bihon.ro Web analytics

Centura Aleșdului, între proiecte megalomanice și exproprieri

De Veronica Bursasiu
Reactualizat la:

Centura Aleșdului, între proiecte megalomanice și exproprieri

Foto: Alesdonline
Reactualizat la:
Localnicii din zona Aleșd-Tinăud au ieșit să protesteze, după ce în comunitate s-a scurs varianta unui proiect al centurii Aleșdului, care ar urma să treacă prin casele oamenilor, prin serele unui localnic și printr-un cartier de case.
Scris de Veronica Bursasiu - Localnicii din zona Aleșd-Tinăud au ieșit să protesteze, după ce în comunitate s-a scurs varianta unui proiect al centurii Aleșdului, care ar urma să treacă prin casele oamenilor, prin serele unui localnic și printr-un cartier de case.

Tensiunile apar pe fondul unui anunț însoțit de fotografii, care oficializa existența unui plan al primarului Todoca și al șefului CJ, Ilie Bolojan, privind traseul centurii, fără a se oferii detalii. Spiritele s-au încălzit, dat fiind că la Oradea, expropierile au curs atunci când fostul primar și-a dorit să realizeze un proiect. Localnicii din Aleșd nici nu vor să ia în calcul o astfel de perspectivă, deoarece sunt constienți că valoarea despăgubirilor ar fi mult sub prețul agoniselii de o viață.

Foto: Alesdonline

După ce oamenii au ieșit în stradă, primarul Todoca a încercat să domolească spiritele, afirmând că CNAIR va stabili traseul final al drumului, în urma unei analize cost-beneficiu, admitând însă că varianta care a ajuns în fața oamenilor e una din cele trei posibilități. Ioan Todoca a desființat varianta predecesorului săi, întocmită în 2006, care prevede ocolirea Aleşdului și a Tinăudului în totalitate, presupunând construcţia a trei poduri peste Crişul Repede, dar și a unui viaduct uriaş.

Todoca a catalogat acum acest proiect drept unul „megalomanic, o variantă care trece prin cinci UAT-uri” și care ar dubla costurile, ca urmare a construirii viaductului. Proiectul are finanţare în POIM, fiind cuprins în masterplanul pe Transporturi. „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus în 13 martie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul «Construcția variantei de ocolire Aleșd Sud», în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Cresterea mobilităț iipe retâțeaua rutieră TEN-T Globală.

Foto: Alesdonline

Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este de a devia traficul greu din municipiul Aleșd, pe o variantă de ocolire. Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: construirea unui drum nou, în lungime de 9,43 km; construirea a 3 poduri, a unui pasaj și a două parcări. Valoarea totală a proiectului este de 229.635.085,00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 166.569.851,95 lei; 15% contribuția proprie – 29.394.679,76 lei, restul de 33.670.553,29 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este de 52 de luni”. Așa suna în urmă cu peste un an și jumătate perspectiva oficială cu privire la realizarea centurii Aleșdului. Acum, chiar dacă termenul era de 52 de luni, primarul Todoca nu mai crede în acest proiect, spunând că nu știe când și dacă se va face în această formă. Varianta de mijloc e așteptată de la specialiștii CJ Bihor.

Bolojan se bagă la drumurile naționale. Consiliul Județean face și centurile Aleșd Sud și Beiuș – Ștei

18 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. CupiDon says:

    Ii prea lunga si varianta scurta. Incercam sa o facem prin curte la Manhattan.De acolo pana pe str. Nucului sunt niste case noi pe langa care vrem sa trecem.Dupa aia se merge direct pe str. Nucului pana la str. Tudor Vladimirescu unde facem un sens giratoriu. De la acest giratoriu mergem pana la intersectie cu str. Ciocarliei unde facem un nou sens giratoriu.O luam pe str Ciocarliei pana in capat unde facem un nou sens giratoriu! La sens facem stanga si la intersectia care urmeaza cu e60 un sens giratoriu! O centura smart, cum se spune in occident, care o sa scoata trafficul greu din centru si vine in sprijinul cetateanului.. Ne vedem la urmatoarele alegeri.

  2. Ovi says:

    Cand oradenii se plangeau de mizeriile facute de bolojan toti faceau misto. Uite ca a venit si randul altora sa fie victime, din pacate. Sper ca alesdenii sa fie uniti si sa nu accepte mizeriile comunistului de bolojan care nu are nici un respect pentru cetateni. Lui ii pasa doar sa dea bine la tv., sa fie un fel de mic dictator care face cu jet pe parerea oamenilor care l-au votat.

  3. Sandu2100 says:

    Pai atunci sa nu se mai faca, si o sa iasa in strada cei care vor sa se faca

  4. scortosul says:

    Numai blovanii pot trece cu centura prin case! Nu am vazut asta numai in mintea bolovanului. Bolovanul exporta la nivel de judet prostia din oradea. Pacan ca nu a invatat nimic din doua mandate de primar!

  5. m says:

    Se poate face centura de sud a Alesdului,in maxim 2 ani, de exemplu prin procedeul de reciclare in “situ” ,foarte utilizat in occident dar si la noi in tara. Chiribis Marghita a executat prin DRDP Cluj,peste 40Km in mai putin de 1,5 ani. Sunt si alte firme care stapanesc procedeul.Raman podurile si viaductul. Un antreprenor care se respecta poate executa aceste lucrari. Daca urmarim numai pasajele supraterane in Oradea,executate in conditii de trafic intens.

  6. Un oradean says:

    Toate localitatile mai mari sau mai mici care sunt situate pe Drumuri Europene ar trebui sa posede o centura ocolitoare

    • Criscros says:

      O centura presupune ocolirea orasului. Nu mutarea traficului greu de pe o strada din centrul orasului pe o alta din cartier …..
      Toata lumea din alesd vrea centura dar care sa ocoleasca orasul… cu stima

  7. lili says:

    Centura Alesdului nu reuseste sa faca slalom printre prosti.

  8. Citizen says:

    Tarani prosti. Nu au ei nevoie de drumuri noi si bune. Cu cai si boi pot umbla si pe drumuri de pamant.

  9. bolovan says:

    S-a pus Bolojan “pe treaba” si in judet, nu-si iarta nici consatenii . el v-a avertizat in campanie ca si in judet va fi ca in Oradea , sa traiti cum ati votat 🙂

  10. alegatorul says:

    Peste tot in lume “CENTURILE OCOLITOARE” sunt construite in afara localitatilor.Pentru asta se si numeste “OCOLITOARE”.Doar la noi niste minti intunecate incearca sa conceapa drumuri de trafic greu pritre casele oamenilor numai de dragul exproprierilor,ca vezi doamne de acolo mai picura ceva miere si pentru muschii lor.Astfel aceste drumuri devin adevarate “CENTURI NIMICITOARE”.A venit timpul ca alesdenii sa-si trezeasca la realitate “contaranul” si sa-i insufle un dram de minim umanitate,ca marea sefie l-a indepartat rau de tot de la intelegerea suferintelor semenilor sai.Apoi motivatia primarului ca varianta mai lunga,adica de adevarata ocolire e mai scumpa nu sta in picioare ca un drum nou se contruieste pentru viitor si o localitate nu trebuie strangulata in chingile unui drum de trafic greu opturand dezvoltarea localitatii doar ca sa fie mai ieftin acum.

  11. nati says:

    Domnul primar Todoca, zis si cunoscut ca turnatorul Cupidon, spune ca e scump o centura conform proiectului agreat de toata lumea….mai bine trece centura prin mijlocul unor zone cu case noi……L-as intreba pe domnul primar asa ca o paranteza cat la suta din constructiile din oras sunt impozitate? si de ce nu face demersurile necesare pt a ii obliga la intrarea in legalitate si plata impozitelor? oare pentru a nu pierde procente bune din alegatori? aveti curajul domnule primar si scoateti rahatul la lumina….nu il bagati sub pres!

  12. anti_usl says:

    Logica birtinezului a fost cinica, dar simpla: a pus pe pozitii antagonice pe cei de la blocuri (67.000 de apartamente, locuite in marea majoritate de cei ca el, vinituri) contra celor de la case (18.500 de case). A daramat o casa, a pierdut 3-4 voturi. Pe locul casei a construit zece locuri de parcare, a castigat minimum 30 de voturi. Sa vedem daca tine p*rcaria si cu taranii din judet!

  13. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Oamenii sunt bine informați. Lupta PSD – PNL nu a adus nimic bun”
    Claudiu Pop (Pro România) asigură că deține resursele necesare pentru a genera legi utile pentru oameni, din Parlament. El susține totodată nevoia acordării unui sprijin consistent pentru capitalul românesc. Pop militează pentru redeschiderea școlilor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ioan Mang (PSD): Trebuie să mergem la vot să ne salvăm viața! PSD va câștiga alegerile!
    Adevăratul virus cu care se confruntă astăzi România se numește incompetență, se numește neglijență și ticăloșie. Pe scurt, se numește PNL. Iar singurul vaccin anti-Orban este votul! 1

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Construcțiile și serviciile, în scădere în perioada următoare
    Managerii estimează o scădere a activității în construcții și servicii pentru perioada noiembrie – ianuarie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție la afumători! Incendiu la o gospodărie din Oradea
    Incendiul s-a produs miercuri, în jurul prânzului, la o locuință de pe strada Bihorului din Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Încep lucrările la parcarea subterană din Centrul Civic
    Miercuri au început lucrările la parcare subterană care se va amenaja în jurul catedralei ortodoxe din Centrul Civic, în prezența primarului Florin Birta și a reprezentanților constructorilor, Construcții Erbașu și Simbac. 17

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Medic de la Oradea, decorat: „S-a adus practic mulțumire și recunoștință întregului corp medical din țară, nu doar nouă, celor prezenți”
    Patru medici și o asistentă, care lucrează la Spitalul Județean Oradea au fost premiați de președintele țării. 2

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.