Tatonari intre CJ Bihor si Selina

Taguri: ,


1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor