Nu mai puţin de 40 de furnizori reprezentând peste 200 de comercianți care oferă peste 1.500 de sortimente de produse şi servicii au participat la târgul organizat miercuri, 23 mai, la Trade Center Oradea de către CBA Nord-Vest. „Este vorba despre o expoziţie cu vânzare pe care o organizăm pentru prima dată la Oradea. Se adresează persoanelor fizice, dar mai ales revânzătorilor. Vrem o relaţie mai strânsă între furnizori şi clienţi”, ne-a declarat Beata Kovacs, şef Serviciu Marketing.
Franciza CBA a fost lansată în România în anul 2002 și îşi desfăşoară activitatea implementând modelul occidental. Conceptul CBA este gândit ca o alternativă viabilă pentru retailul tradiţional, prin care magazinele dobândesc o imagine comună, dar îşi păstrează autoritatea managerială.
„Acest târg este o ocazie de a ne întâlni şi de a ne prezenta produsele. Aducem în contact direct producătorul şi magazinele, cumpărătorul final. Se pot face şi precomenzi. Avem 40 de furnizori din România (din 15 judeţe), din Ungaria, Polonia, Cehia şi Austria. Am ajuns chiar şi în Argeş sau Ilfov. Conceptul acesta a ajuns şi la ei, produsele sunt de calitate şi am fost contactaţi de diferiţi comercianţi din aceste judeţe. Problema este cu infrastructura. În România, transportul pe distanţe mari este foarte greu şi scump. Atunci încercăm să exploatăm zona de Nord-Vest”, a precizat Barta Ludovic, unul dintre cei doi proprietari ai afacerii.
Unul dintre scopurile organizării unor astfel de evenimente este reunirea sub aceeaşi umbrelă a producătorilor tradiţionali. „Doar aşa putem să luptăm cu marile lanţuri internaţionale de magazine. Interesul nostru este să trăiască aceste mici magazine, să nu dispară comerţul tradiţional din România”, este de părere Barta Ludovic.
Produse de calitate
Participarea la târg s-a făcut pe bază de invitaţie. Vizitatorii au avut ocazia să deguste unele produse. Unii au încheiat şi tranzacţii la faţa locului. Alăturarea produselor Mizo şi Pick din Ungaria lângă Andromi nu i-a deranjat pe participanţi. Ba dimpotrivă, produsele de calitate au locul lor pe piaţa românească. Pentru prima dată pe piaţa din Oradea a fost prezent producătorul polonez de mezeluri Tarczynski, cu cârnăciorii subţiri fără gluten în înveliş de alge marine.
Fabrica de îngheţată Alpin din Sebeş şi-a prezentat în cadrul evenimentului deja cunoscutele sortimente de îngheţată, dar şi, mai nou, produsele de patiserie.
Un producător de vinuri din Lechinţa, Bistriţa-Năsăud, a venit la târgul de la Oradea pentru a-şi face cunoscute vinurile şi pentru a câştiga noi clienţi. Cu produse de curăţenie şi întreţinere corporală a participat la târg firma Italchimica din Timişoara. „Şi cei mici trebuie să aibă loc pe piaţă, nu doar cei mari. Este o bună ocazie de a ne face cunoscuţi”, a precizat Anca Zgură, reprezentant vânzări.
Erika Meşter, proprietara a două magazine din Pecica, Arad, a venit la târgul de la Oradea pentru a vedea produse noi. „Eu, dacă nu aş avea produse de la CBA, nu aş putea funcţiona lângă marile supermarketuri. Au ofertă bună de preţ, raportat la calitate”, a subliniat Erika Meşter.
Citiți principiile noastre de moderare aici!