Documentul va oferi orientări clare pentru profesori și elevi despre modul în care această tehnologie poate fi folosită eficient, fără a afecta procesul de învățare.
„Tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm. (…) Nu ne oprește nimeni când folosim sistemul de inteligență artificială pentru a rezolva o problemă”, a declarat Daniel David.
Ministrul a explicat că ghidul va fi destinat mediului preuniversitar, în timp ce în învățământul superior multe universități și-au elaborat deja propriile reguli și recomandări privind utilizarea IA.
David a declarat că acest ghid poate fi utilizat pentru a vedea „cum să folosești inteligența artificială, nu doar focalizată pe rezultat, focalizată și pe pașii care te duc la rezultat. Deci cum să folosești inteligența artificială pentru a fi un plus și nu un minus”
Anunțul vine în contextul în care tot mai mulți elevi folosesc inteligența artificială în activitățile școlare, ridicând semne de întrebare privind impactul asupra gândirii critice și a capacității de învățare. Un raport realizat recent în Marea Britanie arată că doar 2% dintre elevi nu utilizează instrumente de inteligență artificială.
Citiți principiile noastre de moderare aici!