BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Își asumă soarta drumului expres Oradea – Arad

Își asumă soarta drumului expres Oradea – Arad

De Călin Corpaș
la 10 September 2020 07:55 Reactualizat la: 10 September 2020 15:24
37 Comentarii

Își asumă soarta drumului expres Oradea – Arad

Ilie Bolojan, directorul general Mariana Ioniță și Călin Bibarț Foto: FB/I.B.
10 September 2020 07:55 Reactualizat la: 10 September 2020 15:24
Ilie Bolojan anunță că autoritățile locale vor prelua documentația de la CNAIR, urmând să căute sursa de finanțare pentru drumul ce va conecta autostrăzile A3 și A1.
Scris de Călin Corpaș - Ilie Bolojan anunță că autoritățile locale vor prelua documentația de la CNAIR, urmând să căute sursa de finanțare pentru drumul ce va conecta autostrăzile A3 și A1.

Trimite articolul

X

După ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, transmitea vineri că așteaptă implicarea autorităților locale pentru realizarea drumului expres Oradea – Arad (A11), Ilie Bolojan anunță acum o colaborare cu directorul general CNAIR, Mariana Ioniță și cu Călin Bibarț, primarul Aradului, pentru drumul expres Oradea – Arad. Bode așteaptă constituirea unui ADI între părțile implicate, pentru realizarea investiției.

[eadvert]

Documentația se cere actualizată, după care va trebui găsită o finanțare. Deocamdată, din A11 s-au realizat doar 3,5 km, folosiți azi ca parte integrantă din centura vestică a municipiului Arad.

„Autoritățile locale vor prelua documentația realizată în urmă cu 10 ani de la companie şi o vom aduce în stadiul de a putea fi finanțată din bani europeni. Vom reface studiile geologice şi topografice pe noul traseu, vom obține toate avizele necesare şi va fi estimată, la zi, valoarea investiției. Ne propunem ca până în luna martie să avem toată documentația finalizată. Lucrările finanțate din fonduri europene vor fi incluse în programul de infrastructură ce va începe anul viitor. Drumul, cu 4 benzi de circulație, are o lungime de 100 km şi leagă cele două coridoare europene: autostrada Transilvania și Coridorul 4. Este şi o legătură strategică pe culoarul Nord-Sud în sud-estul Europei. La Oradea, joncțiunea cu drumul de legătură cu autostrada se face în zona din spatele gării Ioşia, la granița cu comuna Sântandrei. La finalul anului viitor, am putea avea contractul de execuţie semnat. La 3 ani de la începerea lucrărilor, conectarea Oradiei şi județului Bihor cu reţeaua europeană și națională de autostrăzi va fi asigurată așa cum se cuvine”, transmite Ilie Bolojan, primar al Oradiei și candidat PNL pentru a prelua președinția Consiliului Județean Bihor.

Bolojan ne declară că în proiect sunt implicate Zona Metropolitană Oradea (ZMO), Primăria și Consiliul Județean Arad, iar ZMO va gestiona proiectul, având în vedere reușita de la drumul de legătură pe autostradă. Este vorba despre realizarea autostrăzii de legătură A3 – A11, ce va ocoli Oradea prin vestul orașului, pe o lungime de 19 kilometri pe axa nord – sud. Un tronson ce include un pod nou peste Crișul Repede, în regim de autostradă. Constructorul a fost desemnat în august – firma austriacă Strabag – pentru 546 milioane de lei + TVA, iar termenul de finalizare este fixat pentru anul 2023 (6 luni proiectare + 24 de luni execuție).

Vineri, cu ocazia deschiderii autostrăzii transfrontaliere A3 – M4, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a fost întrebat despre noutățile legate de drumul expres Arad – Oradea, dar și despre centurile ocolitoare ale orașelor de pe drumurile naționale din Bihor, care întârzie să apară. Este cazul variantelor ocolitoare de la Aleșd (DN1), Beiuș – Ștei (DN 76), Salonta (DN 79), Săcueni (DN 19) și chiar Marghita (DN 19 B și E).

Consiliul Județean se poate implica

În răspunsul său, Bode a încercat să responsabilizeze autoritățile locale – Consiliul Județean și primăriile.

„Suntem în discuție să vedem acolo unde autoritățile locale sunt în măsură și au capacitatea să implementeze astfel de proiecte, să identificăm sursa de finanțare, acolo unde aceasta nu este prevăzută în Masterplanul general de transport și să le predăm către autoritățile locale, în vederea implementării. Sigur că o prioritizare a investițiilor este obligatorie. Nu putem să sperăm că vom realiza 3.000 km de autostradă într-un an. Este nevoie și de o creștere a capacității administrative a statului, de implementare a acestor proiecte, de la bază până la vârf și de la vârf până la bază”, a răspuns ministrul Transporturilor. Întrebat dacă ia în calcul implicarea Consiliului Județean Bihor pentru ducerea la îndeplinire a acestor obiective, Bode a răspuns afirmativ:

„Consiliul Județean Bihor este eligibil pentru a-l gestiona (drumul expres Oradea – Arad), în condițiile în care solicită un obiectiv și este eligibil în implementarea lui. Trebuie să avem o solicitare din partea autorității locale, să facem evaluare în Direcția Generală, în organismul intermediar de transport din ministerul nostru, să discutăm cu CNAIR, să facem toți pașii înainte de a-l preda printr-un protocol. Este nevoie de un Ordin de Ministru pe care eu să îl emit, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene, ca să predăm acest obiectiv către respectiva instituție, indiferent că vorbim despre Consiliul Județean, Primărie sau Asociație de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) – cum cred că vom face în legătură cu drumul expres Arad – Oradea”, a spus ministrul.

2025, termen pentru A3 Oradea – Cluj

Provocat să ofere un termen pentru darea în circulație a circulației doar în regim de autostradă între Oradea și Cluj-Napoca, pe A3, ministrul Lucian Bode a avansat anii 2024 – 2025. „Cel mai complicat tronson este Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu tunelul Meseș, care va fi cel mai lung din țară, 3 kilometri. Cel mai târziu în 2024 – 2025, aceste tronsoane aflate azi în diferite stadii de implementare trebuie să fie date în trafic. Fiți convinși că atâta vreme cât Guvernul Orban va fi la Palatul Victoria, niciun metru de autostradă nu va rămâne muzeu”, a subliniat Bode, ca răspuns la întrebările JB & BIHON.

Tronsoanele Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) și Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) sunt și acum fără contracte semnate. Tronsonul din Bihor are termen de depunere a ofertelor data de 23 noiembrie (cu obiectiv 6 luni proiectare + 18 luni execuție), iar tronsonul din Sălaj are termen de depunere a ofertelor data de 16 noiembrie, cu precalificare (12 luni proiectare + 36 luni execuție).

Traficul prin noua vamă

Potrivit purtătorului de cuvânt I.T.P.F Oradea, comisar șef Laura Beatrice Bondar, traficul prin Vama Borș I este aproape dublu față de cel prin punctul de trecere al frontierei de pe autostradă, Borș II. În ultimele 24 de ore (marți), Borș I a fost tranzitat de circa 5.000 de persoane cu 3.000 de mijloace de transoprt, în timp ce prin Borș II au trecut 2.300 de persoane cu 1.400 de mijloace de transport.

FOTO: Inaugurare autostrada Biharia – Borș și Vama Borș II 04.09.2020

S-a deschis autostrada transfrontalieră Oradea – Debrețin!

 

Trimite articolul

X
Taguri:
a11 arad - oradea ,
a3 oradea - cluj napoca ,
autostrada transilvania ,
calin bibart ,
CNAIR ,
consiliul judetean bihor ,
drum expres oradea arad ,
ilie bolojan ,
mariana ionita ,
ministerul transporturilor ,
ministrul lucian bode ,
primaria oradea
37 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. anonim says:
    September 10, 2020 at 8:27 am

    vorbe goale ….

    Reply
    • xxx says:
      September 10, 2020 at 8:40 am

      Când vine vorba de exproprieri, din păcate nu sunt vorbe goale, dar dacă asta își dorește populația atunci așa să fie.Sper doar, să nu mă aflu vreodată in calea Prostului,asta este singura speranță care-mi rămâne.

      Reply
      • prostu says:
        September 10, 2020 at 9:25 am

        Tu esti prostu. Deci speranta ta se duce direct.

        Reply
      • Anamaria says:
        September 10, 2020 at 2:37 pm

        Nu spera, pur și simplu nu-l vota.

        Reply
      • Corial says:
        September 10, 2020 at 5:00 pm

        Si cum altfel ar trebui mai exact sa se construiasca drumuri si autostrazi fara expropieri? Ai o gandire mizerabila, tu cum ai impresia ca s-a construit in alte tari? Din cauza unor cretinoizi ca voi nu se face nimic in tara asta.

        Reply
        • xxx says:
          September 10, 2020 at 5:51 pm

          Prețul CORECT și fără interese imobiliare ascunse….cretinoidule!

          Reply
  2. sefu says:
    September 10, 2020 at 9:14 am

    vremuri bune…

    Reply
    • Vremuri bune! says:
      September 10, 2020 at 9:52 am

      Vremuri bune!
      de Laura Ildi Gal-bena (redactoreasa de ziar local de mare circulatie intergalactica – Dihoreanul)

      Vremuri bune vor veni,
      Banii-n punga-i voi dosi,
      Din campanie veniti,
      Tot in jeb la aveniti.

      Toamna-i grea, campania-i mare,
      Semne bune partidul are,
      Insa noi la dihorean,
      Vom lua banii de Mertzan.

      Ia mai manatzi mai flacai,
      Si cititi minciunile,
      Si toate compunerile,
      Ziaurului de fatalai.

      Reply
    • Yard says:
      September 10, 2020 at 11:27 am

      Auzi “sefu”?eu cred că ești “Un bebe”care suge de la tâța Statului, sau ești prea prost sa-ți dai seama ce se întâmplă în jurul tău!

      Reply
  3. Gheorghe says:
    September 10, 2020 at 9:55 am

    Pe cand isi va asuma esecul ,, Ciuperca ,, ????!

    Reply
    • Rufus says:
      September 10, 2020 at 10:29 am

      :))) nu are nicio legatura ca nu o facut el, personal, lucrarile…nu mai mancati cacat degeaba (asa pe șlea spus, fara perdea)

      Reply
      • vasile says:
        September 10, 2020 at 12:08 pm

        Ai dreptate nu a executat el , doar a receptionato in calitate de Nero al Oradiei , deci se poate numi complice (la sterpelit ban public).Deci nu mai manca tu cacat !

        Reply
        • Vasile says:
          September 10, 2020 at 1:39 pm

          Păi nu era surpat dealul când a făcut recepția. Complicitatea poate fi imputată dar la alt moment 🙂

          Reply
      • bolovan says:
        September 10, 2020 at 1:38 pm

        cand a fost renovata Ciuperca si arata bine era asumata printre “marile realizari” ale lui bolovan, dupa ce s-a dus de rapa bolovanul nu mai are nici o treaba cu ea. realizezi cat esti de dobitoc ?

        Reply
        • fmm says:
          September 10, 2020 at 2:41 pm

          “bolovan” = acest dobitoc incult al comunitatii postacilor de pe bihon.

          Reply
          • bolovan says:
            September 11, 2020 at 8:34 am

            nu ar trebui lasati si cei cu probleme mentale grave ca tine sa posteze pe aici 🙁

          • fmm says:
            September 11, 2020 at 12:52 pm

            .

    • Iuli says:
      September 10, 2020 at 11:37 am

      Cand va fi vina lui pt Ciuperca, atunci isi va asuma, dar pana atunci, gurita…

      Reply
      • cetatean says:
        September 10, 2020 at 1:39 pm

        m…da nu e vina lui, e vina prostilor ca tine care nu realizeaza …

        Reply
        • fmm says:
          September 10, 2020 at 2:45 pm

          cetatean prost esti tu. faci prosti pe altii care au dreptate.

          Reply
          • Strix says:
            September 10, 2020 at 5:02 pm

            Si tu locuiesti pe ciuperca prin boscheti? Altu care plange zi de zi pentrh ciuperca = )

          • cetatean says:
            September 11, 2020 at 8:36 am

            deci dupa tine Bolo nu are nici o vina pt dezastrul dela Ciuperca? bravo, asat da pupincurism

  4. io says:
    September 10, 2020 at 10:01 am

    deja au inceput teparii de terenuri afacerile inca de pe vremea pandemiei, in cazul de fata situatia composesoratului din episcopia unde un celebru dezvoltator imobiliar in cardasie cu sotia notar a unui mai putin celebru procuror a pus mana nu se stie cum dar se va afla in mod sigur pe cca 700 mii mp de teren, ghici unde? in imediata vecinatate a viitorului drum, deci stiu aia ceva din pacate pentru ei deja sunt depuse la judecatorie niste acte pentru anularea tranzactiei 3-4 ani isi pot lua adio de la planuri

    Reply
    • d says:
      September 10, 2020 at 11:58 am

      peste tot in lume oamenii incearca sa castige fara munca.

      Reply
  5. altuss says:
    September 10, 2020 at 1:01 pm

    Nu cumva să participe la proiectare şi cei care au “desenat” pasajul de pe Magheru, că atunci vor face un drum pe care nu vor încăpea TIR-urile.

    Reply
    • d says:
      September 10, 2020 at 2:48 pm

      omule nu poti sa faci din cacat aur. pasajul magheru e cat de bine se poate pentru care e situatia. ar trebui apreciati nu aratati cu degetu. daca ai un cotet si vre sa-l amenajezi nu iti iese pista de avion.

      Reply
      • altuss says:
        September 11, 2020 at 10:58 am

        Cum ar fi să-mi construiesc un coteţ, şi la final să constat că nu pot băga în el decât porci mici, că ăia mari nu intră ?! Aşa e şi cu pasajul Magheru, şi sper să nu fie cu viitorul drum expres.

        Reply
        • d says:
          September 11, 2020 at 12:54 pm

          iti faci cotet direct pentru porcii mici, stii ca pe cei mari nu ai cum sa ii bagi. cotet pentru porci mici. daca atat iti permite spatiul. teoretic pentru porcii mari ai alta optiune. stiu ca intelegi

          Reply
  6. Gix says:
    September 10, 2020 at 4:51 pm

    Ma bucur cand vad cat de mult va mananca ciuda ca acest om chiar a facut multe pentru acest oras,si cate va mai reusi sa faca pe viitor.
    Ati uitat cum era oradea acum 10 ani?
    Va place oradea acum?
    Ciocu mic

    Reply
  7. lili says:
    September 10, 2020 at 5:33 pm

    Puie MNL!

    Reply
    • fmm says:
      September 10, 2020 at 6:35 pm

      iti trebe de plangi in gura mare?

      Reply
      • jiji says:
        September 11, 2020 at 11:21 am

        fmm de la foame mare ? Cat iei pe postaee 50 bani/ buc ?

        Reply
        • fmm says:
          September 11, 2020 at 12:55 pm

          atat cat iei si tu pentru o puie

          Reply
  8. Paul says:
    September 11, 2020 at 12:48 am

    In afara de finalizarea coridorului IV (ramurile nordica si sudica) rutier si feroviar, DX Craiova-Pitesti, Bucuresti-Ploiesti-Iasi-Ungheni (A7), a Centurii Bucuresti si a podului peste Dunare, pun ramasag ca nimic nu se realizeza din ce au promis peste 10 ani, notati-va unde vreti si revizitati-mi comentariul atunci din nou site-ul, amintindu-va ca am avut dreptate.

    Si in tara noastra exista doar un singur coridor in reteaua pan-europeana de transport, nu doua Bolojane oricar iti place sa te minti singur, anume coridorul IV – o ramura rutiera de autostrada pe Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Orastie-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta si doua ramuri feroviare una pe relatia Curtici-Arad-Deva-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta si alta pe Curtici-Arad-Timisoara-Lugoj-Caransebes-Herculane-Drobeta-Craiova-Calafat. Oradea nu se afla pe nici unul, nici rutier nici feroviar, e pe langa total

    Reply
    • pai says:
      September 11, 2020 at 12:56 pm

      chiar de aia trebuie sa ne zbatem mai mult pt ca sa prindem cascavalu

      Reply
  9. Irezistibil says:
    September 11, 2020 at 1:33 am

    Nimic nu îmi rezistã.

    Reply
  10. Un oradean says:
    September 11, 2020 at 11:50 am

    Despre exproprieri ,pamantul este al statului termenul proprietar are caracter declarativ ,orice proprietar pe teren are un impozit pe suprafata adica ,,chirie” .

    Reply
  11. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    Lotus Băile Felix a pierdut duelul cu „virușii verzi”
    După două victorii legate, Lotus Băile Felix a pierdut sâmbătă confruntarea cu Sănătatea Cluj, echipă clasată pe locul 4 în Liga 3, Seria 8.

    BIHON Sport local

    FOTO
    Crișul Sântandrei a marcat de trei ori și continuă cursa pentru un loc de play-off
    Crișul Sântandrei a ajuns la a cincea victorie consecutivă în care marchează cel puțin trei goluri în Liga 3, Seria 8. Bihorenii au dispus sâmbătă de Viitorul Cluj cu scorul de 3-2 (1-0) prin golurile marcate de Alexandru Brisc 34, Robert Popescu 50, Vlad Costea 54, respectiv Victor Ayeni 52 și Karim Sătmărean 79.

    FC Bihor

    GALERIE FOTO
    FC Bihor a obținut o victorie spectaculoasă la Reșița, după un meci extrem de disputat
    Partida a contat pentru etapa a 16-a din Liga 2 și a oferit o dispută încrâncenată, al cărei deznodământ a fost incert până la fluierul final.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Orădeanca Ramona Hagiwara a învăţat japonezii din Hokkaido să decoreze farfurii cu motive tradiţionale româneşti
    Ziua dedicată României a făcut parte din evenimentul Ziua Internatională, organizat de Grădiniţa Hayakita din Hokkaido.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tarife mai mari la apă și canalizare în Pomezeu: costurile cresc, iar rețeaua are nevoie de investiții urgente
    Consilierii locali din Pomezeu au aprobat majorarea tarifelor pentru serviciile de apă și canalizare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cvartetul Filarmonicii de Stat Oradea a cântat, de Ziua Națională, la Vatican
    Cvartetul Filarmonicii de Stat Oradea a susținut joi, 4 decembrie, la Vatican, un concert extraordinar cu ocazia Zile Naționale. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.